Julefrokost og prøver at blive gravid..hvad gør jeg???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2009

Lærke90

Jeg ville nok lade være.. Dog skal det siges at jeg selv drak da jeg var gravid. Dog kun 1-3 uger henne. Vidste ikke at jeg var gravid, da vi egentlig ikke "forsøgte" og havde taget en test som var negativ - men set i bagspejlet kunne jeg godt lige have tænkt mig om en ekstra gang.

Jeg havde det ekstremt dårligt med det da jeg fandt ud af at jeg var gravid og har det stadig nogle gange. Ved godt at der nok ikke er noget i vejen med den lille, men hvis hun kommer ud med en skavank, ved jeg, at jeg vil blive sur på mig selv og giver drukturen skylde - selvom det ikke er det.

Vil ikke sige at jeg er mega hysterisk, men ja lige med alcohol er jeg nok. Har ikke rørt det siden og vil heller ikke mens jeg ammer.

Men ja vi er alle så forskellige. Hvis du drikker den aften synes jeg bare at du skal være sikker på at du ikke får dårlig samvittighed.

Men forstår udemærket din tvivl, ville jeg også være..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2009

iln

Jeg ville også bare drikke.

Sidste år bragede jeg løs til julefrokoster nærmest hver weekend i november/december og oven i skrev jeg bachelor, så der røg lidt flere smøger en normalt. Den 21. december fandt jeg ud af jeg var gravid... så lille blyp havde været med til de helt store ture. I dag har jeg en sund og rask dreng så jeg synes da helt klart du skal tage til julefrokost og hygge dig. Et glas vin eller to skader altså ikke når det ikke er tiere du drikker

Anmeld

1. december 2009

Ann-

jeg syntes altså også godt du kan drikke lidt..

men gør hvad du har lyst til..

Anmeld

1. december 2009

Lærke90

Hov lige en ting mere

Jeg tror også at jeg har "nemmere" ved at holde mig fra alkohol end de fleste. Der er mange som siger at man godt må tage et glas vin under sin graviditet uden at det skader barnet 

Det vil jeg ikke gøre, for jeg kan faktisk ikke lide alkohol  drikker kun for at blive fuld, så der skal jo en del til.

Anmeld

1. december 2009

Neki

Tak for alle jers svar piger...lidt blandede besvarelser

Jeg ser på de fredag så... tager en test, og hvis den ikke viser noget så tager jeg det nok som det kommer...hvis jeg har lyst til lidt at drikke når jeg sidder der så gør jeg det, og ellers lader jeg bare være!

Og ja Rosa...du har jo nok ret i at man skal have de to streger på testen før man er gravid og skal handle derefter...!! meget sund tankegang

Anmeld

1. december 2009

Susan1978

jeg har også været til fester under begge min graviditeter og har drukket.. men vidste ikke at jeg rent faktisk var gravid..

og har 2 dejlige sunde raske børn..  problemet ligger jo først hvis man gør det ofte og meget i hele graviditeten .... tænker jeg.

Anmeld

1. december 2009

MM1987

Hej...

Altså vi prøver også at blive gravide, og det er ved hjælp at hormoner der skal give mig en ægløsning så derfor ved jeg at jeg får ægløsning omkring d. 12., hvor vi har en aftale med nogen venner, med en aften i byen, så jeg spurgte min Gyn, og hun sagde at det gjorde hverken fra eller til, så jeg vælger altså at tage i byen, og så har jeg sagt til mig selv at det er min sidste bytur...

Hun sagde prøv at tænk på hvor mange børn der er undfanget i en brandert....

Ved godt det ikke er helt det samme, da du jo har haft ægløsning...

Men synes den med at man først er gravid når der er 2 streger er en god regel...

Og som min Gyn også sagde, hvis det så ikke lykkedes vil du alligevel bebrejde dig selv, også selvom du ikke havde drukket...

Håber du får en god julefrokost og 2 streger...

KNUS

Anmeld

1. december 2009

Gaya

Hej med dig......jeg ville også bare feste "igennem" da du jo ikke ved om du er eller ikke er gravid.....

Min erfaring siger mig at man også kan gå for meget op i projekt baby......Det har taget mig/os 5 år at blive gravid.....og tænk hvad jeg ville være gået glip af hvis jeg til alle fester havde sagt....tænk nu hvis den er der denne gang.......
Nu er det meget sjældent jeg er rigitg fuld, men tænk hvis jeg slet ikke havde kunnet drikke rødvin eller fadøl nogen af gangene......

Livet kan hurtigt blive meget trist, hvis man kun fokuserer på projekt baby........

Bare mine tanker......rigtig god julefrokost med eller uden alkohol (og kan for øvrigt ikke helt forstå at du kan have en god undskyldning for ikke at drikke........er det ikke helt op til dig selv.....??)

Anmeld

1. december 2009

Lærke90

Neki skriver:

Tak for alle jers svar piger...lidt blandede besvarelser

Jeg ser på de fredag så... tager en test, og hvis den ikke viser noget så tager jeg det nok som det kommer...hvis jeg har lyst til lidt at drikke når jeg sidder der så gør jeg det, og ellers lader jeg bare være!

Og ja Rosa...du har jo nok ret i at man skal have de to streger på testen før man er gravid og skal handle derefter...!! meget sund tankegang

Anmeld

1. december 2009

Neki

Gaya skriver:

Hej med dig......jeg ville også bare feste "igennem" da du jo ikke ved om du er eller ikke er gravid.....

Min erfaring siger mig at man også kan gå for meget op i projekt baby......Det har taget mig/os 5 år at blive gravid.....og tænk hvad jeg ville være gået glip af hvis jeg til alle fester havde sagt....tænk nu hvis den er der denne gang.......
Nu er det meget sjældent jeg er rigitg fuld, men tænk hvis jeg slet ikke havde kunnet drikke rødvin eller fadøl nogen af gangene......

Livet kan hurtigt blive meget trist, hvis man kun fokuserer på projekt baby........

Bare mine tanker......rigtig god julefrokost med eller uden alkohol (og kan for øvrigt ikke helt forstå at du kan have en god undskyldning for ikke at drikke........er det ikke helt op til dig selv.....??)

Ja jeg er helt enig med dig i at det kan gå for meget op i Projekt Baby... prøver jeg virkelig også at tænke over det ikke skal. Så regner egentlig også med bare at have en sjov aften...og tage det hele som det kommer.

Jeg var nu mest i tvivl om det med at drikke, da det jo er de første uger der er barnets allervigtigste, og der hvor bla. centralnervesystemet bliver dannet, og derfor ville jeg da umiddelbart mene at det netop var der man skulle holde sig fra alkohol...!?

Men tak for svaret...altid rart at få så meget respons når man stiller et spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.