Ingen jobs i disse krisetider :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2009

malou

mos skriver:

åh hvor ærgeligt for dig og hvor er det dejligt at læse om en der RIGTIG GERNE VIL ARBEJDE!!

Som en anden skriver- brug dit netværk og netværkets netværk.

Slå op på facebook at du søger arbejde.

Nævn det vidt og bredt  og bed dem kontakte dig eller nævne dit navn, hvis de hører det mindste.

jeg giver dig ret i at det er at drive rovdrift på medarbejderne, når man presser dem til det yderste og ikke lønner dem for det. Men det er jo svært at sige fra i disse tider...

Jeg er ikke på FB, men ellers ved ALLE i min vennekreds at jeg søger job. Min bror er underdirektør i HORESTA og selv han har svært ved at hjælpe mig. (Arbejdgiverforening for hoteller og rest i hele Dk) Jeg overvejede at tage en receptionist uddannelse med start 2 januar... men så skal jeg bruge en praktik plads og hvem vil have en voksenlærling der er dyrere end en alm. elev : INGEN!! og så kommer man ud færdiguddannet til hvad?? intet job..

det er sgu håbløst....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2009

malou

Fines mor skriver:

Måske skal vi lave en tråd herinde hvor man kan skrive hvor man er i landet, og hvad man søger... så kan det være nogle har kontakter et sted??

Jeg er selv ansat i staten, og der bliver alt slået op. Men der kan sagtens være en intern ansøger, som kommer før alle andre. ;-) Men jeg vil gerne være med til at lufte hvis jeg hører om noget.. vores ministerium er i hele landet. ;-))

Har selv en mand der er uden job, men han skal have en lederstilling indenfor IT - dem er der ikke mange af pt. Han har dog fået lovning på et job 1. feb. ;-)) 15 min. fra vores hjem, så det er ren luksus.

Lyder som en god ide... JOBZONEN kan vi kalde den kategori... smiler

knus malou

Anmeld

5. december 2009

Kløver

Hej Malou

Kan sagtens forstå, du synes dete r frustrerende, jeg håber snart du finder et job, men desværre hænger de ikke på træerne i disse tider, og der er rift om dem, håber i alligevel, trods manglende arbejde, får en dejlig jul

Anmeld

5. december 2009

heaven

Jamen søde Malou da..... det er da træls at løbe panden mod muren hver gang - det er sgu hårdt at føle sig fravalgt... men som du selv siger, hvad er chancerne liiiige ud af 1400 ansøgninger??

Men der må være noget jeg har misforstået.... troede da du havde fået job på sådan et luksus-hotel???

Jannie

Anmeld

5. december 2009

malou

heaven skriver:

Jamen søde Malou da..... det er da træls at løbe panden mod muren hver gang - det er sgu hårdt at føle sig fravalgt... men som du selv siger, hvad er chancerne liiiige ud af 1400 ansøgninger??

Men der må være noget jeg har misforstået.... troede da du havde fået job på sådan et luksus-hotel???

Jannie

Ja det havde jeg også, på det nye Crowne Plaza i Ørestaden. Skulle ha været startet d.2 November. Jeg tog jo en satsning. Havde jo fået job som kundekonsulent hos Simone Perele (fransk lingeri) men inden jeg skrev kontrakt blev jeg så tilbudt job på hotellet.. tættere på Malmø, bedre tider og samme løn.. det kunne jeg ikke sige nej til. Jeg gjorde dem meget opmærksom på at jeg først kunne arbejde fra kl.07 da det var vigtigt for mig at kunne afl. min søn i sin forskola her i malmø først og de åbner 6.15. Det var intet problem så jeg gik gladeligt og ventede 2 md på at hotellet skulle have deres GRAND OPPENING og 3 dage før fik jeg så min vagtplan med mødetider kl.05  Og det stod absulut ikke til at ændre.. det måtte være en beklagelig misforståelse som de så pænt kaldte det. Så jeg forklarede dem at jeg først kunne være der kl.7 og i den næste mail blev jeg så fyret.... så det er -

status...- sagde nej til et fedt konsulent job og brændte så røven i begge ender... hvor uheldig har man lov at være.... snøft

knus malou

Anmeld

5. december 2009

Fines mor

malou skriver:

Lyder som en god ide... JOBZONEN kan vi kalde den kategori... smiler

knus malou

Jeg tror du skal begynde med det opsøgende arbejde, det vil helt sikkert give noget - fremfor at slås med 1400 andre.

Jeg tvivler på en a-kasse kan skaffe noget som helst idag, underdirektør eller andet, det hjælper lidt fedt pt. Så ud med albuerne og vær gerne kreativ i dine søgninger. Netværk er trods alt kodeordret ;-))

Anmeld

5. december 2009

malou

Fines mor skriver:

Jeg tror du skal begynde med det opsøgende arbejde, det vil helt sikkert give noget - fremfor at slås med 1400 andre.

Jeg tvivler på en a-kasse kan skaffe noget som helst idag, underdirektør eller andet, det hjælper lidt fedt pt. Så ud med albuerne og vær gerne kreativ i dine søgninger. Netværk er trods alt kodeordret ;-))

Jeg har sendt MANGE uopfordret ansøgninger.... men jeg fortsætter naturligvis!!!! Og du har ret.. det er bare derud af men øv hvor har jeg grædt mange tårer det sidste stykke tid... men så er det godt jeg kan kigge på min skønne søn og smile over at jeg har ham i mit liv

knus malou

Anmeld

5. december 2009

Fines mor

malou skriver:

Jeg har sendt MANGE uopfordret ansøgninger.... men jeg fortsætter naturligvis!!!! Og du har ret.. det er bare derud af men øv hvor har jeg grædt mange tårer det sidste stykke tid... men så er det godt jeg kan kigge på min skønne søn og smile over at jeg har ham i mit liv

knus malou

Joo børn er dejlige, men der kommer et tidspunkt hvor man bare gerne vil opleve noget andet ;-)) Sådan har jeg det selv, jeg elsker at være på arbejde og yder 100% når jeg er der. Så kan børn være børn hihi. Vi har jo også brug for voksenkontakt!

Men jeg tror måske du skal ud og præsentere dig selv, ikke kun i form af en ansøgning, gerne med opringninger, du skal sælge dig selv. Det er sku hårdt arbejde ingen tvivl om det.

Min mand der søger store lederstillinger indenfor IT bruger sit netværk, hvis ikke så er det store headhunter der er ude efter ham. Men via netværk så kommer man virkelig langt, jeg har selv en føler ude i min egen branche fordi jeg påtænker at skifte i fremtiden. ;-))

Anmeld

5. december 2009

Lillefe

malou skriver:

Ja det havde jeg også, på det nye Crowne Plaza i Ørestaden. Skulle ha været startet d.2 November. Jeg tog jo en satsning. Havde jo fået job som kundekonsulent hos Simone Perele (fransk lingeri) men inden jeg skrev kontrakt blev jeg så tilbudt job på hotellet.. tættere på Malmø, bedre tider og samme løn.. det kunne jeg ikke sige nej til. Jeg gjorde dem meget opmærksom på at jeg først kunne arbejde fra kl.07 da det var vigtigt for mig at kunne afl. min søn i sin forskola her i malmø først og de åbner 6.15. Det var intet problem så jeg gik gladeligt og ventede 2 md på at hotellet skulle have deres GRAND OPPENING og 3 dage før fik jeg så min vagtplan med mødetider kl.05  Og det stod absulut ikke til at ændre.. det måtte være en beklagelig misforståelse som de så pænt kaldte det. Så jeg forklarede dem at jeg først kunne være der kl.7 og i den næste mail blev jeg så fyret.... så det er -

status...- sagde nej til et fedt konsulent job og brændte så røven i begge ender... hvor uheldig har man lov at være.... snøft

knus malou

Ej hvor strengt!

Anmeld

5. december 2009

Vingummien

malou skriver:

Sukkkk... jeg er snart ved at gå ud af mit gode skind. Jeg har nok efterhånden søgt over 80 stillinger og får bare afslag på afslag. Tiltrods for at mange af jobs´ne ville jeg kunne nærmest udføre i søvne..- jeg havde ellers søgt tilbage til en tidligere arbejdsgiver men til den samtale jeg troede blot var en "formsag" skulle der pludselig 2 andre til samtale også.. og desuden var arb.tiden hver dag til kl.19 med en ugentlig fridag og så kan jeg jo ikke putte mit eget barn og tiden med ham ville være knap. Jeg havde dog taget jobbet hvis jeg havde fået det... fordi man har da bare ikke lov til at være kræsen i disse tider  men fik det så ikke fordi den anden havde accepteret i mine øjne en mindsteløn... måske endda mindre...hm. Er lidt forraget over at arbejdsgivere kan presse lønningerne ned nu til et minimum  Min orlov er ved at være slut, så pengene bliver meget små nu da vi jo så skal leve af Dennis´s løn alene og det er bare ikke særlig sjovt. Jeg er holdt op med at håbe... tænker bare hver gang en mail tikker ind.. nå, endnu et afslag. Nogle skriver de får helt op til 1400 ansøgninger så de har altså valgt at gå videre med andre kandidater. Det er godtnok svært at skille sig ud af mængden af 1400 ansøgere... suk. Nå jeg ville bare lige af med det, går mig virkelig på og jeg får tit et nederlag herhjemme og bliver sindsyg trist. Hvorfor kan ingen bruge mig... jeg vil jo SÅ GERNE ARBEJDE.

knus fra en meget frusteret Malou

det er bare slet ikke nemt, har nu været i gang i hvert fald et halv år, så nu vælger jeg simpelhen at gå i skole. For har kun eerfaring fra et jpb så får aldrig noget i de her tider, så vil jeg hellere bruge tid på at f"større chance og så komme ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.