Generert af naboens katte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2009

Barbamama

Anonym skriver:

Kære alle i søde mødre derude

Jeg må have lidt luft for mine tanker om mine ubetænksomme naboer...og undskylder på forhånd hvis jeg kommer til at virke dømmende og generaliserende.

Vi bor i hus og til den ene siden er er udlejningshus. Beboerne i dette er simpelthen så ubetænksomme og egoistiske. Typisk samfundsnassere, højtråbende, skiftende partnere, maser af utilpassede unger osv. de har indenfor 5 måneder haft 3 hunde på skift som er blevet aflivet, når de ikke gad dem mere eller det ikke passede i deres kram.

Det som generer mig allermest er ders 3 katte, som skider OVERALT i vores have. Egentlig er det ok at de kommer og gør det i ny og næ, men det har taget overhånd.

De skider ved vores kælderdør, hoveddør og gangsti, så det stinker overalt og der er kradset jord op overalt. Desuden klatrer de på vores bil og ridser den, det er faktisk det som pisser mig allermest af. En dag i sommers, hvor jeg havde været ude og pakke noget i bieln, for så at gå ind og hente min datter, som skulle med ud at køre, var den ene kat hoppet ind i bilen og blev selvfølgelig bange da jeg sætter autostolen ind i bilen. Så den kradsede forvildet rundt inde i bilen.

Hvis kælderedør eller vinduer står åben hopper de derind

De har endnu ikke hoppet op i barnevognen, men det er min store frygt og jeg er meget påpasselig med at få fluenet på hele tiden.

Desuden ligger der døde fugle overalt i haven, senest en udenforan hoveddøren, med fedtede fjer overalt til følge -lækkert!!

Vi har nævnt det på en pæn måde overfor naboen et par gange, men fik bare besked på at vi måtte jage dem væk enten ved at tage dem i nakken og kaste dem over hækken eller ligenden. Jeg har jagtet dem med vandpistolen og det virker da også når de ser en men det er ikke holdbart. anden gang sagde hun at hun ville spørge dyrlægen om man kunne gøre noget, men svaret var selvfølgelig at det kan man ikke...... Vi har invisterret i et nyt skraldestativ, for at de ikke kommer og kradser den op og bliver fristet af det. Vi har købt noget svovlpuvler og blandet det med noget som skulle holde dem vær, men uden held...

og så er den landet der. Næste tiltag er jo nærmest at true med politianmeldelse (for vi har jo loven på vores side), men det kommer der jo heller ikke noget godt forhold ud af.

Vi er SÅ generet af de skide katte. Det skal siges at det er en relativ lav nyplantet hæk ind til naboerne med et hønsenetshegn imellem. Det vil være en stor og drastisk ting at hegne vores grund helt ind. Det er ikke en mulighed.

Er det os som er sippede? Jeg fatter bare ikke, at man som katteejer vil være bekendt at de render og generer andre husejere.

Lad mig høre hvad i siger......og gode råd ideer modtaget ed kyshånd

åh det er bare det VÆRSTE ved det dyr!!!! Jeg er heller ikke særlig glad for katte lige nøjagtig fordi de kommer og skider i ens have. Det er simpelthen så ulækkert og det mest frustrerende er at man ikke kan gøre en SKID ved det. Kan sgu godt forstå du er oppe i det røde felt..... Har ikke engang noget godt råd til dig for som sagt kan man ikke gøre en skid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2009

Barbamama

vatten skriver:

Er det ikke noget med, man faktisk gerne må aflive katte, der er på ens grund? Det kunne jo være sidste udvej, hvis naboerne ikke lytter til jer.

Det er svært for dem at gøre noget. Man kan ikke hegne en kat inde i haven som med en hund- de kravler jo bare over. Men hvis det er så slemt, så må de jo enten erstatte jeres ting, når de går i stykker eller holde kattene inde.

Hilsen Ann, der slev er katteejer og aldrig får en udekat fordi de skider overalt.

wow rolig nu. Man må IKKE aflive andres dyr uanset hvor belastende de er og hvor meget de opholder sig på ens grund

Anmeld

6. december 2009

Anonym trådstarter

Jeg kunne nu heller ikek drømme om at aflive nogen, men man kan med loven i hånden indfange dem, hvis man har advaret ejerern. tror bare det vil give et rigtig dårligt naboskab.

Men er også i dag blevet generet af bæsterne. Har undret mig over at der stinker af pis på vores hushjørne og tror det er kattene som strinter. Der er er hvert fald pletter på soklen..

Og i formiddags sad den ene oppe på min bil

det med at jagte dem med vandslangen er en god ide, men desværre ret besværligt og lader sig ikke gøre ret mange steder i vores have, hvor de er.

Har hørt om en plante som kaldes kattens skræk. er der nogen som har erfaringer med den?

Anmeld

7. december 2009

qp

Du kan jo prøve, at holde ud til fastelavent og købe en fiiiin tønde som du liiige propper katten ned i  Enten dør den af skræk eller også løber den væk

Anmeld

7. december 2009

DK

Anonym skriver:

Jeg kunne nu heller ikek drømme om at aflive nogen, men man kan med loven i hånden indfange dem, hvis man har advaret ejerern. tror bare det vil give et rigtig dårligt naboskab.

Men er også i dag blevet generet af bæsterne. Har undret mig over at der stinker af pis på vores hushjørne og tror det er kattene som strinter. Der er er hvert fald pletter på soklen..

Og i formiddags sad den ene oppe på min bil

det med at jagte dem med vandslangen er en god ide, men desværre ret besværligt og lader sig ikke gøre ret mange steder i vores have, hvor de er.

Har hørt om en plante som kaldes kattens skræk. er der nogen som har erfaringer med den?

Hvor ærgerligt det med vandslangen. Vi har sådan en forlænger vandslange på vores originale vandslange, så den er enorm lang... Nu kan den faktisk nå næsten hele vejen rundt om huset (også ret praktisk om sommeren til vandkamp) Jeg tror vi gav 250 kr. for ekstra vandslangen og 25 kr. for det der "klikke sammen stykke" hos Harald Nyborg.

Anmeld

7. december 2009

Tvilling

Hej

Jeg er selv den lykkelige katte ejer og har FULD forståelse for din argumenter. Enhver katteejer har PLIGT til at holde sin kat må egen matriakel. Dog ikke særlig realistisk. Det du kan gøre i forhold til lov og ret. Indfang katten og aflevere den hos nærmeste dyrlæge. Uanset om den er øremærket eller ej. Og dit argument skal være bilen. Haven og des ligende kommer du ikke langt med. Men gentagne ridser og det. Er argumentet. Du kan finde alle de oplysninger du har brug for på dyrens beskyttelse.

Og i øvrigt det du skriver om hundene . Sådanne mennesker burde BARE ikke have dyr, det er . øv øv.

Held og lykke med naboen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.