Nej*ss* Jeg kender et par stykker hvis unger ikke brugte sut, og deres eneste problem i den sammenhæng har været pasning... det er umuligt at få passet ens barn når det ikke vil tage sut, for så vil de heller ikke tage flaske (ikke dem jeg kender til) men der ud over ingen ulæmber.
Nu har mine brugt sut, jeg var ved med den yngste at springe den over, men af forskellige årsager blev den bekevmt at have, så sådan blev det så, men ret genereslt kan jeg nu ikke se formålet med først at venne de små til, for der efter at sige fy niks, af samme årsag ejer vi slet ikke en potte, her bruger man altså WC´et.
Noget fagpersonerne glemmer ved sut er at de er med til at ødelægge amningen, spicelt den der er om aftenen, hvor de små vil spise hele tiden, for de små er som sådan ikke meget sultne (de gør bare sådan for at tanke maven godt op med fed mælk til natten) har de små så en sut, kan de snydes så de der ved faktisk ikke beder om at dige det de ellers burde.
Jeg har faktisk taget diskutionen med min egen SP, hun har ikke ændret mening omkring brug af sut, men hun har bestemt fået øjnene op forb at sut absolut ikke KUN er positiv, og vil nok ikke være så insisterende i fremtiden.
Nej jeg sys bestemt ikke du er forkert på den sut bør relt kun høre hjemmme i en barnemund der har et meget stort suttebehov... det havde den yngste de første par måneder, hun har ikke mere og jeg overvejer faktisk at tage den fra hende igen, netop fordi hendes behov reelt ikke er stort nok, men lad os nu se hvor stor en regnorm jeg er, det er trods alt nemere slet ikke at give dem en, end det er at tage den fra dem igen *gg*
Anmeld