Er det ok kun at inviterere nogle børn til fødselsdag??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.644 visninger
27 svar
0 synes godt om
23. april 2008

Honningblomst

Hej Piger...
Min store dreng bliver snart 11 år og vil gerne have fem med fra hans klasse og en fra hans parallelklasse. De er 16 drenge og ja, han vil så bare have de få med og holde spille-hygge-aften med overnatning....jeg synes det er rigtig hyggeligt( vi gjorde det for noget siden, dog ikke til fødselsdag) og selvfølgelig skal han have lov til det...det er jo ikke alle man er venner med og så er det jo fint at man vælger dem man synes er tæt på og som man har noget med og så længe det ikke handler om at udelukke en eller to, så kan jeg ikke se det forkerte i det.

Men hvad synes I og hvordan gør I når jeres børn holder fødselsdag...bestemmer I eller de??

Knus Eva...som plejer at lade mine børn bestemme alt det de selvfølgelig kan, har lyst til og magter..;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2008

Mathilde

Hej Eva:)

Jeg kan heller ikke se, at der skulle være noget forkert i det... Det lyder da som en super god idé og det bliver da en rigtig hyggelig fødselsdag:)
Som du selv skriver, så handler det jo ikke om at der er nogle der bliver lukket ude, men om at han gerne vil have nogle få og gode venner med....

(H)Mathilde

Anmeld

23. april 2008

Doktor Doolittle

Hej Eva

Vores den ældste er jo kun lige blevet 6, men han har altid selv bestemt hvem han vil have med. Dog ville jeg synes det var synd hvis han fx. tog alle drengene med undtagen een, men det er der jo slet ikke tale om her.
Jeg synes da han selv skal bestemme, og det lyder til at I får alle tiders hyggelige fødselsdag :D
(H) fra Tina

Anmeld

23. april 2008

Pia.

Mikkel har lige inviteret hele hans klasse til fødselsdag han fik aldrig holdt i feb da vi lå i bygge rod.... nu er de alle sammen inviteret til 10 maj.

Mikkel havde et par stykker som han ikke vil have med, normalt ville jeg lade Mikkel selv vælge mange ting, men i det her tilfælde valgte jeg at det var alle eller ingen (forstået på den måde at han ikke skulle invitere 14 ud af 16 børn) havde sagt han også kunne vælge at vi inviterede via posten, så går det jo uden om skolen, men det var kun de 2 han ikke ville have med... Så sagde jeg så invitere vi hele klassen og får med sikkerhed en hyggelig dag... jeg syntes ikke man kan vælge fra eller til når det ikke drejer sig om flere... Og jeg tror også det giver et godt sammenhold i klassen at han invitere alle...

Men I jeres tilfælde er det jo helt anderledes... der kan han sagtens invirtere de få fra klassen og venner ved siden af skolen uden problemer syntes så ikke han skal dele dem ud i klassen men sende dem med posten...

God dag - Knus Pia.

Anmeld

23. april 2008

Christinahr

Ja jeg er ked af det, men jeg tror altså jeg synes det er helt forkert.

Jeg synes også det lyder rigtig hyggeligt, men hvad når der holdes fødselsdag næste gang og han så ikke bliver inviteret med?

Jeg synes det er for tidligt og i en forkert sammenhænge man hjælper sine børn med at lave klikker - altså ved godt man ikke snakker/leger med alle, men ville det ikke være smart at fastholde et sammenhold i klassen.

Måske er jeg skadet fra landet, hvor jeg kommer fra og vi var selvfølgelig ikke så mange, men det var fedt at alle var med og man ikke skulle passe på hvad man snakkede om og om der var nogen der blev kede af det.

Og så må de holde spilhygge på et andet tidspunkt.

Det kan jo være jeg får en anden mening når min når den alder, men det håber jeg ikke :-)

Anmeld

23. april 2008

Doktor Doolittle

Christinahr skriver:

Jeg synes også det lyder rigtig hyggeligt, men hvad når der holdes fødselsdag næste gang og han så ikke bliver inviteret med?

Jeg synes det er for tidligt og i en forkert sammenhænge man hjælper sine børn med at lave klikker - altså ved godt man ikke snakker/leger med alle, men ville det ikke være smart at fastholde et sammenhold i klassen.

Måske er jeg skadet fra landet, hvor jeg kommer fra og vi var selvfølgelig ikke så mange, men det var fedt at alle var med og man ikke skulle passe på hvad man snakkede om og om der var nogen der blev kede af det.

Det kan jo være jeg får en anden mening når min når den alder, men det håber jeg ikke :-)

Jeg oplevede lige det modsatte mht. klikedannelse, da jeg gik i skole. De gange, forældrene holdt fast i at hele klassen skulle med, dannedes der hurtigt de sædvanlige kliker, der også var til daglig i klassen. Var derimod en mindre del af klassen inviteret, måske netop en 5-6-7 stykker der legede meget sammen til daglig, ja så blev fødselsdagen meget mere hyggelig.

Knus Tina

Anmeld

23. april 2008

Pia.

Doktor Doolittle skriver:

Christinahr skriver:

Jeg oplevede lige det modsatte mht. klikedannelse, da jeg gik i skole. De gange, forældrene holdt fast i at hele klassen skulle med, dannedes der hurtigt de sædvanlige kliker, der også var til daglig i klassen. Var derimod en mindre del af klassen inviteret, måske netop en 5-6-7 stykker der legede meget sammen til daglig, ja så blev fødselsdagen meget mere hyggelig.

Knus Tina

Du har fat i noget Tina, Men.... I Mikkels klasse er de kun 16 elever - 11 piger og 5 drenge... - Mikkel leger med alle pigerne, de har alle været her hjemme på skift og de hygger sig sammen på hver deres måde... ud af de 5 drenge har vi haft besøg af to drenge, det gik bestemt også fint, men han fungere ikke lige så godt sammen med drengene som med pigerne - derfor var det helt sikkert han ville have alle pigerne med og så er der et par af drengene som han syntes godt om, og da det endte med 2 tilbage og den ene lidt er en stakkel, syntes jeg ikke man kunne sortere fra - hvis du forstår... den ene dreng er lige startet i klassen, er altså helt ny, tvangsfjernet fra sine forældre og har en anden hudfarve .... hmmm... han skal da have en chance for at blive en del af klassen...

tror de klikke dannelser du taler om her, først er senere ikk ??? eller ??? jeg fornemmer ikke at de i 2 klasse har så store klikke dannelser... - Mikkel har i hvert fald leget med mange forskellige hver dag når han kommer hjem ;)

Knus Pia, som tror det her lød lidt rodet, men håber du forstår hvad jeg mener *S*

Anmeld

23. april 2008

SaNiNa

uuuh ja jeg har altid haft hele klassen udover en gang hvor vi kun var pigerne vi var 4-6 der flyttede hele tiden nogen om kom nogen til...

Syntes altid det har været møg skægt når alle har været sammen og mht klikedannelse så var der aldrig nogen når vi holde fødselsdag men i skolen var der masser... hvis der er mange nye klasse så kunne det jo være en rigtig god måde at få den rystet lidt mere sammen...

men at inviterer en del af drengene og ikke resten ville jeg nok have det underligt med...

hvis i bliver enige om hyggeaftene så send indbydelserne med posten...
Har lidt ondt af de som ikke har været med når de så kommer i skole og snakker helt vild om hvor hyggeligt det har været det vil jeg jo så kalde klikedannelse...

bare min mening.

Anmeld

23. april 2008

Mie A

Jeg synes det er helt fint, så længe at det er flere der ikke kommer med, end dem der deltager i fødselsdagen.

Jeg holdte selv en fødselsdag med 6 fra min klasse, da jeg var i den alder. Vi var i sommerland (min mor havde ikke råd til at betale for en hel klasse) Jeg mindes ikke at der var nogle sure miner fra nogle af de andre, da det jo var dem jeg legede med, som der var med til fødselsdagen.

Mie

Anmeld

23. april 2008

Anja

Uha, det er et lidt ømtåleligt emne.

Udfra jobbet som lærer vil jeg sige, at det er bare IKKE rart, når der dele invitationer ud og der ikke er til alle/alle drenge eller alle piger. Man kan tydeligt se, hvor utilpas de børn der ikke inviteres bliver. Det gør lidt ondt at se.

Ofte er det et emne der kommer op til forældremøder, altså hvad klassens fødselsdagspolitik skal være mht hvem der inviteres og beløbsstørrelse til gave. De gange, hvor forældrene kan blive enige om et fælles ståsted er det super godt for sammenholdet i en klasse.

Personligt vil jeg sige til mine børn, at de skal invitere alle i al fald til de når teenage årene. Når de er små, så skifter det ofte, hvem der lige er in den ene dag eller den anden dag. Når de når 11- 12 årsalderen, så har de efterhånden opbygget en vennekreds og så er det vel okay kun at invitere sine venner .... ??

Tjaaa.... lidt rodet, men det var min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.