hvorfor er lykken så lunefuld??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.028 visninger
31 svar
0 synes godt om
25. november 2009

wamse

Æv altså nu risikerer jeg at lyde som en total tudefjæs, men for pokker, hvorfor kan man ikke få fred for alt skidtet lidt Nu havde jeg den total optursdag i går, hvor jeg blev optaget på pæd-uddannelsen, meeen så kom dagen i dag.

Min eks har lige indset at han ikke kan sidde i huset selv økonomisk, og det hjælper heller ikke nu at sætte det til salg, for ingen af os har pengene til at vente på et evt salg. Så ville jeg snakke med banken, og få hende til at afmelde alle poster på nær de gæld vi har i banken. Så det er jo ikke fordi vi ikke vil forsøge at betale noget af gælden, men huset et det for sent med. Men hun (bankassistenten) vil så trække fra mig, det min eks ikke kan betale hver måned, på trods af at jeg står for alt gæld omkring bilen, som er et afdrag på 2600 pr måned i afdrag + de andre poster omkring den. Jeg skal som det ser ud nu af med 10.500 + det som han så ikke kan betale, ud af en dagpengesats. Det er jo fuldstændig umuligt, og hun mener jeg er sluppen let om ved det, fordi han skulle stå for udgifterne omkring huset, ja tak det er sgu da nemt at sige, når han jo alligevel ikke gør det. Så hun vil ikke afmelde de poster, men i stedet lade ham blive i hans tro der ude i huset, mens jeg så skal spæde til hans eventyr Det kan simpelthen ikke passe at man ikke kan kaste håndklædet i ringen og give op, for uanset hvad vi gør, så har ingen af os så mange penge, som det kræves omkring huset. Hvordan hulan ender et hus på tvang, når hun gør sådan her?

Ud over det, så har min eks så i dag indset at jeg ikke vil mere, efter 1 måned uden at ville se det i øjene. Så har haft i røret flere gange, og utallige sms, hvor han har så ondt af sig selv.

Kæft en træls dag, og ved godt at jeg måske er lige lidt en tudefjæs lige pt, men synes fisme også at jeg får rigelig af knubs....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

TbCp

wamse skriver:

Æv altså nu risikerer jeg at lyde som en total tudefjæs, men for pokker, hvorfor kan man ikke få fred for alt skidtet lidt Nu havde jeg den total optursdag i går, hvor jeg blev optaget på pæd-uddannelsen, meeen så kom dagen i dag.

Min eks har lige indset at han ikke kan sidde i huset selv økonomisk, og det hjælper heller ikke nu at sætte det til salg, for ingen af os har pengene til at vente på et evt salg. Så ville jeg snakke med banken, og få hende til at afmelde alle poster på nær de gæld vi har i banken. Så det er jo ikke fordi vi ikke vil forsøge at betale noget af gælden, men huset et det for sent med. Men hun (bankassistenten) vil så trække fra mig, det min eks ikke kan betale hver måned, på trods af at jeg står for alt gæld omkring bilen, som er et afdrag på 2600 pr måned i afdrag + de andre poster omkring den. Jeg skal som det ser ud nu af med 10.500 + det som han så ikke kan betale, ud af en dagpengesats. Det er jo fuldstændig umuligt, og hun mener jeg er sluppen let om ved det, fordi han skulle stå for udgifterne omkring huset, ja tak det er sgu da nemt at sige, når han jo alligevel ikke gør det. Så hun vil ikke afmelde de poster, men i stedet lade ham blive i hans tro der ude i huset, mens jeg så skal spæde til hans eventyr Det kan simpelthen ikke passe at man ikke kan kaste håndklædet i ringen og give op, for uanset hvad vi gør, så har ingen af os så mange penge, som det kræves omkring huset. Hvordan hulan ender et hus på tvang, når hun gør sådan her?

Ud over det, så har min eks så i dag indset at jeg ikke vil mere, efter 1 måned uden at ville se det i øjene. Så har haft i røret flere gange, og utallige sms, hvor han har så ondt af sig selv.

Kæft en træls dag, og ved godt at jeg måske er lige lidt en tudefjæs lige pt, men synes fisme også at jeg får rigelig af knubs....

Det er sgu ikke at være tudefjæs! Det er 100% i orden at synes det hele er noget møg lige nu!!!

Anmeld

25. november 2009

mariamiss6

opret lønkonto i en anden bank, og bug den som nemkonto.... så får du pengene ind i den bank og vælger selv hvor meget du vil betale ovre i den anden bank.... på den måde kan du selv styre det...

Anmeld

25. november 2009

wamse

mariamiss6 skriver:

opret lønkonto i en anden bank, og bug den som nemkonto.... så får du pengene ind i den bank og vælger selv hvor meget du vil betale ovre i den anden bank.... på den måde kan du selv styre det...

Desvære er der ingen bank der vil tage imod mig, har undersøgt sagen Fordi de går ind og tjekker først ens forhold

Anmeld

25. november 2009

N&J

Hvad med sådan noget som en gældsernæring (ved sku ikke lige hvordan det staves), ved så ikke helt hvordan det fungere med privatpersoner, men så stilles alt vel i bero og man får lavet en afdragsordning der passer til ens økonomi, til gengæld kan du så hellere ikke låne (altså SU lån undtaget så vidt jeg ved) men måske det ville kunne fungere.. 

Anmeld

25. november 2009

wamse

NikitasMoar skriver:

Hvad med sådan noget som en gældsernæring (ved sku ikke lige hvordan det staves), ved så ikke helt hvordan det fungere med privatpersoner, men så stilles alt vel i bero og man får lavet en afdragsordning der passer til ens økonomi, til gengæld kan du så hellere ikke låne (altså SU lån undtaget så vidt jeg ved) men måske det ville kunne fungere.. 

det kræver vist en del i dag at få gældssaneringen, men vel egentlig også at huset reelt ryger på tvang, og det vil banken ikke, hun vil bare fortsætte med at trække, uden nogen former for hensyn til at der skal være mad til mig og børnene.

Anmeld

25. november 2009

mariamiss6

wamse skriver:

Desvære er der ingen bank der vil tage imod mig, har undersøgt sagen Fordi de går ind og tjekker først ens forhold

du skal ikke skifte bank, kun oprette en lønkonto, og intet andet..... har du undersøgt det?

Anmeld

25. november 2009

klmf

Ej altså, hvor er det bare strengt at have økonomiske problemer 

Men kan bankdamen virkelig bestemme så meget over din økonomi?? Ved godt I sikkert har lånt pengene sammen, men det må da skulle deles retfærdigt og også med hensyn til, hvem der har de største og mest presserende udgifter - og her må udgifter til børnenes dagæigdag vel ligge RIMELIG højt på prioriteringslisten?!

Synes du skal snakke med dem og din ex igen og se om I ikke sammen kan finde en anden løsning, det der holder jo ikke - og havde du ikke også lige en konfirmation rundt om hjørnet?

Bare se at få gang i processerne med tvang eller gældsssanering, så kreditorerne kan holdes fra døren - det er træls, men ved at det for nogle kan være en lettelse....

Til sidst en STOOOOOOOOR krammer med håbet om at i morgen bliver bedre end i dag!

Og så tillykke med at du er kommet ind på drømme-udd.

Knus Charlotte

Anmeld

25. november 2009

Vingummien

Du skulle gerne kunne få en anden konto i en anden bank. Og hun må slet ikke gøre så du ingen penge har at leve for. Snak med chefen i banken

Anmeld

25. november 2009

Ranarupta

Jeg mener desværre godt, at banken må gøre som de gør. Det er skidetarveligt set fra et menneskeligt synspunkt, men en bank er en forretning, der i bund og grund "bare" skal hive nogle penge ind.
Desuden har de også fået strengere beskeder på, at de ikke skal tage så meget højde for folks bagland længere. (I hvert fald iflg. min veninde og hendes mand, der begge er bankrådgivere...)

Dernæst vil jeg sige som nogle andre har sagt: Få en NemKonto i en anden bank, for de to forskellige banker kan ikke arbejde sammen automatisk. Så din indkomst bliver på den "nye" NemKonto. Det var det råd min svigerinde fik under bordet af sin rådgiver, da hun stod i præcis samme situation som dig...

Jeg håber, at tingene løser sig for dig, det er ikke fair, at du skal tumle med så meget!

(Og det er HELT i orden, at du er ked af det! Hvis man ikke er ked af det i sådan en situation, så tror jeg, at man er rimeligt ligeglad med sin tilværelse... Og ikke mindst tillykke med optagelse på uddannelsen!)

fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.