Generert af naboens katte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2009

Anonym trådstarter

Ikke ligefem løsningen eftersom jeg ikke har tid til at tage mig ordentlig af dem og derfor ikke vil være at hak bedre end naboerne.

Men kan læse at det er sagt med et smil på læben

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2009

Anonym trådstarter

Hvidløg det vil jeg prøve!

Nej, det er ikke kattens skyld- vi er helt enige! Årsagen til de gik i vores skraldespand, tror jeg var at naboerne i sommers gik fra hinanden spontant (efter at have boet der i en måned) for så at smutte fra huset begge to. Dog boede en stor søn der i den tid, men jeg tror ikke de fik mad!

Og mht. at lade min datter sove inde, så mener jeg igen ikke at det er mig der skal indrette mig efter at de har katte.

Anmeld

4. december 2009

Vingummien

Anonym skriver:

Hvidløg det vil jeg prøve!

Nej, det er ikke kattens skyld- vi er helt enige! Årsagen til de gik i vores skraldespand, tror jeg var at naboerne i sommers gik fra hinanden spontant (efter at have boet der i en måned) for så at smutte fra huset begge to. Dog boede en stor søn der i den tid, men jeg tror ikke de fik mad!

Og mht. at lade min datter sove inde, så mener jeg igen ikke at det er mig der skal indrette mig efter at de har katte.

Nej det er  rigtigt at det ikke er dig der skal indrette dig, men vil du ikke hellere have hun sover inde og der intet sker end at du er stædig og hun sover ude og så der er en risiko

Er helt sikkert fordi at de ikk ehar fået mad ellers gør de normalt ikke sådan noget. Ja er da en ide at prøve det med hvidløg, kan jo være det hjælper

Anmeld

4. december 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

Ikke ligefem løsningen eftersom jeg ikke har tid til at tage mig ordentlig af dem og derfor ikke vil være at hak bedre end naboerne.

Men kan læse at det er sagt med et smil på læben

Det er det ja... jeg overvejede det selv pga alle de møgkatte der er her, men jeg ville hade mine egne mere end naboens, så det er ikke løsningen-griner- det værste er at alt det rod, katte, mad osv der er i baghaven ved min bagbo har gjort der er rotter, så jeg måtte kontakte kommunen og nævnte så lige det med alle kattene også..

Knus Eva...og jeg kan godt forstå dig, der er bare ikke meget at gøre...men kontakt kommunen og sig der er vilde katte.

Anmeld

4. december 2009

Mormilla

Jeg har selv 3 katte men bor på landet så de driller ikke nogen, hvad jeg ved af! Men katte hader peber. Du kunne prøve at ligge nogen ved jeres kæleder trappe så de stopper med at skide der.

Men ellers ville jeg be dem om at holde dem inde! Det kan jo ikke passe at i skal ha så mange problemer med deres katte!!! Hvis de ikke vil holde dem inde, så ville jeg nok ringe til politiet.

Har engang prøvet at der kom en tilløber hjem til os og den gik bare ind og åd alt maden og pissede og sked over det hele. Efter at jeg havde prøvet alt for at få den væk. Gik jeg til dyrlægen og de tog sig af den på deres regning.

Håber at du finder ud af noget med de katte

Anmeld

4. december 2009

Anonym trådstarter

Det er vel nok dejligt befriende at få afløb for frustrationerne og se og høre jeres meninger og syn på det

tror jeg vil prøve det med hvidløgget - har prøvet peber (blandet med svol, som står rundt omkring og oppe ved bilen - ikke sønderlig effekt) måske jeg skal strø peber ud (det andet står nemligt i dåser) 

Så vil jeg i en snak over hækken endnu engang nævne det for hende og spørge hvad hun konkret vil gøre for at mindske generne, da jeg jo godt ved at det ikke helt kan stoppe. Overvejer at ringe til udlejer for at høre om katte er tilladt, men igen giver det jo en enorm dårlig stemning hvis jeg snigløber hende på den måde. Dårligt naboskab er trods alt værrer end kattegener.

Er der nogen som har erfaring med at hænge noget op ved bilen som afskrækker? Hvordan ved man om katte er øremærket?

Men jeg nægter bare at læne mig tilbage og lade mig genere.

Anmeld

4. december 2009

vatten

Er det ikke noget med, man faktisk gerne må aflive katte, der er på ens grund? Det kunne jo være sidste udvej, hvis naboerne ikke lytter til jer.

Det er svært for dem at gøre noget. Man kan ikke hegne en kat inde i haven som med en hund- de kravler jo bare over. Men hvis det er så slemt, så må de jo enten erstatte jeres ting, når de går i stykker eller holde kattene inde.

Hilsen Ann, der slev er katteejer og aldrig får en udekat fordi de skider overalt.

Anmeld

4. december 2009

finkedinke

Der er faktisk regler for den slags. Bl.a. kan du kræve at katteejeren skal holde kattene på egen grund. Enten ved at lave en løbegård eller ved at holde kattene indenfor.

Jeg mener også at du har lov til at indfange kattene på din egen grund og efter en vis tid og en advarsel til ejerne, at aflevere dem på et internat såfremt ejerne ikke har afhentet dem.

Jeg husker ikke de nærmere detaljer men jeg ved at reglerne findes. Min mor har kæmpet med naboens katte i mange år. Det endte med en løbegård hos naboen.

Reglerne kan findes et sted på nettet. Jeg husker ikke lige hvor og har ikke tid til at lede efter det lige nu 

Jeg har selv to katte og er på ingen måde katte-hader. Men jeg har fuld forståelse for dem der ikke syntes at det er fantastisk.

Held og lykke

Anmeld

6. december 2009

DK

UF, jeg kan godt forstå at du synes det er træls!

Der har den sidste uge været en kat inde og overnatte i vores garage hver nat. Den går oven på Mikkels bil (dvs. sætter potemærker) og han er bange for at den ridser. Vi prøvede med vandpistol, men det var den ret ligeglad med. Så derfor frem med vandslangen. Det hjalp meget!! Der kommer jo meget mere vand, det er nemt at ramme, og man løber ikke tør!! Det blev en hel sport for Mikkel til sidst, at få ram på kræet! Så kan det være du kan få afløb for nogle af frustrationerne, når du lister rundt i haven med vandslangen som en anden ninja, og håber at få ram på fjenderne, he he!!

God jagt

Anmeld

6. december 2009

Ina33

Hejsa

Jeg forstår dig virkelig godt. Jeg ahr selv været katteejer, men jeg har også selv været den der var generet af andres katte.

Da jeg selv var katteejer, var der flere der klagede over min kat. Jeg gjorde det, at jeg simpelthen kun lukkede hende ud om natten, og holdte hende inde hele dagen. På den måde generede hun mindst muligt vores naboer.

Måske kunne du foreslå denne løsning for dine naboer?

Eller ved jeg da snart ikke hvad der er at gøre?

Men held og lykke med "projektet"

Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.