Tvinges til sut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2011

Lullaby

Jeg har tvunget den yngste til at bruge sut. I starten gad hun den ikke men efter et par uger faldt hun for den. Jeg er fortaler for sut. Må indrømme, at jeg syntes at det har været det bedste for dem når de har været kede af det og mors arme selvf. Men også om natten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

Corn

Christine skriver:

Tak for dit svar. Sådan var det også her. Synes bare jeg har fået mange underlige blikke og svar når jeg har sagt han ikke bruger sut. Det er jo ikke fordi jeg ikke gider købe en eller lignende.. jeg vil bare ikke tvinge ham til noget, det ville jo næsten være vold.

Nu hvor han er et år, så synes vi jo bare at det er super nemt, at man ikke skal have styr på sutter... Så det kan klart anbefales

Anmeld

30. juni 2011

Rockertand

Christine skriver:

Jeg synes, at I skal gøre, som I selv synes.

Jeg har prøvet begge dele, mit første barn havde et stort suttebehov, og amningen gik i vasken pga. det, så hendes suttebehov blev stillet ved at bruge en sut - hvilken lettelse.

Min andet barn ville ikke have sut, og da hun blev 2 måneder var det efterhånden en belastning, da hun ville ligge ved brystet hele tiden for at få stillet suttebehovet (var ikke så aggressiv som vores første, så det gik nogenlunde, men av alligevel). Vi tog så kampen og efter kort tid blev hun glad for sin sut og her 10 måneder senere bruger hun den, når hun putter ved mig (ligesom ammesituationen), og når hun skal sove, og når hun er syg, ellers ikke.

Hatten af for jer, hvis I gider kampen (jeres søn er kun 5 uger, så det er alt for tidligt for jer at lave konklusion på behov for sut), jeg havde ikke gjort det anderledes, det er meget nemmere, at man har muligheden for at trøste med kropslig kontakt OG en sut.

Anmeld

30. juni 2011

Rsa

I har godt set, at debatten er fra 2008, ikke?

Anmeld

30. juni 2011

kamtok

Jeg vidste fra starten at jeg ville give vores søn en sut, da 2 af mine veninder har sønner der aldrig har ville have sutten og de har hængt i deres bryster til de var næsten 3 år, og jeg må ærligt indrømme at jeg synes det er decideret klamt, når barnet er så stort at det selv kan gå hen og hive sin mors bryster ud og komme det i munden, mens det står op foran hende (den ene bliver snart 5 og er stadig interesseret i sin mors bryster som trøst - får dog ikke lov) - Beklager hvis jeg støder nogen..
Så her blev sutten introduceret ret tidligt, men han er ikke afhængig af den. Han falder i søvn med den i munden, men kan sagtens sove uden den om natten, hvis han taber den. Og han får den kun i forbindelse med træthed og trøst, så det er ikke ret meget han bruger den, men jeg ville ikke undvære den for noget i verden.

Hvis din holdning er at dit barn ikke skal bruge sut, så er det dét der er din holdning. Du skal holde fast i det du mener er bedst for dit barn. Der er ikke noget rigtigt eller forkert mht. sådan nogle ting som sutter, nusseklude, flasker osv. Man gør det man selv mener er bedst.

Anmeld

30. juni 2011

kamtok

Rsa skriver:

I har godt set, at debatten er fra 2008, ikke?

Ha ha ha ha! Det havde jeg overhovedet ikke kigget på :-)

Anmeld

30. juni 2011

Femøre

Jeg er personligt stor fortaler for sut, af forskellige årsager.

Som nogen skriver, kan man bruge babs, men det er jo kun mor der kan det. Min mand ville da også kunne trøste ungerne og være alene med dem, og jeg ville have lidt tid for mig selv. Og når de er 2 år, er det måske ikke fedt at hive ned i trøjen.

For det andet, er det meget nemmere at trøste dem i dp/vg/bhv. Arbejder i vuggestue og det er altså noget nemmere at få dem til at sove, slappe af og generelt blive trøstet med en sut, de forbinder den med tryghed.

Man risikerer at de i stedet vil bruge fingrene, som jeg ser som rigtigt ærgeligt, de er meget sværere at vænne børn fra end sutter, sutter kan man jo fysisk fjerne, det er svært med fingre.

Jeg "tvang" den yngste til at bruge sut, hver gang jeg havde ammet, fik hun en sut i munden, og så blev hun vænnet til den. Så umiddelbart støtter jeg din sp og læge..

Anmeld

30. juni 2011

dorthemus

Karoline skriver:

Hej

Nej, du kan og skal ikke tvinge ham til at tage sutten, mener jeg. Min søn på nu 8½ måned bruger heller ikke sut (forsøgte også i starten, for hans to søskende har været /er meget glade for den), han er også et nemt og roligt barn, der åbenbart ikke har behov for den. Han har heller aldrig grædt særlig meget. Så finder man bare andre måder at trøste på. Tro på, at I kender jeres barn og hans personlighed og behov bedst. Så slipper man også for at rende ind om natten fordi barnet mangler sutten, og man slipper for at skulle vænne barnet af med sutten.

Karoline

Enig! Har de samme erfaringer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.