Tvinges til sut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

B&J

vores dreng har heller aldrig brugt sut det var kun 4dag efter han blev født han ville have sut i 2 timer og vi har prøvet siden men nej den forbinder han med ingen ting, men men men han bruger så hjørnet af sit dynebetræk som vi vasker og vasker for der ikke går totalt bakterier i det men ja han valgte selv sin sut

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

Christine

Stefanie8 skriver:

Aj hvor strengt.... min søn har aldrig brugt sut, - han har så brugt "bryst" istedet, men det er jo også en del sundere, he he ) Flot at I stod ved JERES beslutning.... 

Mange tak

Min søn brugte også meget bryst! Men altså ikke så meget som han nok ville have brugt sutten hvis han havde haft en. Jeg tror slet ikke jeg køber en sut til nr. 2 medmindre der er særlige forhold der kræver det. Kan simpelthen ikke få mig til at stoppe noget i den lillebitte mund hvis babyen ikke synes det er sjovt.

Anmeld

29. juni 2011

Christine

B&J skriver:

vores dreng har heller aldrig brugt sut det var kun 4dag efter han blev født han ville have sut i 2 timer og vi har prøvet siden men nej den forbinder han med ingen ting, men men men han bruger så hjørnet af sit dynebetræk som vi vasker og vasker for der ikke går totalt bakterier i det men ja han valgte selv sin sut

Nårh hvor sødt! En indbygget sutteklud. Det tror jeg faktisk også min søn gjorde, men kun en kort overgang. Ellers var det mest babs

Anmeld

29. juni 2011

Christine

SussieThyssen skriver:

Nej dum er du da bestemt ikke.

Tag kongehuset..der bruger man af princip IKKE sut.

Min den ældste blev mere eller mindre tvunget til sut..men det var der en grund til, for hun var enmlig kno-sutter. Hun havde allerede ind ei min mave suttet så meget på sine knoer at lægerne var bange for at de skulle blive helt deforme, hvis hun forstsatte, så det var en hel lille kamp at få vendet hende til den sut.

De andre to elskede bare sut fra starten, og det fik de.

Men det afgør man jo med sig selv. Helt sikkert er det dog, at det rent faktisk er tilrådeligt at vende dem til sut, hvis de er fingersuttere, for ellers fortsætter de med det og det er meget svært at vende dem af med, når tiden er inde, for ikke at sige umuligt, og så har deres tænder trods alt bedre af en sut.

Kærligst
Sussie

Ok det vil jeg huske  Fingrene er jo også lige ved.. hånden

Jeg tror dog at bryster var nok for min søn! Det blev til en del korte ammeture, men det var også ok med mig.

Anmeld

29. juni 2011

Christine

Corn skriver:

Mine de to store brugte begge sut og havde et stort suttebehov. Nr tre har aldrig brugt det og har aldrig haft brug for det. Han suttede ved bryst under amning, og når han var mæt, slap han og sov, legede etc...

Så nej, hvis I selv synes han er nem at trøste på anden vis, så er der INGEN grund til at starte et behov hos ham, som han reelt ikke har

Tak for dit svar. Sådan var det også her. Synes bare jeg har fået mange underlige blikke og svar når jeg har sagt han ikke bruger sut. Det er jo ikke fordi jeg ikke gider købe en eller lignende.. jeg vil bare ikke tvinge ham til noget, det ville jo næsten være vold.

Anmeld

29. juni 2011

1000Ben

Christine skriver:

Mange tak

Min søn brugte også meget bryst! Men altså ikke så meget som han nok ville have brugt sutten hvis han havde haft en. Jeg tror slet ikke jeg køber en sut til nr. 2 medmindre der er særlige forhold der kræver det. Kan simpelthen ikke få mig til at stoppe noget i den lillebitte mund hvis babyen ikke synes det er sjovt.

Jeg har faktisk købt en sut til hospitalsbabytasken, men håber af hele mit hjerte, at hun ingen interesse har i den.... Men bare fordi barn nummer 1 ikke ville have den, så betyder det jo ikke at barn nummer 2 er lige sådan, så jeg har købt én i tilfælde af at hun er en "tuder", he he... 

Anmeld

29. juni 2011

LC

Vi var egentelig også lidt imod at bruge sut. Men vores datter havde et kæmpe behov for at få den. Hun suttede på alt hvad hun kunne komme i nærheden af. kunne sutte på tommel da hun var 1 uge og har også en enkelt gang givet hendes moster et sugemærke på hagen, fordi hun lige synes hun skulle sutte lidt der....

Så vi valgte sutten frem for hendes tommelfinger.

Men hun fik den først da hun var 14 dage gamel, da vi ligesom kunne se at det ikke gik uden.

Så nogle gange er sutten god, men kan man undvære den, så synes jeg det er praktisk.

Anmeld

29. juni 2011

SHERO

Synes i skal gøre hvad i synes er rigtigt...

Min søn bruger heller ikke sut, kun da han var helt lille og den blev holdt "fast" med overtøjet i barnevognen, han har aldrig selv kunne holde den i munden... Han fandt så desværrre sin tommelfingre ret hurtigt, og nu sidder de mere eller mindre permenent i munden, så ville ønske han havde taget sutten i stedet... Men man kan jo ikke altid styre de små som man vil...

Min veninde har en søn der ikke bruger sut eller tommel, og han får bare sin nusse bamse-klud til trøst, og det fungere fint..

Anmeld

29. juni 2011

B&J

Christine skriver:

Nårh hvor sødt! En indbygget sutteklud. Det tror jeg faktisk også min søn gjorde, men kun en kort overgang. Ellers var det mest babs

ja det er smart og super sødt men hans dyne er også et og alt men han har den også kun når han skal sove så det er jo også dejligt

Anmeld

29. juni 2011

Brams

Christine skriver:

Min søn er 5 uger. Min kæreste og jeg er begge enige om at vi ikke vil lære ham at bruge sut, medmindre det er absolut nødvendigt. Og det er det ikke. Sundhedsplejersken talte meget for sut og påpegede at han snart skal lære at bruge den hvis det skal være osv. I går var vi så til undersøgelse hos lægen og han begyndte på det samme. Bare endnu kraftigere, jeg følte faktisk han sagde vi er for dumme hvis vi ikke vil lære ham at bruge sut. Både hans og SP's argument er at sutten kan bruges til at trøste og det på trods af vi har sagt tusind gange at vores barn ikke er en der græder meget og når han gør har vi andre måder at trøste ham på. Kan det virkelig passe man pludselig er "for dum" til at være mor hvis man ikke vil tvinge sit barn til at sutte på en gummi-dims? Jeg har mange argumenter imod, men jeg synes det er er fint andre gør det. Er jeg den eneste der har det sådan?

Du skal bestemt ikke tvinge sin søn til at bruge sut.

Ja det er rigtigt, at det nogen gange er nemmere at trøste når man kan give en sut, men der er mange andre måder man kan trøste på.

Se det fra den positive side - I behøver ikke bekymre Jer om skæve tænder og om "afvænning" når den tid skulle komme

Lærke valgte selv sutten fra da hun var 18 mdr.  så vi får heller aldrig det problem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.