....Der hyllede mig helt ud af den da det stod på, men lige nu har fået mig til at blive enormt bekymret...:S
I dag da vi sidder i køkkent (Mikkel, Mikkels veninde, Mille, Mads og jeg) står der lige pludselig en gammel dame (meget nydelig) midt i min stue - tro mig når jeg siger jeg fløj op af stolen, med tanken om alt muligt mærkeligt og sagde til børnene i bliver DER.
Jeg starter med at sige til hende om jeg kan hjælpe hende med noget? der svare hun mig ikke, så siger jeg lidt højere (anede jo ikke om hun var halv døv?) tror du er gået forkert... så siger hun, hej ved du om Birger er død? Nej det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, jeg kender ikke Birger, så spørg jeg hende hvor hun kommer fra og hun siger en ødegård i Sverige og jeg siger, jamen jeg mener nu, hvor bor du henne og hun siger min mand holder her ude... Hmmm !!!! så siger jeg igen at jeg desværre ikke kan hjælpe hende med hendes spørgsmål men at jeg meget gerne vil hjælpe hende ud, hun er meget dårligt gående..
så tager hun (hårdt) fat i min hånd 8( - godt være det er en gammel dame, men det var møg ubehageligt - så siger hun, er naboen død? og her til kan jeg svare at den ældre mand der boede inden ved siden af gik bort for ca. 3 uger siden (aner ikke om han hedder Birger da han altid kun er blevet kaldt ved efternavn)
Så snakker hun ellers bare om lidt forskelligt, et julekort hun havde fået og at hun havde fået det af hans kone (altså Birgers kone) og nu skulle hun finde hende... så spørg jeg til Birgers efternavn og hun mener så han hedder det jeg nævner og jeg hjælper hende så ind til naboen - naboen er lige så senil demens som jeg følte hun var men hvad pokker skulle jeg gøre...
Jeg så aldrig nogen mand ude på vejen men hun ender inde hos naboen og går kort tid efter der fra alene... Nu tænker jeg, hvad pokker skulle jeg havde gjort - ringet til Politiet ??? ja det var nu nok det der havde været det bedste så damen kunne komme helt hjem... men jeg må ærligt indrømme jeg tænkte slet ikke da det stod på... har arbejdet med Senil demente og ved at de meget pludselig skifter humør og jeg frygtede bare lidt for hvad hun kunne finde på når jeg havde 4 børn bag mig....
Nå sikke en mærkelig tirsdag eftermiddag.....
Knus Pia, som håber damen er kommet godt hjem....:S Nu kan jeg selvfølgelig ikke slå hende ud af hovedet, og håber ikke de efterlyser en gammel dame i nyhederne...
Anmeld