hvor langtid gik der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.094 visninger
35 svar
0 synes godt om
26. november 2009

Kruse90

Inden i blev gravide?

Ændrede i kost dyrkede mere motion osv ?

fortæl
er nysgerrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2009

Valle81

Kruse1 skriver:

Inden i blev gravide?

fortæl
er nysgerrig

Vi besluttede at nu var det nu og nu ville vi gøre noget aktivt, tænke over ægløsning have masser af sex osv.

Vi havde dyrket ubeskyttet sex mange måneder inden, men der var ikke sket noget. VI sagde sker det så sker det. Det gjorde det ikke, så vi ville gøre en indsats.

Den var der med det samme. Vi mistede så i uge 8-9 stykker. Blev gravid med det samme igen, og er idag 24+3.

Vi ændrede ikke noget, spiste ikke anderledes, tof ingen piler, vitaminer eller andet. Var bare helt os som altid:0)

Christina

Anmeld

26. november 2009

Mira0911

Kruse1 skriver:

Inden i blev gravide?

fortæl
er nysgerrig

Jeg ændrede slet ikke noget.. Blev gravid i første hug...

Anmeld

26. november 2009

frk Jensen

her gik der et år, havde taget p-piller i mange år, så tror lige de skulle ud af kroppen først.

Vi lavede ikke noget om hverken kost eller motion...

knus

Anmeld

26. november 2009

TbCp

Kruse1 skriver:

Inden i blev gravide?

fortæl
er nysgerrig

Vi besluttede at jeg skulle smide p-pillerne, jeg fik mens og derefter blev jeg gravid. Ændrede ikke på noget da jeg regnede med det ville tage noget tid inden vi havde held med os, og det var dec. måned så der blev syndet lidt

Anmeld

26. november 2009

luckas-mor

jeg holdt en pause med p'pillerne og der gik vel 2mrd så skete den mest dejlige upser

og da det ikk var planlagt havde ingen a os ændret noget:p

Anmeld

26. november 2009

Dictes mor

Der gik næsten fire år, og jeg ændrede en masse på spisevaner og motionsvaner mv. Prøvede mange ting, men måtte jo have noget hjælp tilsidst, og nu er drømmepigen på vej

Anmeld

26. november 2009

smokin

Kruse1 skriver:

Inden i blev gravide?

fortæl
er nysgerrig

Der gik lang tid for mig og min kæreste, og vores læge var rigtig lang tid om at henvise os, fordi han mente at i vores alder skulle det gerne kunne lykkes på den naturlige måde. At dømme ud fra dit billede er du jo fit for fight også (mere end mig) men håber da ikke du får samme besked, som jeg, hvis du ønsker dig det så meget.

Normalt kan man først blive henvist omkring 1 år efter man har smidt p-piller og prøvet sådan rigtigt. Talt dagene til æggeløsning osv. Men nogle er heldige at blive henvist med det samme, hvis de fx er meget overvægtige eller har andre problemer.

Da jeg kontaktede lægen første gang sagde han at vi skulle prøve indtil foråret og så komme igen. 5 måneder er lang tid at vente når man gerne vil igang. Til foråret kom vi så til 1.samtale. Der forklarer man så hvor længe man har prøvet, og hvad man har gjort. Lægen starter for det meste med at finde ud af om din kæreste har dårlig sædkvalitet, fordi det er det nemmeste at behandle. Hvis han har det, så kan man være ret sikker på at få barnet hurtigt, fordi der er så mange teknikker nu, at det bare fungerer :-)

Hvis de nu finder ud af at sædkvaliteten ikke er alarmerende dårlig, som i min kærestes tilfælde, så bliver man henvist til en gynækolog. Man kan selvfølgelig selv bestille tid der, men så skal du blot huske på at det ikke er gratis og koster kassen. 1200 kr. pr. konsultation.

Du skal væbne dig med tålmodighed hvis du bliver henvist, vi skulle vente i 3 1/2 måned på at komme til. I mit tilfælde kom vi så derop, og jeg blev scannet, hvor han mente at min æggestok hang. Den højre. Han ville herefter prøve at få styr på min æggeløsning, og jeg fik 3 tider til blodprøver og skulle derefter hjem og vente på min menstruation.

Den første tid er på 2. dagen af din menstruation, den næste omkring 21.dagen efter din menstruation der hvor de fleste almindelig kvinder har æggeløsning, hvis du har lange cyklusser så tager han endnu en blodprøve ugen efter dvs. på 28.dagen og så ellers hver uge indtil din menstruation kommer.

Det positive for mig var at min menstruation aldrig kom, og at vi istedet fandt ud af at jeg har en guldklump i maven.

Hvad der efterfølgende sker, ved jeg af gode grunde ikke. Men jeg ønsker dig held og lykke.

Du skal iøvrigt ikke bruge penge på æggeløsningstester, de er langt fra sikre, og viser ofte at man har æggeløsning selvom man ikke har. Spild af penge i følge min gynækolog.

Du kan evt. smide alkohol og smøger på hylden, hvis du gør brug af dette. Og motion er jo altid en god ting, men nu ser du rimlig fit ud

Kærlig hilsen

Zette

Anmeld

26. november 2009

malou

Hej Kruse

Jamen her gik der kun 14 dage. Jeg tog den sidste pille d. 16 januar 2008 og fødte Victor d.13 November. Jeg ændrede ingenting!! Jeg både røg og tog ofte en flaske vin til maden i weekenden...- er heller ikke den store fitness dyrker... laaaaangt fra.. nok alt for langtfra. haha - så alt i alt... levede jeg alt for usundt og havde taget p.piller siden jeg var 17 år dog med pauser i mine single tider....

knus og håber snart det lykkedes dig

Anmeld

26. november 2009

dorthemus

Jeg blev insemineret på privatklinik og det lykkedes første gang  Den eneste ændring jeg foretog inden var ikke at drikke alkohol i 2-3 uger inden ægløsningen/ins. fordi de anbefalede at man lader være.

Knus Dorthe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.