Hvornår er det vores tur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.000 visninger
23 svar
0 synes godt om
25. november 2009

Kruse90

Hej alle.

Må lige ud med min fustrationer.
I nat drømte jeg at vi fik den dejligste lille prinsesse, og dingelingeling uret ringer, og min lille prinsesse er væk igen
Det var noget så ubeskrivelig fantastisk. og denne drøm var utrolig realistisk.
Er det mon vores kald?
Er det ikke snart vores tur.
Tænker på den kommede baby HELE tiden.
Kan jeg ikke snart få det lidt ud af hovedet hvis det er det der gør der ikke sker noget

Måtte bare lige ud me det.

Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

FrkLarsen

Ja, du har godt nok kæmpet længe efterhånden.

Drømmen kan vi kun  at du får et dejavu af, er ked af at du endnu ikke er blevet gravid, når nu du ønsker det så meget. <3. 

Du skal bare ligge tankerne på hylden søde, Kæresten og jeg havde aftalt att holde en lille pause, da vi skal flytte osv. 

Og VUPTI så var den der. 

MANGE MANGE HERFRA! 

Anmeld

25. november 2009

Joanna

Drop det! ... samvittigheds-torturen mener jeg. Med at være på nakken af dig selv over, at du ønsker det og tænker på det. Det er en myte, at overdreven længsel efter baby kan holde graviditet væk. Det er tit set, at folk har flyttet fokus efter barnløshed og så pludselig bliver kvinden gravid - men det er altså et sammenfald af tilfældigheder, for dine æggestokke og slimhinder kan ikke mærke dine tanker og kroppen spænder ikke ben for dig ved at sige "NIKS - hun skal ikk blive gravid før hun lærer at være ligeglad!". 

Man kan IKKE tænke på noget andet (særligt længe af gangen) når man ønsker sig barn og ingen får. Det er helt okay - og det skal nok komme. 

Efter 1 års forsøg på at opnå graviditet er 85% par lykkedes med det. Af de resterende 15 procent er der nogen der får hjælp, men uanset hvordan, så bliver de fleste også gravide. Efter 2 år er der kun 2%, der ikke er gravide endnu. Det er tal fra politikens bog om barnet. Og i det felt er der kvinder, der er væsentlig ældre end dig - og har andre helseproblemer. 

Husk at elske hinanden og giv dig selv lov til at drømme... du kan tro, jeg kender det. Jeg mistede min far i foråret - og drømte om ham forleden. Vi snakkede bare helt almindeligt - og imens vidste jeg godt, at han i virkeligheden er død og det bare var en drøm. Alligevel var det så dejligt at se ham igen. 

Anmeld

25. november 2009

oo

Joanna skriver:

Det er en myte, at overdreven længsel efter baby kan holde graviditet væk. Det er tit set, at folk har flyttet fokus efter barnløshed og så pludselig bliver kvinden gravid - men det er altså et sammenfald af tilfældigheder, for dine æggestokke og slimhinder kan ikke mærke dine tanker og kroppen spænder ikke ben for dig ved at sige "NIKS - hun skal ikk blive gravid før hun lærer at være ligeglad!". 

Det handler vel om, at man får stresset sig selv og sin krop, som dermed ikke er ligeså modtagelig overfor en graviditet som ellers.

Men at skælde sig ud for, at man ikke kan tænke på andet, det kan man ligeså godt droppe Jeg er der selv! Det SKAL nok komme! hvor længe har I prøvet?

Anmeld

25. november 2009

Joanna

Tjuhl skriver:

Det handler vel om, at man får stresset sig selv og sin krop, som dermed ikke er ligeså modtagelig overfor en graviditet som ellers.

Men at skælde sig ud for, at man ikke kan tænke på andet, det kan man ligeså godt droppe Jeg er der selv! Det SKAL nok komme! hvor længe har I prøvet?

Nemlig... man ønsker sig det og det kan man ikke ændre på. Så jeg var glad for, at høre en læge sig, at man ikke kan tænke sig fra eller til en graviditet. Selvfølgelig er der faktorer som stress, dårlig kost, røg og alkohol osv osv, som kan spænde ben for een - men det kan man jo gøre noget ved. Tankerne kan man næsten ikke ændre, og de kan altså heller ikke ændre noget - så det er GODT. 

Jeg mener, jeg kan huske at Kruse1 har prøvet i omkring 1 år ?

Anmeld

25. november 2009

oo

Joanna skriver:

Nemlig... man ønsker sig det og det kan man ikke ændre på. Så jeg var glad for, at høre en læge sig, at man ikke kan tænke sig fra eller til en graviditet. Selvfølgelig er der faktorer som stress, dårlig kost, røg og alkohol osv osv, som kan spænde ben for een - men det kan man jo gøre noget ved. Tankerne kan man næsten ikke ændre, og de kan altså heller ikke ændre noget - så det er GODT. 

Jeg mener, jeg kan huske at Kruse1 har prøvet i omkring 1 år ?

vi er i bund og grund enige, men jeg ved at jeg stresser mig selv enormt fordi jeg tænker rigtig meget på det. så på den måde kan tankerne altså sagtens have en indvirkning på kroppen! man kan fx få bildt sig selv ind, at man har en masse symptomer på graviditet. man kan også komme til at stresse sit parforhold og ikke mindst sex så meget, at det kan være svært for begge parter at have sex når man "skal". Det er alt sammen ting vi har oplevet i vores lange kamp, og jeg tror ikke det er ualmindeligt overhovedet.

Anmeld

25. november 2009

Joanna

Tjuhl skriver:

vi er i bund og grund enige, men jeg ved at jeg stresser mig selv enormt fordi jeg tænker rigtig meget på det. så på den måde kan tankerne altså sagtens have en indvirkning på kroppen! man kan fx få bildt sig selv ind, at man har en masse symptomer på graviditet. man kan også komme til at stresse sit parforhold og ikke mindst sex så meget, at det kan være svært for begge parter at have sex når man "skal". Det er alt sammen ting vi har oplevet i vores lange kamp, og jeg tror ikke det er ualmindeligt overhovedet.

Ja, det har du ret i! Samlivet kan lide meget under det. Men det er altså bare noget pudsigt noget - hvorfor og hvordan, det nogle gange kan gå skævt. 

Anmeld

26. november 2009

Kruse90

Gamiil skriver:

Ja, du har godt nok kæmpet længe efterhånden.

Drømmen kan vi kun  at du får et dejavu af, er ked af at du endnu ikke er blevet gravid, når nu du ønsker det så meget. <3. 

Du skal bare ligge tankerne på hylden søde, Kæresten og jeg havde aftalt att holde en lille pause, da vi skal flytte osv. 

Og VUPTI så var den der. 

MANGE MANGE HERFRA! 

tak for diine søde og en
Det betyder så meget når i er her
det hjælper lidt på det.
Vi må krydse for det snart at vores tur.
syntes vi fortjener det

Anmeld

26. november 2009

Kruse90

Joanna skriver:

Drop det! ... samvittigheds-torturen mener jeg. Med at være på nakken af dig selv over, at du ønsker det og tænker på det. Det er en myte, at overdreven længsel efter baby kan holde graviditet væk. Det er tit set, at folk har flyttet fokus efter barnløshed og så pludselig bliver kvinden gravid - men det er altså et sammenfald af tilfældigheder, for dine æggestokke og slimhinder kan ikke mærke dine tanker og kroppen spænder ikke ben for dig ved at sige "NIKS - hun skal ikk blive gravid før hun lærer at være ligeglad!". 

Man kan IKKE tænke på noget andet (særligt længe af gangen) når man ønsker sig barn og ingen får. Det er helt okay - og det skal nok komme. 

Efter 1 års forsøg på at opnå graviditet er 85% par lykkedes med det. Af de resterende 15 procent er der nogen der får hjælp, men uanset hvordan, så bliver de fleste også gravide. Efter 2 år er der kun 2%, der ikke er gravide endnu. Det er tal fra politikens bog om barnet. Og i det felt er der kvinder, der er væsentlig ældre end dig - og har andre helseproblemer. 

Husk at elske hinanden og giv dig selv lov til at drømme... du kan tro, jeg kender det. Jeg mistede min far i foråret - og drømte om ham forleden. Vi snakkede bare helt almindeligt - og imens vidste jeg godt, at han i virkeligheden er død og det bare var en drøm. Alligevel var det så dejligt at se ham igen. 

Tak for din støtte.
Det hjælper bare så meget.

Ja det er rigtigt. Tror også det har meget at gøre med at man er utålmodig
Man ønsker jo det her lille væsen mere end noget andet
Jeg krydser for det snart er vores tur

lille bebs kom til mor

Anmeld

26. november 2009

Kruse90

Tjuhl skriver:

Vi har det lidt som jer.
men vi er nu blevet bedre til at vi ikke SKAL. men prøver så vidt muligt at lade LYSTEN tage over. Selvom man jo godt ved at sex ER nødvendigt for at få et bebs

Hvor længe har i prøvet?
Og hvor længe har i været i behandling?

En dejligt lang krammer til dig. Det fortjener du

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.