Hej.
Jeg synes også det er fint med gavekort. Ønsker mig også selv gavekort og giver det også noglegange.
Men hvis man KUN ønsker sig gavekort og der fx står gavekort til 10 forskellige forretninger på ønskesedlen, bliver man bare lidt lang i skuffen.
Som en anden sagde, vil man jo gerne give den helt rigtige gave til den skønne person, som man giver gaver. Og der synes jeg ikke, det er personligt med gavekort.
Hvis man KUN har gavekort på sin ønskeseddel, lyder det i mine ører som om, at dem der giver gaver, ikke er gode nok til at finde gode gaver - så man selv er nødt til at gøre det, ved at kun ønske sig gavekort.
Men hvis det virkelig er det, man ønsker sig, må folk jo bare bide deres opfattelse i sig og give et flad gavekort.
Kloster
Ja vi er heldigvis ikke alle ens i vore tanker....
Jeg ønsker mig gavekort, fordi jeg ønsker mig støvler, som er rigtige dyre...Det ikke bare noget, man går ud og køber.
Tøj ønsker jeg mig også, men det er bare så svært, og sætte ord på, hvad det skal være for andre.
Meningen med gavekort er jo netop, at person så selv kan vælge, hvad den vil købe. Jeg håber IKKE, at alle opfatter mit ønske om ene af gavekort, som, at jeg ikke mener, at de er gode nok til og købe gaver til mig.
Jeg elsker gaver, men når man godt selv ved inden i sig selv, at det man brændende bare ønsker sig koster flere penge end folk giver julegaver for, så synes jeg, det virker fuldtændigt tåbeligt, og skrive, hvilke støvler det er og, hvor de kan købes, og så lige prisen også..
Jeg ville med det føle, at jeg ikke kan folk en chance for, at finde en gave til mig så. Jeg er nok bare hende der elsker gavekort, det giver en frihed til, og finde, og så kan man oven i købet, selv lægge pengene oveni, og så bare få den fede trøje eller den fede kjole eller de fede bukser, man bare IKKE køber af sig selv eller ville gå ind og købe.
Gavekort er bestemt ikke i min verden en flad gave, men en lige så stor tanke af en gave som alle andre gaver når person selv har ønske om det. Det tanken ved gaven, der tæller, og for mig viser det bare, at personen har brugt tid på, og finde den butik, så jeg kan købe, det jeg ønsker mig.
Men igen hver sin holdning, og den har man lov at have..
Susanne