Ingen jobs i disse krisetider :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.670 visninger
30 svar
0 synes godt om
5. december 2009

malou

Sukkkk... jeg er snart ved at gå ud af mit gode skind. Jeg har nok efterhånden søgt over 80 stillinger og får bare afslag på afslag. Tiltrods for at mange af jobs´ne ville jeg kunne nærmest udføre i søvne..- jeg havde ellers søgt tilbage til en tidligere arbejdsgiver men til den samtale jeg troede blot var en "formsag" skulle der pludselig 2 andre til samtale også.. og desuden var arb.tiden hver dag til kl.19 med en ugentlig fridag og så kan jeg jo ikke putte mit eget barn og tiden med ham ville være knap. Jeg havde dog taget jobbet hvis jeg havde fået det... fordi man har da bare ikke lov til at være kræsen i disse tider  men fik det så ikke fordi den anden havde accepteret i mine øjne en mindsteløn... måske endda mindre...hm. Er lidt forraget over at arbejdsgivere kan presse lønningerne ned nu til et minimum  Min orlov er ved at være slut, så pengene bliver meget små nu da vi jo så skal leve af Dennis´s løn alene og det er bare ikke særlig sjovt. Jeg er holdt op med at håbe... tænker bare hver gang en mail tikker ind.. nå, endnu et afslag. Nogle skriver de får helt op til 1400 ansøgninger så de har altså valgt at gå videre med andre kandidater. Det er godtnok svært at skille sig ud af mængden af 1400 ansøgere... suk. Nå jeg ville bare lige af med det, går mig virkelig på og jeg får tit et nederlag herhjemme og bliver sindsyg trist. Hvorfor kan ingen bruge mig... jeg vil jo SÅ GERNE ARBEJDE.

knus fra en meget frusteret Malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2009

TbCp

malou skriver:

Sukkkk... jeg er snart ved at gå ud af mit gode skind. Jeg har nok efterhånden søgt over 80 stillinger og får bare afslag på afslag. Tiltrods for at mange af jobs´ne ville jeg kunne nærmest udføre i søvne..- jeg havde ellers søgt tilbage til en tidligere arbejdsgiver men til den samtale jeg troede blot var en "formsag" skulle der pludselig 2 andre til samtale også.. og desuden var arb.tiden hver dag til kl.19 med en ugentlig fridag og så kan jeg jo ikke putte mit eget barn og tiden med ham ville være knap. Jeg havde dog taget jobbet hvis jeg havde fået det... fordi man har da bare ikke lov til at være kræsen i disse tider  men fik det så ikke fordi den anden havde accepteret i mine øjne en mindsteløn... måske endda mindre...hm. Er lidt forraget over at arbejdsgivere kan presse lønningerne ned nu til et minimum  Min orlov er ved at være slut, så pengene bliver meget små nu da vi jo så skal leve af Dennis´s løn alene og det er bare ikke særlig sjovt. Jeg er holdt op med at håbe... tænker bare hver gang en mail tikker ind.. nå, endnu et afslag. Nogle skriver de får helt op til 1400 ansøgninger så de har altså valgt at gå videre med andre kandidater. Det er godtnok svært at skille sig ud af mængden af 1400 ansøgere... suk. Nå jeg ville bare lige af med det, går mig virkelig på og jeg får tit et nederlag herhjemme og bliver sindsyg trist. Hvorfor kan ingen bruge mig... jeg vil jo SÅ GERNE ARBEJDE.

Åhhh den skide krise!!!
1400 ansøgninger, det er jo fuldstændig vildt!!!
Og ja så skal man jo været et eller andet ekstremt for at kunne skille sig ud.
Hvor er det ærgeligt det skal være sådan!

Der er vel ikke så meget andet at gøre end at fortsætte søgningen, selvom man jo nok taber modet efterhånden som der kommer flere og flere afslag.

Håber du snart er en af de heldige!

Anmeld

5. december 2009

wamse

malou skriver:

Det er rigtig svært at finde jobs nu. Jeg oprettede jobagenter alle de steder det var muligt, og jeg søgte ALT jeg på nogen måde kunne komme i betragtning til fra rengøring til omsorgsmedhjælper. Jeg havde ikke råd til at være kræsen. Men nu er det helt galt her nede i området, da min tidligere arbejdsplads lukker helt ned og afskediger yderligere 700 mennesker Men held og lykke med det, og det er bare ikke sjovt at få afslag på afslag

Kan du ikke få dagpenge, siden i skal leve af hans løn?

Anmeld

5. december 2009

Fines mor

malou skriver:

Jeg vil da godt komme med lidt gode råd ;-)

Jeg syntes du skal gå efter stillinger som ikke er slået op, mange job bliver i dag besat via netværk. Hvem kender du i dit netværk? Hvem kan du give et cv i hånden, og bede dem tale din sag?

Nu ved jeg ikke hvilke job du søger...?? Et andet råd det er, at du skal jo ikke søge de stillinger hvor du kan dem i søvne. En kommende arbejdsgiver ved jo så godt, at hvis man er overkvalificeret så bliver man ikke!! Så skyd hellere overmålet, og vind på din personlighed. ;-))

Anmeld

5. december 2009

Mussen2

åh hvor ærgeligt for dig og hvor er det dejligt at læse om en der RIGTIG GERNE VIL ARBEJDE!!

Som en anden skriver- brug dit netværk og netværkets netværk.

Slå op på facebook at du søger arbejde.

Nævn det vidt og bredt  og bed dem kontakte dig eller nævne dit navn, hvis de hører det mindste.

jeg giver dig ret i at det er at drive rovdrift på medarbejderne, når man presser dem til det yderste og ikke lønner dem for det. Men det er jo svært at sige fra i disse tider...

Anmeld

5. december 2009

Mira0911

Det er bare herre svært at finde noget... Min barsel slutter om en måned, og jeg tror ikke lige jeg finder et job der hænger på træet...

Men kæmper for sagen...

Anmeld

5. december 2009

Fines mor

Måske skal vi lave en tråd herinde hvor man kan skrive hvor man er i landet, og hvad man søger... så kan det være nogle har kontakter et sted??

Jeg er selv ansat i staten, og der bliver alt slået op. Men der kan sagtens være en intern ansøger, som kommer før alle andre. ;-) Men jeg vil gerne være med til at lufte hvis jeg hører om noget.. vores ministerium er i hele landet. ;-))

Har selv en mand der er uden job, men han skal have en lederstilling indenfor IT - dem er der ikke mange af pt. Han har dog fået lovning på et job 1. feb. ;-)) 15 min. fra vores hjem, så det er ren luksus.

Anmeld

5. december 2009

malou

wamse skriver:

Det er rigtig svært at finde jobs nu. Jeg oprettede jobagenter alle de steder det var muligt, og jeg søgte ALT jeg på nogen måde kunne komme i betragtning til fra rengøring til omsorgsmedhjælper. Jeg havde ikke råd til at være kræsen. Men nu er det helt galt her nede i området, da min tidligere arbejdsplads lukker helt ned og afskediger yderligere 700 mennesker Men held og lykke med det, og det er bare ikke sjovt at få afslag på afslag

Kan du ikke få dagpenge, siden i skal leve af hans løn?

Nej kan ikke få dagpenge.. jeg bor i Sverige og fordi jeg er arbeldsløs nu skal jeg stå til rådighed på det svenske arb.marked og der er lønnen 98 svenske kr før skat (helt til grin) så kan risikere at skulle arbejde 40 timer om ugen for 6000 kr udbetalt pr md. og socialbidrag er rigtig svært at få herovre... desværre...- Jeg er ikke medlem af a-kasse i dk fordi i det her tilfælde ville jeg blive overflyttet til svensk a-kasse og der er hjælpen også li nul + de har problemer med at ville udbetale i det hele taget...

knus malou

Anmeld

5. december 2009

malou

Fines mor skriver:

Jeg vil da godt komme med lidt gode råd ;-)

Jeg syntes du skal gå efter stillinger som ikke er slået op, mange job bliver i dag besat via netværk. Hvem kender du i dit netværk? Hvem kan du give et cv i hånden, og bede dem tale din sag?

Nu ved jeg ikke hvilke job du søger...?? Et andet råd det er, at du skal jo ikke søge de stillinger hvor du kan dem i søvne. En kommende arbejdsgiver ved jo så godt, at hvis man er overkvalificeret så bliver man ikke!! Så skyd hellere overmålet, og vind på din personlighed. ;-))

Jeg søger alt... både det jeg kan i søvne og det som jeg muligvis godt kan se at jeg ikke er helt kvalificeret til... - Jeg er jo uddannet køkkenassistent (ernæringsassistent) har været cafeleder/rest.chef og tjener i rigtig mange år plus butikschef i lingeributik og sidst i en børnetøjsbutik... og jeg søger alt fra rengøring, kantine, delikatesse i føtex/Bilka. Jeg har søgt hos Postdanmark, H&M og alle mulige steder uopfordret også som telefon passer i div. firmaer.. tro mig har prøvet ALT!! Selv højesteret i deres kantine... det er lige før jeg overvejer at tage et par avisruter om natten!!! Jeg ringede dog til et firma´s direktør igår ang. en salgskonsulent stilling i didrekt sjælland og spurgte til om han synes Skåne kunne være et tillæg distrikt. Han var meget positiv og bad mig sætte stor fed streg under MALMØ i min ansøgning.... mennnnnn hvis han som alle andre får mellem 500-1500 ansøgninger... så skal jeg sgu være lucky lucky hvis han vælger mig... men fuck jeg håber...

knus fra mig

Anmeld

5. december 2009

Rasmine

Lort!

Troede faktisk du havde fået arbejde på det der hotel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.