Drop det! ... samvittigheds-torturen mener jeg. Med at være på nakken af dig selv over, at du ønsker det og tænker på det. Det er en myte, at overdreven længsel efter baby kan holde graviditet væk. Det er tit set, at folk har flyttet fokus efter barnløshed og så pludselig bliver kvinden gravid - men det er altså et sammenfald af tilfældigheder, for dine æggestokke og slimhinder kan ikke mærke dine tanker og kroppen spænder ikke ben for dig ved at sige "NIKS - hun skal ikk blive gravid før hun lærer at være ligeglad!".
Man kan IKKE tænke på noget andet (særligt længe af gangen) når man ønsker sig barn og ingen får. Det er helt okay - og det skal nok komme.
Efter 1 års forsøg på at opnå graviditet er 85% par lykkedes med det. Af de resterende 15 procent er der nogen der får hjælp, men uanset hvordan, så bliver de fleste også gravide. Efter 2 år er der kun 2%, der ikke er gravide endnu. Det er tal fra politikens bog om barnet. Og i det felt er der kvinder, der er væsentlig ældre end dig - og har andre helseproblemer.
Husk at elske hinanden og giv dig selv lov til at drømme... du kan tro, jeg kender det. Jeg mistede min far i foråret - og drømte om ham forleden. Vi snakkede bare helt almindeligt - og imens vidste jeg godt, at han i virkeligheden er død og det bare var en drøm. Alligevel var det så dejligt at se ham igen.
Anmeld