Julefrokost og prøver at blive gravid..hvad gør jeg???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.848 visninger
22 svar
0 synes godt om
1. december 2009

Neki

Hej piger.

Ja så er det jo blevet tid til de årlige julefrokoster, og jeg skal til min med arbejdet på fredag. Jeg ser rigtig meget frem til det, da det plejer at være sjovt, men nu er det jo lidt anderledes i år, da jeg prøver at blive gravid...og muligvis (forhåbentlig) kan være det allerede

"Problemet" er at jeg har testdag d.8.12 hvor min mens skulle komme hvis jeg altså ikke er heldig at være blevet gravid, men min julefrokost er på fredag d.4.12.... og så har jeg snakket lidt med kæresten om at drikke osv...og kan simpelthen kke finde ud af hvad jeg skal gøre, for vil ikke drikke mig julefrokostberuset hvis der nu skulle ligge en lille blyb inde i maven...men omvendt er det jo også surt hvis min mens så dukker op nogle dage efter, og så have holdt igen hele aftenen!

Skal lige siges at jeg ellers ALDRIG drikker, og sidste gang jeg fik lidt at drikke var sidste år til min julefrokost...så min kæreste synes også at det ville være "synd" for mig hvis jeg ikke får lov at nyde lidt vin etc den dag, men selvfølgelig kan han også godt se dilemmaet!

Hvad ville i gøre??

- Neki

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2009

Hjaltesmor

Jeg ville lade være med at drikke. Der kommer mange julefrokoster og andre muligheder for at drikke.

Hvis der kommer en menstruation alligevel, kan du jo trøste dig med, at din krop så er den smule sundere til, når baby flytter ind, og at din fertilitet er den smule højere. Så er der større sandsynlighed for, at den er der næste gang.

Nogle gange kan testen vise et resultat allerede inden testdagen, så måske kan du teste allerede d. 4.? Hvis den er negativ kan du jo så ikke vide noget, men hvis den er positiv ved du, at der er endnu bedre grund til ikke at drikke.

Selv drak jeg ikke i de 5 måneder jeg prøvede. Mest af hensyn til hvis jeg var gravid uden endnu at vide det. Men også fordi jeg ville have, at min krop skulle være så sund og stærk som muligt, når jeg blev gravid.

Og så testede jeg ellers som en besat  (købte de der test til 4,75, som lægen også bruger)

Anmeld

1. december 2009

Neki

Ja det er også lidt min tanke ikke at drikke...for har det på samme måde som dig, at jeg gerne vil have en sund krop til babyen, og for min egen skyld selvfølgelig

Ja jeg har også tænkt at teste fredag om morgenen...har købt en meget følsom test, så den burde kunne vise det lidt tidligere end en almindelig graviditetstest. Og så må jeg jo se hvad den siger

Ved bare at kolleger vil prøve at "fylde på" mig og vil undre sig hvis jeg slet ikke drikker...og da ingen af dem ved vi prøver, eller skal vide det...skal det foregå lidt i smug og helst ikke blive til det nye sladderemne at jeg ikke drak til julefrokosten.

så nogle gode ideer til at snyde så folk ikke bider mærke i det??

Anmeld

1. december 2009

Hjaltesmor

Kunne du ikke sige, at du tager noget antibiotika, så du ikke må drikke?

Eller tage bilen og så sige, at du skal køre hjem...

Anmeld

1. december 2009

Neki

haha...antibiotika brugte jeg sidst der var en fest...men den kan vel godt genbruges..havde faktisk haft den i tankerne

Anmeld

1. december 2009

malou

Øhhhh jeg ville altså bare drikke... der er jo mange der har været ude og bomle uden at vide det, både var i 7,8 og 10 uge. Du skriver jo du aldrig drikker ret meget så kan overhovedet ikke se hvorfor du ikke skulle...- jeg er nok også en af de kvinder der synes det sagtens kan blive lidt for hysterisk alt det der med NON alkohol. Jeg drak nogle gange et glas vin ved særlige lejligheder igennem hele min gravidetet og min søn er altså sund og rask..

knus malou

Anmeld

1. december 2009

BK

malou skriver:

Øhhhh jeg ville altså bare drikke... der er jo mange der har været ude og bomle uden at vide det, både var i 7,8 og 10 uge. Du skriver jo du aldrig drikker ret meget så kan overhovedet ikke se hvorfor du ikke skulle...- jeg er nok også en af de kvinder der synes det sagtens kan blive lidt for hysterisk alt det der med NON alkohol. Jeg drak nogle gange et glas vin ved særlige lejligheder igennem hele min gravidetet og min søn er altså sund og rask..

knus malou

Så enig med dig...

Anmeld

1. december 2009

Tulle28

Jeg ville da også bare drikke - altså måske ikke helt i hegnet, men fordi du drikker lidt vin eller øl tager dit barn altså ikke skade.

Anmeld

1. december 2009

Rikkemor89

Godt være i tænker, hun er ung & ved ikk hvad hun snakker om, men det gør jeg. 2 dage før jeg fandt ud af a jeg var gavid, var min kæreste & jeg oppe at besøge en veninde & der drak jeg & blev endda også fuld, 2 dage efter tester jeg posativ, snakkede med min læge om det fordi jeg endeligt ikk kunne lide a jeg havde drukket, men som hun siger, Rikke nu skal du ikk være bange for a der er sket noget, for det er så tidligt imens jeg er gravid at det ikk skader dit barn .

Det ville skade dit barn hvis du drak hverdag, så jeg synes godt du kan drikke lidt der på fredag (:

Anmeld

1. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
malou skriver:

knus malou

Enig. Min egen regel var at jeg ikke var gravid før der var to streger på den test  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.