Kruse1 skriver:
ja det er man. For man bliver ked af det hver gang man ser en negativ test
men skræmmende at man stille og roligt vænner sig til det
Syntes jeg i hvertfald. selvfølgelig er det træsl men slet ikke så hårdt som de første gange.
Okay. Og hvordan foregår de behandlinger, priser osv. For syntes jeg har hørt at det er MEGA dyrt?
Men hvad gør man ikke for en lille bebs

ja, jeg er npet dertil hvor jeg slet ikke kan forestille mig, at det virkelig kan lykkes...temmelig uhyggeligt! 
jo behandlingerne er dyre, men man kan jo få hjælp til de første forsøg på de offentlige klinikker og det slår en del af prisen af! vi er igang på OUH fertilitetsklinik og så betaler man "kun" for medicinen. Den første gang ved IUI forsøg gav vi vist en 3500 for medicin, men så sparer man jo rabat op på sit sygesikringsbevis ret hurtigt og de sidste tre gange har vi givet 80 kr pr. gang, så det er ret vildt! min behandling (der er intet galt med nogen af os overhovedet og der er forskel alt efter hvad problemet er) foregår således at jeg tager 2 hormonpiller i fem dage fra 3. dagen i min menstruation. så tager jeg en sprøjte om morgenen i to dage og så skal jeg ind og scannes, så de kan se hvor store mine æg er. et æg skal minimum være 18 mm før det går i ægløsning, så de skal holde øje med størrelsen og regne ud hvornår det vil gå i ægløsning, så de ved hvornår de skal inseminere. så får jeg en tid hvor jeg skal tage min ÆL sprøjte og to dage efter den skal Søren aflevere sæd på klinikken klokken 8 som så bliver oprenset og klokken 11 får jeg lagt det helt op i livmodermunden, og så må man bare håbe! fjorten dage efter det skal man tage enten en hjemmetest eller en blodprøve på klinikken for at få svar. det beslaglægger ens tid meget, syntes jeg selv, jeg får det som regel skidt af hormonerne, så jeg er meget hjemme, men det er igen meget forskelligt 
jeg har ikke helt styr på priserne ved IVF, men det er en del dyrere, efter hvad jeg har hørt, og hvis man så skal å privat hospital, har jeg hørt priser helt op til 40.000 kr pr. forsøg - og det har vi slet slet ikke råd til, så det kan vi simpelthen ikke.
Anmeld