hvorfor er lykken så lunefuld??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2009

wamse

Ranarupta skriver:

Jeg mener desværre godt, at banken må gøre som de gør. Det er skidetarveligt set fra et menneskeligt synspunkt, men en bank er en forretning, der i bund og grund "bare" skal hive nogle penge ind.
Desuden har de også fået strengere beskeder på, at de ikke skal tage så meget højde for folks bagland længere. (I hvert fald iflg. min veninde og hendes mand, der begge er bankrådgivere...)

Dernæst vil jeg sige som nogle andre har sagt: Få en NemKonto i en anden bank, for de to forskellige banker kan ikke arbejde sammen automatisk. Så din indkomst bliver på den "nye" NemKonto. Det var det råd min svigerinde fik under bordet af sin rådgiver, da hun stod i præcis samme situation som dig...

Jeg håber, at tingene løser sig for dig, det er ikke fair, at du skal tumle med så meget!

(Og det er HELT i orden, at du er ked af det! Hvis man ikke er ked af det i sådan en situation, så tror jeg, at man er rimeligt ligeglad med sin tilværelse... Og ikke mindst tillykke med optagelse på uddannelsen!)

fra mig

tak for svaret Men har talt med forskellige banker, og ingen vil lade mig oprette en nemkonto, men hvis du har mulighed må du gerne forhøre dig ved din svigerinde, hvordan hun fik en nemkonto i en anden bank.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

wamse

mariamiss6 skriver:

du skal ikke skifte bank, kun oprette en lønkonto, og intet andet..... har du undersøgt det?

jeg har fået en anden lønkonto i banken. Men det gør ingen forskel så, for hun vil trække fra den konto.

Anmeld

25. november 2009

Tina2

Lyder fuldstændig sindssygt at hun må trække nærmest alt I har!!!! I skal sgu da ha penge at leve for....

Mht at få delt lånet så ved jeg det er rigtig svært. Min veninde og hendes ex gik fra hinanden i foråret og har stort lån de ikke kan få delt. Og han betaler IKKE af på det, så hun ved hun hænger på det, hvis det er... Han tjener ellers penge både her og der....!!!

Ligner fandme ingenting!

Kan ikke give dig nogle råd desværre da jeg ikke lige er inde i alt sådan noget, men håber og x'er for du finder en løsning!

Stort kram til dig

Anmeld

25. november 2009

wamse

lotchen skriver:

Ej altså, hvor er det bare strengt at have økonomiske problemer 

Men kan bankdamen virkelig bestemme så meget over din økonomi?? Ved godt I sikkert har lånt pengene sammen, men det må da skulle deles retfærdigt og også med hensyn til, hvem der har de største og mest presserende udgifter - og her må udgifter til børnenes dagæigdag vel ligge RIMELIG højt på prioriteringslisten?!

Synes du skal snakke med dem og din ex igen og se om I ikke sammen kan finde en anden løsning, det der holder jo ikke - og havde du ikke også lige en konfirmation rundt om hjørnet?

Bare se at få gang i processerne med tvang eller gældsssanering, så kreditorerne kan holdes fra døren - det er træls, men ved at det for nogle kan være en lettelse....

Til sidst en STOOOOOOOOR krammer med håbet om at i morgen bliver bedre end i dag!

Og så tillykke med at du er kommet ind på drømme-udd.

Knus Charlotte

Min eks kan godt forstå at jeg ikke skal betale så meget, da jeg har børnene, men da han ikke selv har en ret stor indtægt, så vil hun trække dem fra min uanset hvad han mener.

Men hvordan får man sat gang i tvangsauktionen? Jeg troede jo at man kunne smide håndklæden i ringen, og stoppe betalingerne, for vi har simpelthen ikke de penge som, der mangler til udgifter. Så ville de sende rykkere og trække en i fogedretten, men hun nægter at stoppe med betalingerne.

Som min økonomi ser ud nu, 10.500 til mine faste udgifter + det hun mener jeg skal betale ekstra til huset kan sælges, og det er ud af dagpengesatsen, det kan på ingen måde hænge sammen. Dertil skulle jeg kunne lægge til side konfirmationen

Anmeld

25. november 2009

wamse

suanne85 skriver:

Du skulle gerne kunne få en anden konto i en anden bank. Og hun må slet ikke gøre så du ingen penge har at leve for. Snak med chefen i banken

Har snakket med flere banker, og de siger nej. Hun er souschefen

Anmeld

25. november 2009

wamse

Tina2 skriver:

Lyder fuldstændig sindssygt at hun må trække nærmest alt I har!!!! I skal sgu da ha penge at leve for....

Mht at få delt lånet så ved jeg det er rigtig svært. Min veninde og hendes ex gik fra hinanden i foråret og har stort lån de ikke kan få delt. Og han betaler IKKE af på det, så hun ved hun hænger på det, hvis det er... Han tjener ellers penge både her og der....!!!

Ligner fandme ingenting!

Kan ikke give dig nogle råd desværre da jeg ikke lige er inde i alt sådan noget, men håber og x'er for du finder en løsning!

Stort kram til dig

Det jeg ikke kan forstå det er, hvordan man ender med tvangsauktion, nåt hun tvinger betalingerne til at fortsætte. Løbet er kørt, og der er ingen anden udvej mere, men hvordan hulan kan man stoppe de betalinger så

Altså selvfølgelig skal jeg hænge på halvdelen af en gæld jeg har skrevet under på, og jeg vil hænge på den resten af livet nok, men ville bare gerne få det sat igang, så vi kunne komme videre.

Anmeld

25. november 2009

mariamiss6

wamse skriver:

jeg har fået en anden lønkonto i banken. Men det gør ingen forskel så, for hun vil trække fra den konto.

nej nej du skal have din lønkonto (og intet af det andet) i en anden bank.... så at den "nye" bank kun modtager din løn, og så an du selv der fra, betale de regniger du mener er vigtige nok...

forstår du???

jeg har ikke selv prøvet men har fået det råd af rigtig mange....

hvis du ikke skal skylde din lønkonto bank nogen penge kan de vel ikke afvise dig???

Anmeld

25. november 2009

wamse

mariamiss6 skriver:

nej nej du skal have din lønkonto (og intet af det andet) i en anden bank.... så at den "nye" bank kun modtager din løn, og så an du selv der fra, betale de regniger du mener er vigtige nok...

forstår du???

jeg har ikke selv prøvet men har fået det råd af rigtig mange....

hvis du ikke skal skylde din lønkonto bank nogen penge kan de vel ikke afvise dig???

men det var det jeg havde ringet og spurgt om i flere banker, og ingen af dem ville give mig en konto

Anmeld

25. november 2009

ekzunz

http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Hvor+meget+m%E5+banken+tage+til+bankl%E5n+p%E5+ens+konto%3F+R%E5dighedsbel%F8b%3F&id=3880

Her er den debat på MyBanker som omhandler samme emne....det er vist ikke til megen hjælp, men de har vist et link eller 2....

Anmeld

26. november 2009

wamse

Znuzke skriver:

http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Hvor+meget+m%E5+banken+tage+til+bankl%E5n+p%E5+ens+konto%3F+R%E5dighedsbel%F8b%3F&id=3880

Her er den debat på MyBanker som omhandler samme emne....det er vist ikke til megen hjælp, men de har vist et link eller 2....

det ser ud som om at hun bare kan hæve det hun vil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.