Generert af naboens katte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.590 visninger
25 svar
0 synes godt om
4. december 2009

Anonym trådstarter

Kære alle i søde mødre derude

Jeg må have lidt luft for mine tanker om mine ubetænksomme naboer...og undskylder på forhånd hvis jeg kommer til at virke dømmende og generaliserende.

Vi bor i hus og til den ene siden er er udlejningshus. Beboerne i dette er simpelthen så ubetænksomme og egoistiske. Typisk samfundsnassere, højtråbende, skiftende partnere, maser af utilpassede unger osv. de har indenfor 5 måneder haft 3 hunde på skift som er blevet aflivet, når de ikke gad dem mere eller det ikke passede i deres kram.

Det som generer mig allermest er ders 3 katte, som skider OVERALT i vores have. Egentlig er det ok at de kommer og gør det i ny og næ, men det har taget overhånd.

De skider ved vores kælderdør, hoveddør og gangsti, så det stinker overalt og der er kradset jord op overalt. Desuden klatrer de på vores bil og ridser den, det er faktisk det som pisser mig allermest af. En dag i sommers, hvor jeg havde været ude og pakke noget i bieln, for så at gå ind og hente min datter, som skulle med ud at køre, var den ene kat hoppet ind i bilen og blev selvfølgelig bange da jeg sætter autostolen ind i bilen. Så den kradsede forvildet rundt inde i bilen.

Hvis kælderedør eller vinduer står åben hopper de derind

De har endnu ikke hoppet op i barnevognen, men det er min store frygt og jeg er meget påpasselig med at få fluenet på hele tiden.

Desuden ligger der døde fugle overalt i haven, senest en udenforan hoveddøren, med fedtede fjer overalt til følge -lækkert!!

Vi har nævnt det på en pæn måde overfor naboen et par gange, men fik bare besked på at vi måtte jage dem væk enten ved at tage dem i nakken og kaste dem over hækken eller ligenden. Jeg har jagtet dem med vandpistolen og det virker da også når de ser en men det er ikke holdbart. anden gang sagde hun at hun ville spørge dyrlægen om man kunne gøre noget, men svaret var selvfølgelig at det kan man ikke...... Vi har invisterret i et nyt skraldestativ, for at de ikke kommer og kradser den op og bliver fristet af det. Vi har købt noget svovlpuvler og blandet det med noget som skulle holde dem vær, men uden held...

og så er den landet der. Næste tiltag er jo nærmest at true med politianmeldelse (for vi har jo loven på vores side), men det kommer der jo heller ikke noget godt forhold ud af.

Vi er SÅ generet af de skide katte. Det skal siges at det er en relativ lav nyplantet hæk ind til naboerne med et hønsenetshegn imellem. Det vil være en stor og drastisk ting at hegne vores grund helt ind. Det er ikke en mulighed.

Er det os som er sippede? Jeg fatter bare ikke, at man som katteejer vil være bekendt at de render og generer andre husejere.

Lad mig høre hvad i siger......og gode råd ideer modtaget ed kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2009

Honningblomst

Altså...kan godt se de er irriterende, men det er katte nok bare og især når ikke det er ens egne.

Du eller de kan ikke gøre noget...hvad havde du tænkt dig de skulle kunne gøre...det er kattes natur og de lever i det fri. Vi havde udekatte da jeg boede med min x og der brokkede min genbo sig over at kattene gik i hans have ved hans udendørs fulglebure...det endte faktisk med jeg ringede til politiet og de kom og snakkede med ham, for han opførte sig virkelig grænseoverskridende.

I kan sprøjte med gå-væk-kat og sprøjte vand efter dem når de kommer og så sørge for der ikke er mad de kan komme til, lade være med at fodre fugle osv.

Om du er sippet....mere urealistisk....

Knus Eva.

Anmeld

4. december 2009

Anonym trådstarter

Jeg havde på forbemmelsen at "katteejerne" ikke kan se problemet

Men jeg forstår bare ikke hvorfor skal man finde sig i det.

Jeg har ikke bedt om det og det er min matrikel. Det må da væe katteejerens ansvar at holde dem inde i deres egen have eller hvor de ikke genrer andre. Hvad hvis de hopper op i barnevbognen og lægger sig på min nyfødtes hoved? det er hørt før?

Jeg ved godt at sådan har det altid været...men en gang skulle man også finde sig i at hundene sked i ens have, nu mener flertallet at de skal samles op og engang var det ok at ryge alle andre i hovedet, det er det ikke længere. dette blot for at illustrere at engang i mellem må man se på rimeligheden af "plejer" og altid været.

Jeg ville ikke selv på nogen måde have det godt med at jeg på den måde generede andre.

Men tak for dit syn på sagen, det er rart at se hvad folk mener

Anmeld

4. december 2009

Ox.

Anonym skriver:

Jeg har ikke bedt om det og det er min matrikel. Det må da væe katteejerens ansvar at holde dem inde i deres egen have eller hvor de ikke genrer andre. Hvad hvis de hopper op i barnevbognen og lægger sig på min nyfødtes hoved? det er hørt før?

Jeg ved godt at sådan har det altid været...men en gang skulle man også finde sig i at hundene sked i ens have, nu mener flertallet at de skal samles op og engang var det ok at ryge alle andre i hovedet, det er det ikke længere. dette blot for at illustrere at engang i mellem må man se på rimeligheden af "plejer" og altid været.

Jeg ville ikke selv på nogen måde have det godt med at jeg på den måde generede andre.

Kan godt forstå det er irriterende, ville også være godt træt af at få ødelagt bil osv .. i kan ikke sætte jer ned med dem, og tage en lang og ordentlig snak med dem om problemet?

Det bliver da dyrt for jer i længden ellers hvis i skal reparere bil og købe ting til at holde dem væk, og nye ting for at de ikke ødelægger yderligere ...

Anmeld

4. december 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

Jeg er bestemt ikke katteejer eller til dyr på nogen måde...der bor mange katte her nede ved min bagbo og de er vilde...der er en der har sovet under mit halvtag hele vinteren, i sommers løb der en ind og slikkede på noget mad i mit køkken...og føj for den da!!! Men jeg har brugt vand til at kyle efter dem og det har hjulpet og ellers bare løbe skrigende efter dem. Det er træls, men du kan intet gøre...og helt ærligt-griner. hvordan skal folk kune holde katte inde ved dem.

Du kan ringe til en kattefager og håber på at disse katte ikke er øremærket for så ryger de med.

Så nej, jeg er ikke for katte eller hunde, men du kan altså ikke gøre så meget ved der er katte og er du nervøs, så lad barnet sove inde.

Knus.

Anmeld

4. december 2009

SHERO

Kan godt se det er møg træls, men som eva siger så kan du eller dine naboer intet gøre ved det. Tvivler meget på at nogen ville skille sig af med deres kæledyr fordi de irritere naboerne. Så længe deres udlejer siger god for det, er der altså intet at gøre ved dem.

Uanset hvad man gør kan man ikke styrer hvor en kat går hen og hvad den laver. Og eftersom det ikke er indekatte er der intet at gøre.

(måske hvis du fik en hund og en hundelem :-D det eneste jeg har oplevet virker)

Anmeld

4. december 2009

Fenris

Anonym skriver:

Jeg må have lidt luft for mine tanker om mine ubetænksomme naboer...og undskylder på forhånd hvis jeg kommer til at virke dømmende og generaliserende.

Vi bor i hus og til den ene siden er er udlejningshus. Beboerne i dette er simpelthen så ubetænksomme og egoistiske. Typisk samfundsnassere, højtråbende, skiftende partnere, maser af utilpassede unger osv. de har indenfor 5 måneder haft 3 hunde på skift som er blevet aflivet, når de ikke gad dem mere eller det ikke passede i deres kram.

Det som generer mig allermest er ders 3 katte, som skider OVERALT i vores have. Egentlig er det ok at de kommer og gør det i ny og næ, men det har taget overhånd.

De skider ved vores kælderdør, hoveddør og gangsti, så det stinker overalt og der er kradset jord op overalt. Desuden klatrer de på vores bil og ridser den, det er faktisk det som pisser mig allermest af. En dag i sommers, hvor jeg havde været ude og pakke noget i bieln, for så at gå ind og hente min datter, som skulle med ud at køre, var den ene kat hoppet ind i bilen og blev selvfølgelig bange da jeg sætter autostolen ind i bilen. Så den kradsede forvildet rundt inde i bilen.

De har endnu ikke hoppet op i barnevognen, men det er min store frygt og jeg er meget påpasselig med at få fluenet på hele tiden.

Desuden ligger der døde fugle overalt i haven, senest en udenforan hoveddøren, med fedtede fjer overalt til følge -lækkert!!

Vi har nævnt det på en pæn måde overfor naboen et par gange, men fik bare besked på at vi måtte jage dem væk enten ved at tage dem i nakken og kaste dem over hækken eller ligenden. Jeg har jagtet dem med vandpistolen og det virker da også når de ser en men det er ikke holdbart. anden gang sagde hun at hun ville spørge dyrlægen om man kunne gøre noget, men svaret var selvfølgelig at det kan man ikke...... Vi har invisterret i et nyt skraldestativ, for at de ikke kommer og kradser den op og bliver fristet af det. Vi har købt noget svovlpuvler og blandet det med noget som skulle holde dem vær, men uden held...

og så er den landet der. Næste tiltag er jo nærmest at true med politianmeldelse (for vi har jo loven på vores side), men det kommer der jo heller ikke noget godt forhold ud af.

Vi er SÅ generet af de skide katte. Det skal siges at det er en relativ lav nyplantet hæk ind til naboerne med et hønsenetshegn imellem. Det vil være en stor og drastisk ting at hegne vores grund helt ind. Det er ikke en mulighed.

Er det os som er sippede? Jeg fatter bare ikke, at man som katteejer vil være bekendt at de render og generer andre husejere.

Hej

Jeg kan udmærket godt forstå din frustration og ville selv blive vanvittig hvis det var mig...Jeg tror selv at jeg ville sætte mig ned og få en længere snak med dem, som tidligere nævnt, og så forklare dem at når nogen af jeres ting bliver ødelagt/ ridset, så er det faktisk deres ansvar at få det i orden igen, i og med de er ejere af kattene Når det så er sagt så vil jeg give ret i at det også må være svært for dem der har kattene, men i det lange løb så påtager man sig et ansvar når man anskaffer sig dyr! Tag dig en længere mere seriøs snak med dem en dag og fortæl dem at du helst ikke vil ud i og kontakte dyreværn eller politi Og at de måske skal investere i indhegning af deres have...

Håber i finder ud af det, for ja helt ærlig hvor må det være træls for jer

-Anita

Anmeld

4. december 2009

Anonym trådstarter

Nej, der er ikke meget jeg kan gøre ved det andet en drastiske skridt, som jeg bestemt ikke ønsker. Jeg vil prøve igen at nævne det for dem ved lejlighed (på trods af at jeg har fremhævet at det er fordi de ødelægger vores ting og går ind i vores hus, som jeg er mest ked af). 

Jeg ved godt det er kattens natur og det ikke er deres skyld og sådan har det altid været. Jeg har heller ikke problemener med at der komme er kat i ny og næ, men nu har de altså 3 og den ene er drægtig. 

Hundens natur er jo heller ikke at gå i snor. Ikke at jeg mener katte skal gå i snor, men så må man gøre det mere besværligt for dem at gå ud af egen haven, så det ikke sker helt så ofte eller lave en stor løbegård til dem.

Jeg synes det generelle syn på hvad man skal finde sig i fra katte er helt forkert og håber og tror det vil ændre sig i fremtiden.

Jeg er ikke katte-hader, men siger stop, netop når de ødelægger mine ting og generer mig dagligt. Jeg løber ud og jager dem væk hver gang jeg ser dem og sprøjter vand efter dem, men det virker kun i øjeblikket det sker. Gå-væk-kat har jeg også prøvet! ingen ønsked effet og meget dyrt i længden.

Så hvis nogen har de vise sten hører jeg gerne.

Anmeld

4. december 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

Nej, der er ikke meget jeg kan gøre ved det andet en drastiske skridt, som jeg bestemt ikke ønsker. Jeg vil prøve igen at nævne det for dem ved lejlighed (på trods af at jeg har fremhævet at det er fordi de ødelægger vores ting og går ind i vores hus, som jeg er mest ked af). 

Jeg ved godt det er kattens natur og det ikke er deres skyld og sådan har det altid været. Jeg har heller ikke problemener med at der komme er kat i ny og næ, men nu har de altså 3 og den ene er drægtig. 

Hundens natur er jo heller ikke at gå i snor. Ikke at jeg mener katte skal gå i snor, men så må man gøre det mere besværligt for dem at gå ud af egen haven, så det ikke sker helt så ofte eller lave en stor løbegård til dem.

Jeg synes det generelle syn på hvad man skal finde sig i fra katte er helt forkert og håber og tror det vil ændre sig i fremtiden.

Jeg er ikke katte-hader, men siger stop, netop når de ødelægger mine ting og generer mig dagligt. Jeg løber ud og jager dem væk hver gang jeg ser dem og sprøjter vand efter dem, men det virker kun i øjeblikket det sker. Gå-væk-kat har jeg også prøvet! ingen ønsked effet og meget dyrt i længden.

Så hvis nogen har de vise sten hører jeg gerne.

Få dig et par katte....eller en hund...

Anmeld

4. december 2009

Vingummien

Anonym skriver:

Mine forældre har haft problemer med katte der hvor de boede før, og de vidste så ikke hvem der ejde dem. Men mener det var hvidløg min mor lagde rundt omkring i hendes bede med blomster osv for at holde dem væk, alt ligge et stykke fed nogle steder.

Nu er jeg så selv katte elsker og har haft et par stykker, men jeg er så mest til inde katte, eller løbe gård. Men kattene kan man nu  ikke være så sure på, er deres ejer man skal være muggen på, for lyder ikke til de tager sig så meget af dem når de er så meget over ved jer og "leger" og udforsker ved jer, så er det også fordi der sker for lidt hjemme ved dem selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.