Kære alle i søde mødre derude
Jeg må have lidt luft for mine tanker om mine ubetænksomme naboer...og undskylder på forhånd hvis jeg kommer til at virke dømmende og generaliserende.
Vi bor i hus og til den ene siden er er udlejningshus. Beboerne i dette er simpelthen så ubetænksomme og egoistiske. Typisk samfundsnassere, højtråbende, skiftende partnere, maser af utilpassede unger osv. de har indenfor 5 måneder haft 3 hunde på skift som er blevet aflivet, når de ikke gad dem mere eller det ikke passede i deres kram.
Det som generer mig allermest er ders 3 katte, som skider OVERALT i vores have. Egentlig er det ok at de kommer og gør det i ny og næ, men det har taget overhånd.
De skider ved vores kælderdør, hoveddør og gangsti, så det stinker overalt og der er kradset jord op overalt. Desuden klatrer de på vores bil og ridser den, det er faktisk det som pisser mig allermest af. En dag i sommers, hvor jeg havde været ude og pakke noget i bieln, for så at gå ind og hente min datter, som skulle med ud at køre, var den ene kat hoppet ind i bilen og blev selvfølgelig bange da jeg sætter autostolen ind i bilen. Så den kradsede forvildet rundt inde i bilen.
Hvis kælderedør eller vinduer står åben hopper de derind
De har endnu ikke hoppet op i barnevognen, men det er min store frygt og jeg er meget påpasselig med at få fluenet på hele tiden.
Desuden ligger der døde fugle overalt i haven, senest en udenforan hoveddøren, med fedtede fjer overalt til følge -lækkert!!
Vi har nævnt det på en pæn måde overfor naboen et par gange, men fik bare besked på at vi måtte jage dem væk enten ved at tage dem i nakken og kaste dem over hækken eller ligenden. Jeg har jagtet dem med vandpistolen og det virker da også når de ser en men det er ikke holdbart. anden gang sagde hun at hun ville spørge dyrlægen om man kunne gøre noget, men svaret var selvfølgelig at det kan man ikke...... Vi har invisterret i et nyt skraldestativ, for at de ikke kommer og kradser den op og bliver fristet af det. Vi har købt noget svovlpuvler og blandet det med noget som skulle holde dem vær, men uden held...
og så er den landet der. Næste tiltag er jo nærmest at true med politianmeldelse (for vi har jo loven på vores side), men det kommer der jo heller ikke noget godt forhold ud af.
Vi er SÅ generet af de skide katte. Det skal siges at det er en relativ lav nyplantet hæk ind til naboerne med et hønsenetshegn imellem. Det vil være en stor og drastisk ting at hegne vores grund helt ind. Det er ikke en mulighed.
Er det os som er sippede?
Jeg fatter bare ikke, at man som katteejer vil være bekendt at de render og generer andre husejere.
Lad mig høre hvad i siger......og gode råd ideer modtaget ed kyshånd