hvorfor er lykken så lunefuld??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2009

Vingummien

wamse skriver:

Har snakket med flere banker, og de siger nej. Hun er souschefen

Så direktøren, for det hun gør må hun altså ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2009

klmf

wamse skriver:

Min eks kan godt forstå at jeg ikke skal betale så meget, da jeg har børnene, men da han ikke selv har en ret stor indtægt, så vil hun trække dem fra min uanset hvad han mener.

Men hvordan får man sat gang i tvangsauktionen? Jeg troede jo at man kunne smide håndklæden i ringen, og stoppe betalingerne, for vi har simpelthen ikke de penge som, der mangler til udgifter. Så ville de sende rykkere og trække en i fogedretten, men hun nægter at stoppe med betalingerne.

Som min økonomi ser ud nu, 10.500 til mine faste udgifter + det hun mener jeg skal betale ekstra til huset kan sælges, og det er ud af dagpengesatsen, det kan på ingen måde hænge sammen. Dertil skulle jeg kunne lægge til side konfirmationen

Hmmm.... Det jeg ikke forstår, er at hun bestemmer så meget over din økonomi.... Hvis du melder til hende, at du ikke ser dig i stand til at overholde betalingsaftalerne og ønsker hjælp og rådgivning til at få huset på tvang, skal hun så ikke hjælpe dig?

Men det er jo på den anden side klart, at hun vil trække den så langt som muligt, da banken ofte også taber penge på tvangsauktionerne - og som en anden skrev, så er det deres job at varetage bankens interesser.

Der må være et sted man kan få uafhængig økonomisk rådgivning i stil med ham skrapsakken fra Luksusfælden - en, der kan rådgive ud fra DIT synspunkt og ikke bankens. Prøv at søg det på nettet... 

Anmeld

26. november 2009

klmf

lotchen skriver:

Hmmm.... Det jeg ikke forstår, er at hun bestemmer så meget over din økonomi.... Hvis du melder til hende, at du ikke ser dig i stand til at overholde betalingsaftalerne og ønsker hjælp og rådgivning til at få huset på tvang, skal hun så ikke hjælpe dig?

Men det er jo på den anden side klart, at hun vil trække den så langt som muligt, da banken ofte også taber penge på tvangsauktionerne - og som en anden skrev, så er det deres job at varetage bankens interesser.

Der må være et sted man kan få uafhængig økonomisk rådgivning i stil med ham skrapsakken fra Luksusfælden - en, der kan rådgive ud fra DIT synspunkt og ikke bankens. Prøv at søg det på nettet... 

Fandt lige et enkelt link:

www.oekonomiraad.dk

Det lyder godt nok osm om, der er fokus på de mere 'velstillede' (i mangel af bedre ord) økonomier, men måske det var et forsøg værd.

Anmeld

26. november 2009

wamse

lotchen skriver:

Det er også det jeg ikke kan forstå, at hun "bare" må styre hvad hun vil trække på min konto

Jeg har søgt med lys og lygte efter alt hvad jeg kunne bruge af informationer i denne situation, og kan læse mig frem til at en af de hyppigste årsager til tvangsauktion er skilsmisse, men hvordan man får det sat igang, kan jeg ikke finde ud af, for ifølge min bank må hun jo hæve ved mig, og så ender det da ikke på tvang, så længe hun får det hun vil have.

Uanset hvad jeg gør, så har jeg ikke de penge hun mener jeg skal af med. Jeg kan komme ned til gratis retshjælp på torsdag, og det vil jeg selvfølgelig gøre. Men det her er godt nok noget der trækker tænder ud, det er fisme godt jeg har de dejligste unger, jeg heldigvis kan tilbyde et hjem med ro nu. Så uanset hvad ville jeg gøre det en gang til, altså flytte med det samme, for mine børns skyld

Anmeld

26. november 2009

N&J

Jeg ved der er mulighed for at få gratis advokat bistand, men kan selvfølgelig ikke huske hvor, men google det, så burde det dukke op, tror nemlig at det er dem du skal henvende dig til for at få en gældsernæring, og tror bare der skal sættes gang i møllen og så kigger de på dine indtægter i 1-2 år (tror jeg nok) hvorefter de beslutter om de tror du vil kunne betale pengene tilbage og så får du selvfølgelig lavet en betaling (måske i retten) ordning udfra hvad de mener du har til dig selv g dine børn (mine forældre indgav gældsernæring for mange år siden og blev dømt til at betale - ingenting, da retten ikke mente de havde økonomien til det grundet deres indtægt og os tre børn, men de valgte at lave en betalingsordning alligevel og betalte meget lidt, de betalte vist 500kr. om mdr. i 10 år - og de skyldte altså lige under en mill. væk, det her var godt nok et firma, men princippet er jeg altså ret sikker på er det samme) så det var måske værd at forhøre sig.. 

og lige et kram for mig.. 

Anmeld

26. november 2009

wamse

NikitasMoar skriver:

Jeg ved der er mulighed for at få gratis advokat bistand, men kan selvfølgelig ikke huske hvor, men google det, så burde det dukke op, tror nemlig at det er dem du skal henvende dig til for at få en gældsernæring, og tror bare der skal sættes gang i møllen og så kigger de på dine indtægter i 1-2 år (tror jeg nok) hvorefter de beslutter om de tror du vil kunne betale pengene tilbage og så får du selvfølgelig lavet en betaling (måske i retten) ordning udfra hvad de mener du har til dig selv g dine børn (mine forældre indgav gældsernæring for mange år siden og blev dømt til at betale - ingenting, da retten ikke mente de havde økonomien til det grundet deres indtægt og os tre børn, men de valgte at lave en betalingsordning alligevel og betalte meget lidt, de betalte vist 500kr. om mdr. i 10 år - og de skyldte altså lige under en mill. væk, det her var godt nok et firma, men princippet er jeg altså ret sikker på er det samme) så det var måske værd at forhøre sig.. 

og lige et kram for mig.. 

Tak for kram og svaret 

Der er gratis retshjælp her i byen på torsdag fra 17.00-18.00, så der skal jeg der ned.

Anmeld

26. november 2009

N&J

wamse skriver:

Tak for kram og svaret 

Der er gratis retshjælp her i byen på torsdag fra 17.00-18.00, så der skal jeg der ned.

Håber at det kan lade sig gøre.. skriv når der noget nyt i sagen og tillykke med at du er kommet ind, det er jo en dejligt udviklende og fantastisk uddannelse, selvom jeg forbandende den langt væk til tiden.. 

Anmeld

26. november 2009

klmf

wamse skriver:

Det er også det jeg ikke kan forstå, at hun "bare" må styre hvad hun vil trække på min konto

Jeg har søgt med lys og lygte efter alt hvad jeg kunne bruge af informationer i denne situation, og kan læse mig frem til at en af de hyppigste årsager til tvangsauktion er skilsmisse, men hvordan man får det sat igang, kan jeg ikke finde ud af, for ifølge min bank må hun jo hæve ved mig, og så ender det da ikke på tvang, så længe hun får det hun vil have.

Uanset hvad jeg gør, så har jeg ikke de penge hun mener jeg skal af med. Jeg kan komme ned til gratis retshjælp på torsdag, og det vil jeg selvfølgelig gøre. Men det her er godt nok noget der trækker tænder ud, det er fisme godt jeg har de dejligste unger, jeg heldigvis kan tilbyde et hjem med ro nu. Så uanset hvad ville jeg gøre det en gang til, altså flytte med det samme, for mine børns skyld

Det er da også det vigtigste at holde fast i - børnene er jo det bedste vi har

Anmeld

26. november 2009

Mor24

Det du kan gøre er at sige til din bankdame at du ikke længere ønsker at betale til kreditforening og hun derfor SKAL stoppe betalingerne dertil. der kan så gå op til et år før huset kommer på tvangsauktion, men i disse tider er det ikke sikkert der går så lang tid..

Anmeld

26. november 2009

Nemesis

har i jeres boliglån hos banken eller er de "kun" mellemmand??

Har i det hos et realkreditinstitut så ring direkte til dem.

Hvem har pantebrevet/ene i huset..ring til dem og fortæl i ikke kan betale.

Dernæst så afmeld alle pbsbetalinger og start med at betale dine regninger selv..hæv evt. alle dine penge når de kommer så din bankdame ikke kan.

Jeg er dog ret sikker på at hun ikke kan plukke håret af en skaldet - når man ikke HAr pengene ja så kan man ikke betale.

Ellers så undersøg om du ikke kan erklære dig insolvent.

Held og lykke

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.