Hvilken str. tøj brugte/bruger jeres nyfødte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2009

CharlotteG

Min pige vejede 2400 gram og brugte str 44.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2009

Ida.

Min ældste datter vejede 2840 gr og målte 49 cm, hun brugte str. 44 de første par uger og derefter str. 50 frem til hun var ca. 3 mdr.

Min yngste datter vejede 3350 gr og målte 51 cm, hun brugte str. 50 i et par måneder vil jeg tro.

Str. 56 har de begge brugt i rigtig lang tid

/Ida

Anmeld

4. december 2009

TbCp

Sasja77 skriver:

Hej med Jer,

Jeg er virkelig nysgerrig for at vide hvilken str tøj Jeres nyfødte brugte/ bruger og hvor meget de vejede/vejer ved fødsel. Grunden er at jeg tror at vores pige bliver en ordenlig basse for lige nu er hun rundet de 2 kg (hun blev igår ved 3D scanning målt til at veje 2055 gr) og der er stadig 9 uger til termin.

Jeg er igang med at sortere alt det tøj vi har købt og fået og vil gerne sige til forældrene at de ikke skal købe mere i str 56 hvis hun alligevel ikke kan passe det

Kh

Sasja

Liva havde mest i str. 50 men det var alt for stort.
Hun havde en smule i str 44 som passede bedre.

Hun vejede 2670g da hun blev født.

Anmeld

4. december 2009

Vingummien

Valle81 skriver:

Min datter vejede ved fødslen 3120 gr om var 49 sm.

Hun brugte str 50 i lang tid og har faktisk generelt brugt hendes tøj størrelser længe.

Vibrugte det første stykke tid også bleer til for tidlig fødte, da new born var alt for store:0)

Christina

25+4,

New born er faktisk store, da jeg så dem inden han blev født tænkte jeg at de vil da være for små, men da han blev født var de store, han brugte dem rigtig længe

Anmeld

4. december 2009

Halbschön

Sasja77 skriver:

Hej med Jer,

Jeg er virkelig nysgerrig for at vide hvilken str tøj Jeres nyfødte brugte/ bruger og hvor meget de vejede/vejer ved fødsel. Grunden er at jeg tror at vores pige bliver en ordenlig basse for lige nu er hun rundet de 2 kg (hun blev igår ved 3D scanning målt til at veje 2055 gr) og der er stadig 9 uger til termin.

Jeg er igang med at sortere alt det tøj vi har købt og fået og vil gerne sige til forældrene at de ikke skal købe mere i str 56 hvis hun alligevel ikke kan passe det

Kh

Sasja

min dreng vejede 4570g og vra 56cm lang v fødslen... han brugte 56 den førsrste uge og 62 frem til han var 4uger... nu bruger han 68... nogle enkelte ting kan han dog passe i en 62...

han er nu 6 uger, 7kg og 64 cm

Anmeld

4. december 2009

Vingummien

Mie A skriver:

Mine piger startede i en str. 56 - men min søn var 59 cm - så han måtte starte i en str 62

Hold da op han var lang

Anmeld

4. december 2009

Sasja77

Dejligt med så mange der svare Hvis hun forsætter med at vokse med den hastighed så tror jeg at hun vejer en 4-4,5 når hun kommer ud og så ved jeg ikke engang om str 56 kan gøre det...?

Det er jo selvfølgelig osse helt ligegyldigt så længe hun har det godt, er bare nysgerrig

Anmeld

4. december 2009

Knudsen

Vi har stort set ikke brugt str 50, havde kun nogle enkelte ting, og synes at det var for lidt vi fik ud af det.. Vi brugte str 56 i starten.. Vores datter var 51 cm og brugte str 56 i et par mdr. Vores søn var 57 cm og  brugte kun str 56 i max 1 mdr.. Han er nu 4 mdr og på vej i str 74, han er allerede 71 cm lang..

Anmeld

4. december 2009

Valle81

Sasja77 skriver:

Dejligt med så mange der svare Hvis hun forsætter med at vokse med den hastighed så tror jeg at hun vejer en 4-4,5 når hun kommer ud og så ved jeg ikke engang om str 56 kan gøre det...?

Det er jo selvfølgelig osse helt ligegyldigt så længe hun har det godt, er bare nysgerrig

Ej, så stor når baby da ikke at blive:0)

Er det ikke noget med de tager omkring 150 gr. på om ugen her i slutningen?? Så hun tager da højest et til halvandet kilo mere på, og så bliver hun da en fin gennemsnits baby:0)

Anmeld

4. december 2009

Happy

Hej, Jeg har ikke købt så meget i str. 56, kan man ikke bruge 62 og så bare folde ærmerne lidt op eller bliver det helt umuligt. Har intet købt i 50 og havde egentlig heller ikke tænkt mig det men bliver nu i tvivl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.