Sundhedsservicesekretær/ social og sundhedshjælper uddannels

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.453 visninger
23 svar
0 synes godt om
4. december 2009

Vingummien

Arg. HJÆLP. Har brug for at høre fra nogen der har taget nogle af de 2 uddannelser. Havde først søgt ind på sundhedsservicesekretær men fik brev at der var meget lang vente liste og kunne søge fra august næste år. Så tog i mod min plads på social og sundhedsskolen i randers og har været til info og er meldt ind og skal starte den 11.

Tror i så ikke lige at  jeg fik brev i dag at jeg har fået plads på den anden sundhedsservicesekretær til januar. Nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2009

Kloster

suanne85 skriver:

Arg. HJÆLP. Har brug for at høre fra nogen der har taget nogle af de 2 uddannelser. Havde først søgt ind på sundhedsservicesekretær men fik brev at der var meget lang vente liste og kunne søge fra august næste år. Så tog i mod min plads på social og sundhedsskolen i randers og har været til info og er meldt ind og skal starte den 11.

Tror i så ikke lige at  jeg fik brev i dag at jeg har fået plads på den anden sundhedsservicesekretær til januar. Nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal

Hej.

Nu ved jeg ikke lige hvad en sundhedsservicesekretær laver, men jeg er både sosu-hjælper og nu sosu-assistent.

Hvad vil du have svar på??

Kloster

Anmeld

4. december 2009

Henri84

Jeg regner med jeg vil stoppe på min nuværende udd. og så i gang med sundhedsservicesekretær (hvis jeg da bliver optaget) når jeg har været på barsel

Anmeld

4. december 2009

Vingummien

Kloster skriver:

Hej.

Nu ved jeg ikke lige hvad en sundhedsservicesekretær laver, men jeg er både sosu-hjælper og nu sosu-assistent.

Hvad vil du have svar på??

Kloster

Hvad det forskellige kræver af en, for er meget i tvivl om hvad for en jeg skal tage nu

Anmeld

4. december 2009

Vingummien

Henri84 skriver:

Jeg regner med jeg vil stoppe på min nuværende udd. og så i gang med sundhedsservicesekretær (hvis jeg da bliver optaget) når jeg har været på barsel

Lyder også som et godt job og så tager den ikke lang tid

Anmeld

4. december 2009

Henri84

suanne85 skriver:

Lyder også som et godt job og så tager den ikke lang tid

NEJ det er nemlig det Har læst mig frem til at jeg kan tage den på 1 år ca. da jeg burde kunne springe direkte ind på hovedforløbet fordi jeg har en HH i forvejen... Dog søger jeg elevplads som lægesekretær først, men det er jo svært at få en plads som det, så hvis jeg ikke får det vil jeg i gang med sundhedsservicesekretær fra februar 2011

Anmeld

4. december 2009

MetteT

Ej hvor er det bare fedt at du skriver om det her Susanne... Anede ikke der var noget der hed det og nu har jeg lige været inde at læse lidt om det.. Og det lyder bare lige som noget for mig..

Så nu tror jeg sgu endelig at jeg ved hva jeg vil..!

Og stort tillykke med optagelsen.. Kan jo desværre ikke guide dig i hva du ska, da jeg jo ikke vidste noget om det før nu..

Knus Mette

Anmeld

4. december 2009

Vingummien

MetteT skriver:

Ej hvor er det bare fedt at du skriver om det her Susanne... Anede ikke der var noget der hed det og nu har jeg lige været inde at læse lidt om det.. Og det lyder bare lige som noget for mig..

Så nu tror jeg sgu endelig at jeg ved hva jeg vil..!

Og stort tillykke med optagelsen.. Kan jo desværre ikke guide dig i hva du ska, da jeg jo ikke vidste noget om det før nu..

Knus Mette

Hehe jamen det var da så lidt

Anmeld

4. december 2009

Kloster

Hej igen

Anede ikke engan g der fantes sådan en uddannelse. Hvor fedt.

Hvad du skal vælge, kan du kun selv afgøre. Men det hele handler vel om, hvad du egentlig vil.

Vil du arbejde tæt på andre mennesker, ell vil du arbejde meget med admistration (som jeg har forstået det)

Sosu-hjælper er tungt, givende og arbejder i weekender osv. Nu er lønnen her jo meget lav. Måske det også spiller ind...

Kloster

Anmeld

4. december 2009

Vingummien

Kloster skriver:

Hej igen

Anede ikke engan g der fantes sådan en uddannelse. Hvor fedt.

Hvad du skal vælge, kan du kun selv afgøre. Men det hele handler vel om, hvad du egentlig vil.

Vil du arbejde tæt på andre mennesker, ell vil du arbejde meget med admistration (som jeg har forstået det)

Sosu-hjælper er tungt, givende og arbejder i weekender osv. Nu er lønnen her jo meget lav. Måske det også spiller ind...

Kloster

Og så mine ben, har dårlige ben. Men sosu har også en uddannelse med børn, men den er MEGET svær at komme ind på. Det der tæller for mig er også chancen for at få job bagefter, ikke så meget lønnen, nu har jeg levet på lærlinge løn, sygepenge og kontanthjælp så fås hvis ikke mindre. Men vil bare gerne at jeg ikke spilder et hvis antal år på skole og så bagefter stå uden noget igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.