suanne85 skriver:
Nej over hovedet ikke, ikke ved folk jeg ikke kender. Også det der måske er et minus ved mig det er at min grænse måske går det hvor man skal tæt på et andet menneske.
Hej soede..
Jeg har selv kigget paa servicesekraetaer udd.. Da jeg ogsaa synes den lyder meget spaendende, men tror lidt jeg har droppet den igen, da jeg er MEGET glad for mit arbejde som ssh...
Det er et meget kraevende, haardt (baade fysisk og nogengange psykisk), berigende og glaedende (er det et ord haha) job. Jeg elsker det virkelig.. Men man skal virkelig goere op med sig selv om det er det man vil, inden man tager udd. For du kan komme ud til terminale (doende) mennesker, som virkelig er skidte, demente som ikke altid ved hvordan de skal "opfoere" sig, de kan vaere voldlige, vaere tilbage i barndommen igen osv. Du kan komme ud for de "alm" gamle mennesker som bare har brug for lidt stoette og omsorg i hverdagen..
Men det bedste ved det her job er, at jeg VED jeg giver mine borgere en meget bedre dag - Fordi jeg ER der, jeg lytter, de fortaeller om deres liv - Og det er sgu berigende 
Men samtidig kommer du meget TAET paa mange af de mennesker.. Der er dem som er rigtig svaekkede eller dem som er delvist eller helt lammede, hvor du kommer ind og loefter dynen, vasker dem forneden og stortset "styrer" alt i deres hverdag. Man overskrider sine egne og deres graenser mange gange i dette fag. Saa hvis du ikke vil vaere saa taet paa mennesker, saa er det det andet du skal vaelge 
I starten, var det svaert for mig, at laase mig ind i deres hjem og bestemme hvornaar de skulle op, hvornaar de kunne blive vasket osv. Men det der er svaerest, er at vi ikke har den fornoedende tid til dem, som man gerne vil have...
men jeg elsker mit job..
knus
Anmeld