hjælp min søn sidder rigtig grimt ved bordet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.776 visninger
23 svar
0 synes godt om
3. december 2009

hannetheis

min søm på 20 mdr sidder rigtig grint og spiser, han tager en lille tår mælk eller vand og helder det så på gulvet lige ledes gør han med sin mad tager et par mundfulde og kaster så maden på gulvet.

har smakket med vuggestuen om hvordan han spiser dernede, siger at han sidder rigtig flot og spiser og drikker pænt.

troede i starten det var for at vise han ikke var sulten men ofte fik han det sidste måltide enden aftensmaden kl 14 og det er højest en halv bolle og lidt frugt. så når vi spiser kl 18 er han sulten. han begynder allerede at spørge efter mad omkring kl 17 og har prøvet at spise med ham på det tidspunkt men heller ikke der spiser han noget.

alt ender på gulvet her hjemme, er der nogle som har prøvet det samme eller har nogle gode råd til hvordan vi kan få aftensmaden til at være hyggelig???

hilsen Hanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2009

Mor til Frederic og Freya

hannetheis skriver:

min søm på 20 mdr sidder rigtig grint og spiser, han tager en lille tår mælk eller vand og helder det så på gulvet lige ledes gør han med sin mad tager et par mundfulde og kaster så maden på gulvet.

har smakket med vuggestuen om hvordan han spiser dernede, siger at han sidder rigtig flot og spiser og drikker pænt.

troede i starten det var for at vise han ikke var sulten men ofte fik han det sidste måltide enden aftensmaden kl 14 og det er højest en halv bolle og lidt frugt. så når vi spiser kl 18 er han sulten. han begynder allerede at spørge efter mad omkring kl 17 og har prøvet at spise med ham på det tidspunkt men heller ikke der spiser han noget.

alt ender på gulvet her hjemme, er der nogle som har prøvet det samme eller har nogle gode råd til hvordan vi kan få aftensmaden til at være hyggelig???

hilsen Hanne

Sådan er det også tit herhjemme, han er 15 mdr idag.

Her i huset er det ok at spise med fingerne, for hvis han bare for lidt ned er vi glade. Vi sidder ikke og overvåger ham.

Men begynder han at kaste med maden, gør vi ham det klart det ikke er okay når han gør det 1. gang. Den 2 gang tager vi hans tallerken væk. Og enten vil han ikke have mere eller også spørger han efter sin mad både med håndtegnet og ordet -mad på samme tid. Men han bliver sidende ved bordet.

Tror det måske er trods alder, tegn på opmærksomhed... 

Anmeld

3. december 2009

Honningblomst

I kan jo give ham mad så eller bare en lille bid af gangen foran ham så der ikke er noget at smide med og så ellers flytte kruset og holde det når han drikker.

Knus Eva.

Anmeld

3. december 2009

Vingummien

Det kan Emil også finde på herhjeemme og han er 16 mdr, tror det er en perioede hvor de skal teste. Vi ligger nu kun en meget lille klat på hans tallerken og så må han spise det eller ej. De dage han har været i vuggestue er han faktisk bare mest tørstig der til aften og tager det ikke så tung, lader ham spise det han gider om det er lidt eller meget og så får han mælk efter det.

Jeg venter så ikke helt til aften, der ved 16-17 tiden inden han selv viser tegn på noget får han lidt frugt for så er jeg sikker på at han får lidt i maven.

Vi tager så også hans tallerken hvishan sviner, og så nogen gange ber han om den igen og andre gange ikke. Og opmærksomhed og har også en hel del at sige, man skal passe på med at give for meget, jo mere vi siger nej jo mere sviner han.

Anmeld

3. december 2009

Eva skriver:

I kan jo give ham mad så eller bare en lille bid af gangen foran ham så der ikke er noget at smide med og så ellers flytte kruset og holde det når han drikker.

Knus Eva.

Her står glasset heller ikke inden for hans rækkevide, men det første håndtegn han lærte var 'drikke'.  Så han 'fortæller' når han er tørstig.

Måske der er for meget på hans tallerken? Så det virker uoverskueligt for ham.

Anmeld

3. december 2009

Honningblomst

Frederic's moar skriver:

Her står glasset heller ikke inden for hans rækkevide, men det første håndtegn han lærte var 'drikke'.  Så han 'fortæller' når han er tørstig.

Måske der er for meget på hans tallerken? Så det virker uoverskueligt for ham.

Men hvis du holder det for ham kan han vel ikke smide det på gulvet...jeg ville ikke have tålmodighed til maden røg rundt. Så ville jeg tage det og fodre ham og så prøve igen dagen efter og sådan indtil han ikke smed med det..

Anmeld

3. december 2009

Eva skriver:

Men hvis du holder det for ham kan han vel ikke smide det på gulvet...jeg ville ikke have tålmodighed til maden røg rundt. Så ville jeg tage det og fodre ham og så prøve igen dagen efter og sådan indtil han ikke smed med det..

At drikke er intet problem, det gør han til ug.

Er du gal... ...

Hvis vi prøver på at 'læsse' hans gaffel eller ske med mad går han helt bananas og nægter at spise mere - i hvertfald til aftens maden (så godt som hver aften)

Og da vi går til vægt kontrol med ham, da han stadig kæmper med vægttab og madlede. Så vi blander os lidt udenom og lader ham spise det han vil på sin tallerken.

Til morgen mad må vi godt hjælpe.

Anmeld

3. december 2009

Honningblomst

Frederic's moar skriver:

Er du gal... ...

Hvis vi prøver på at 'læsse' hans gaffel eller ske med mad går han helt bananas og nægter at spise mere - i hvertfald til aftens maden (så godt som hver aften)

Og da vi går til vægt kontrol med ham, da han stadig kæmper med vægttab og madlede. Så vi blander os lidt udenom og lader ham spise det han vil på sin tallerken.

Bliver han sulten så spiser han nok...jeg havde ikke kunne holde ud at så stort et barn smed med maden...vægtkontrol eller ej.

Anmeld

3. december 2009

Cris

Der sker også her hos os. Jeg synes ikke, at det er hyggeligt hele tiden. De fleste af gange laver han den der nummer, du beskriver. Vi giver ham kun lidt på tallerken og når mades ryger på gulvet (med vilje) så siger vi, at det er noget forkert. Og vi tager tallerken. Nogle andre gange har han smidt det hele og han ber om mere mad, med han får den ikke. Kun efter et godt styk tid. De søger opmærksomhed på den måde. Vi prøver at rose ham rigtigt meget, når han spiser pænt og man kan mærke, at han blive glad. Nogle andre gange fødre jeg ham ind i mellem, så det går lidt hurtigere. Og nogle andre gange sidder jeg sammed med ham ved kaffebordet. Vi har en lille stol og han sidder der ved bordet og kan spise med glæde. De elsker tingene som har børnehøjde. Og når han bliver puttet, så spiser jeg/vi noget mere og så kan vi sige, at det er rigtigt hyggeligt!

Anmeld

3. december 2009

Vingummien

Frederic's moar skriver:

Er du gal... ...

Lyder ligesom Emil. Han kan gå helt i selvsving hvis vi vil give ham mad med gaflen uanset hvor sulten han er, han VIL selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.