hjælp min søn sidder rigtig grimt ved bordet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2009

Mor til Frederic og Freya

suanne85 skriver:

Lyder ligesom Emil. Han kan gå helt i selvsving hvis vi vil give ham mad med gaflen uanset hvor sulten han er, han VIL selv.

godt de har deres egen vilje..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2009

Vingummien

Frederic's moar skriver:

godt de har deres egen vilje..

Ja helt sikkert

Anmeld

3. december 2009

Mor til Frederic og Freya

Eva skriver:

Bliver han sulten så spiser han nok...jeg havde ikke kunne holde ud at så stort et barn smed med maden...vægtkontrol eller ej.

sorry men nej.

Han har fra spæd ikke vist tegn på sult, så sov igennem inden vi tog hjem fra barselsgangen. Og skrev ned når han blev ammet, så han fik de gange han skulle.

Ved opstart på vores mad, skulle det være meget fin moset ellers kasted han op også hvis hans rugbrøds stykker var for store, altså over 1*1 cm.

Han kan idag stadig have dage uden nogen form for mad - sidste gang var hele 6 dage, hvilket ikke er okay når han tynd nok. Så hellere lidt mad på hans måde, end intet mad. Så længe han ikke kaster med det.

Anmeld

3. december 2009

Mathilde

Frederic's moar skriver:

sorry men nej.

Han har fra spæd ikke vist tegn på sult, så sov igennem inden vi tog hjem fra barselsgangen. Og skrev ned når han blev ammet, så han fik de gange han skulle.

Ved opstart på vores mad, skulle det være meget fin moset ellers kasted han op også hvis hans rugbrøds stykker var for store, altså over 1*1 cm.

Han kan idag stadig have dage uden nogen form for mad - sidste gang var hele 6 dage, hvilket ikke er okay når han tynd nok. Så hellere lidt mad på hans måde, end intet mad. Så længe han ikke kaster med det.

Det lyder absolut frustrerende!

Det lyder som om din søn og min datter minder om hinanden. Nu er Celina kun knap 5 måneder, men hun vil bare ikke have andet i munden end min babs! Vi forsøger at få hende over på grød, men hun er bare ved at kaste op. Det samme gælder hvis man forsøger at give hende flaske eller en sut Hun har også sovet igennem siden hun var ca. 5uger. Nu sover hun 11timer uden at vågne og hun får ikke andet end min mælk...

Hvordan var din dreng da han skulle begynde med skemad?

Anmeld

3. december 2009

Henri84

Lyder meget som her... Vi lader ham spise med fingrene hvis det er det han vil, men prøver så vidt muligt at stoppe ham når han skal til at hælde mælken ud af glasset (den er sikker hver aften), og så får han at vide at det ikke er ok, får en chance mere og ellers er det slut... Og det samme med maden, det er ok at spise med fingrene, men ikke ok at smide på gulvet...

Anmeld

3. december 2009

Henri84

Eva skriver:

Bliver han sulten så spiser han nok...jeg havde ikke kunne holde ud at så stort et barn smed med maden...vægtkontrol eller ej.

Har du prøvet det?? For så tror jeg altså nok du havde haft en anden mening til det!! Nogle dage er vi lykkelige hvis bare vi får en mariekiks i ham i løbet af hele dagen! At han sidder knap så pænt ved bordet kan jeg godt acceptere så længe bare lidt kommer i munden! Vi kører på 8. dag nu med næsten ingen mad (f.eks. i dag 2 stk. yoghurt med havregryn, 1 rugbrødshaps i løbet af HELE dagen), og det er altså slet ikke sjovt når ens barn i forvejen er for tynd og bliver fulgt af børnelæge!

Anmeld

3. december 2009

Honningblomst

Henri84 skriver:

Har du prøvet det?? For så tror jeg altså nok du havde haft en anden mening til det!! Nogle dage er vi lykkelige hvis bare vi får en mariekiks i ham i løbet af hele dagen! At han sidder knap så pænt ved bordet kan jeg godt acceptere så længe bare lidt kommer i munden! Vi kører på 8. dag nu med næsten ingen mad (f.eks. i dag 2 stk. yoghurt med havregryn, 1 rugbrødshaps i løbet af HELE dagen), og det er altså slet ikke sjovt når ens barn i forvejen er for tynd og bliver fulgt af børnelæge!

Ja, det har jeg prøvet og jeg ville stadig ikke have at han skulle kaste med maden, Tilgengæld spiste han hvad han ville når han ville, så det bare blev en naturlig del af hans hverdag. Så ja, jeg har prøvet det og prøver det stadig.

Knus Eva

Anmeld

3. december 2009

Honningblomst

Frederic's moar skriver:

sorry men nej.

Men altså, hvordan vil du så løse det...hvis ikke du vil lade ham få en enkelt bid, så er det vel umuligt at ændre. Mon ikke han kan mærke at I er meget obs på den mad...kan han ikke bare have mad til rådighed hele tiden og uden I er alt for fokuserede...sådan gjorde vi.

Knus Eva,

Anmeld

3. december 2009

Henri84

Eva skriver:

Ja, det har jeg prøvet og jeg ville stadig ikke have at han skulle kaste med maden, Tilgengæld spiste han hvad han ville når han ville, så det bare blev en naturlig del af hans hverdag. Så ja, jeg har prøvet det og prøver det stadig.

Knus Eva

Her får han heller ikke lov til at kaste med maden, men han får ov til at spise med fingrene hvis det er det han vil. Han har stadig ikke 100% styr på ske og gaffel, og nogle gange har han bare ikke tålmodigheden til det. Så hellere at han spiser med fingrene og så spiser noget ved det måltid, end han skriger og græder af frustration, et måltid skal være hyggeligt også for ham, og det er det ikke hvis han bliver frustreret over det stadig er lidt svært med gaffel og ske en gang i mellem.

Anmeld

3. december 2009

Honningblomst

Henri84 skriver:

Her får han heller ikke lov til at kaste med maden, men han får ov til at spise med fingrene hvis det er det han vil. Han har stadig ikke 100% styr på ske og gaffel, og nogle gange har han bare ikke tålmodigheden til det. Så hellere at han spiser med fingrene og så spiser noget ved det måltid, end han skriger og græder af frustration, et måltid skal være hyggeligt også for ham, og det er det ikke hvis han bliver frustreret over det stadig er lidt svært med gaffel og ske en gang i mellem.

håber han vokser fra det eller I finder ud af hvad der er galt...min søn har været syg fra han var ½-1 år men vi har først opdaget det nu og han er 12½ år, så forfærdeligt alt det han har været igennem før det blev opdaget.

Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.