Aldersforskel...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2009

Diana...

Mammi ,,, skriver:

Kærlighed kan ikke gøres op i alder

Nemlig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2009

Sees

Jamen det er lidt forskelligt her ..
Min første kæreste (fra jeg var 15 til jeg var 18) var 2½ år ældre end mig, og de næste to (fra jeg var19-20 år og mens jeg var 21) jeg havde, var så 1 år yngre end mig, og ingen af dem kunne jeg holde ud i længden - Men jeg har også altid været lidt "ældre" i hovedet, end min egentlige alder - på nogle punkter.

Men ham jeg ser lidt til nu er så 5 år ældre - Og jeg må indrømme at det faktisk er ham jeg er gladest og mest afslappet med.

Men det kommer jo an på personens modenhed, og om man kan mødes om sine drømme. Kærlighed har ingen alder, i min verden

Anmeld

29. november 2009

N&J

Altså jeg falder generalt altid for yngre fyre, og har egentlig ikke spekuleret over det før jeg fik min datter, men generalt så syntes jeg heller ikke det handler om alder, men om hvordan man har det sammen.. men jeg er altså også herre dårlig til at gætte folks alder i byen.. kan slet ikke finde ud af det mere.. har da selv været sammen med en fyr der var 10 år ældre, og Tue var/er 4 år yngre.. det havde ingen betydning for hvordan vi fungerede sammen, mere om hvor vi var hver især i livet.. altså hvis det føles rigtig med ham her., så spring da ud i det.. 

Anmeld

29. november 2009

4xGreve

Altså min kæreste er 28 og jeg er 20 og er meget flad for at han ikke er ynger, det vil jeg slet ikke kunne, fortrækker ældre fyre...
Og vi er super lykkelige sammen, self er der problemer men ikke større end der nok er i så mange andre forholde og ikke større end at de kan løses med hurtigt igen...

Min mormor og morfar var også meget lykkelige sammen og der var 15 år imellem dem...

Min kusine er ældre end sin kæreste tror det er 6-10 år imellem dem, og de er også super lykkelige sammen...

Man skal bare være opsat å at møde hinandne på midtet og prøve at følge hinandens tempo på den ene og den anden måde...

Syntes det er super fedt når folk ikke lader alderen være afgørende da man måske går lidt af en hel masse, alderen er jo kun et tal på et stykke papir men det er jo ikke den der gør en til den man er, det er jo ikke ens personlighed osv...

Anmeld

29. november 2009

Mira0911

Det er da fuldstændig lige meget om manden er yngre eller ældre... Bare man har det godt sammen, så er det jo godt...

Desværre er der mange som tror, at kærlighed går op i alder...

Anmeld

29. november 2009

FrkT

Kærlighed HAR virkelig ingen alder, det mener jeg fuldt ud.

Du bestemmer ikke selv hvem du forelsker dig i, om det er en på din egen alder, en der er ældre eller en der er yngre vil kun skæbnen afgøre, og om der så er 2, 10, 20 eller 30 års forskel bestemmer man jo heller ikke selv. Men om det vil fungere, det er så op til en selv og modparten.

Jeg mener godt der KAN blive for stor aldersforskel (både den ene vej og den anden vej), hvis folk simpelthen har for forskellige interesser og ønsker/drømme i livet. Men så er der også en masse par med tilsvarende aldersforskel, hvor de sagtens kan dele en masse interesser og ønsker/drømme i livet. Derfor mener jeg heller ikke det er tallet der er afgørende, det er hvor gammel man mentalt er.

Du kan jo sagtens være 20 år på papiret, men 40 år indeni. Eller være 34 på papiret men kun 18 år indeni. Derfor kan man ikke sige at et bestemt antal år er for mange til forskel på to personer i et forhold.

Personligt passer jeg slet ikke sammen med fyre på min egen alder - og da slet slet ikke med yngre fyre. Derfor har jeg heller aldrig søgt den vej (til andet end 1-gangs-halløj i hvert fald). Jeg er som regel gået efter de ældre fyre. Jens er 7 år og 5 måneder ældre end mig. Og han er da klart den kæreste jeg har haft det bedst med og haft mest tilfælles med. Da jeg var lille (de første skoleår ca.) forelskede jeg mig også altid i de ældre fyre. Kan da huske min allerførste forelskelse (udover den aller-allerførste som var i Krumme ) var i en dreng fra 7. klasse, da jeg selv gik i 0. klasse. Og nummer 2 forelskelse var i min klasselærer da jeg gik i 1. klasse (og den forelskelse varede faktisk 4 år).

Så kort og godt; go for it! Hvis det føles rigtigt, så skid på aldersforskellen (med mindre han er ulovligt ung selv. ).

Anmeld

30. november 2009

malou

Min dejlige kæreste er 10 år yngre end mig (mand, smiler, vi er jo gift) Han var 22 år da vi mødtes og jeg var fraskilt..(14 dage forinden blev sep. papireren underskrevet) - så vi så "bare" hinanden "løst" i starten uden nogle af os synes det skulle være seriøst..- men jeg blev hurtigt helt solgt i den fanden i volske drengerøv med benzin i blodet og masser af energi og ideer og faldt for ham med et BRAG!! Jeg var ligeglad med om han var 10 år yngre, vi passede bare sammen som hånd i handske... hvilket vi stadig gør Han er min stjerne, min elsker, min soulmate, min bedste ven og ham jeg betror ALT.. ikke mindst er han min søn´s far og det alene gør at han betyder hele verden for mig... uanset den store aldersforskel....

kys malou

Anmeld

30. november 2009

CamiRon

Min mand er 2½ år yngre end mig - lige nu er vi 24 og 26 år. (jeg bliver 27 i januar, han 25 i august) Vi var 20 og 23 da vi mødtes. Det har aldrig været noget problem.

Anmeld

30. november 2009

JustAnotherName

Faren til min venindes barn var 7 år ældre end hun ...og umoden!

Nu har hun fundet sig en kæreste som er 3 år yngre end hun selv, og han er meget mere moden og voksen i sin adfærd!

DET ER PERSONLIGHEDEN - IKKE ALDEREN DER ER AFGØRENDE! 

Anmeld

30. november 2009

Ann-

FrkT skriver:

Kærlighed HAR virkelig ingen alder, det mener jeg fuldt ud.

Du bestemmer ikke selv hvem du forelsker dig i, om det er en på din egen alder, en der er ældre eller en der er yngre vil kun skæbnen afgøre, og om der så er 2, 10, 20 eller 30 års forskel bestemmer man jo heller ikke selv. Men om det vil fungere, det er så op til en selv og modparten.

Jeg mener godt der KAN blive for stor aldersforskel (både den ene vej og den anden vej), hvis folk simpelthen har for forskellige interesser og ønsker/drømme i livet. Men så er der også en masse par med tilsvarende aldersforskel, hvor de sagtens kan dele en masse interesser og ønsker/drømme i livet. Derfor mener jeg heller ikke det er tallet der er afgørende, det er hvor gammel man mentalt er.

Du kan jo sagtens være 20 år på papiret, men 40 år indeni. Eller være 34 på papiret men kun 18 år indeni. Derfor kan man ikke sige at et bestemt antal år er for mange til forskel på to personer i et forhold.

Personligt passer jeg slet ikke sammen med fyre på min egen alder - og da slet slet ikke med yngre fyre. Derfor har jeg heller aldrig søgt den vej (til andet end 1-gangs-halløj i hvert fald). Jeg er som regel gået efter de ældre fyre. Jens er 7 år og 5 måneder ældre end mig. Og han er da klart den kæreste jeg har haft det bedst med og haft mest tilfælles med. Da jeg var lille (de første skoleår ca.) forelskede jeg mig også altid i de ældre fyre. Kan da huske min allerførste forelskelse (udover den aller-allerførste som var i Krumme ) var i en dreng fra 7. klasse, da jeg selv gik i 0. klasse. Og nummer 2 forelskelse var i min klasselærer da jeg gik i 1. klasse (og den forelskelse varede faktisk 4 år).

Så kort og godt; go for it! Hvis det føles rigtigt, så skid på aldersforskellen (med mindre han er ulovligt ung selv. ).

helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.