Ville du kunne...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2009

Unalisa

ja jeg vidste jeg havde glemt noget, skulle jo også have skrevet at hvis han ikke var blevet tricket, men faktisk syntes jeg ikke længere at der er nogen grunde der er gode nok.. ikke når jeg kigger min guldklump i øjnene, så forstår jeg det bare ikke.. 

det er også fordi DU kender din situation og hvorfor faderen valgte ikke at se sin datter---

jeg er da sikker på næsten alle de fædre der har valgt deres barn fra, har en mening om grunden.(hvilket i nogle tilfælde ikke er´fint nok.  tror da at de fædre tænker meget om de børn som er deres men de ikke ser,, der må da være en del af personen som savner/mangler noget. forstår du hvad jeg mener`?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

N&J

Limya skriver:

det er også fordi DU kender din situation og hvorfor faderen valgte ikke at se sin datter---

jeg er da sikker på næsten alle de fædre der har valgt deres barn fra, har en mening om grunden.(hvilket i nogle tilfælde ikke er´fint nok.  tror da at de fædre tænker meget om de børn som er deres men de ikke ser,, der må da være en del af personen som savner/mangler noget. forstår du hvad jeg mener`?

Ja, kan godt følge din tankegang, men er nu stadig af den opfattelse at det handler om deres børn ikke dem selv, og hvis man ikke kan være voksen i situationen, så burde man vel kunne være det når man er klar til at være far for sit andet barn.. ellers burde han i mine øjne ikke sætte flere børn i verden.. men okey, jeg er farvet, det indrømmer jeg blankt, men ville aldrig kunne få et barn med en mand, der ikke bare ønskede lidt at have kontakt med sit barn..  

Anmeld

24. november 2009

vatten

I min verden er der ingen begrundelse for ikke at se sit barn, som holder. Så jeg ville aldrig drømme om, så meget som at kendes ved en mand, der ikke tog et ansvar overfor sit barn.

Anmeld

25. november 2009

DK

Min kusine er sammen med en dejlig fyr som har et barn i forvejen. Han var kun 18 år da han blev far, efter et engangsknald med en pige der boede i den anden ende af landet.

Moderen er ikke interesseret i at han ser hans barn, og har bedt ham holde sig væk. Det var han okay med som de der 18-22 år, men nu hvor han er 25 og voksen, så savner han hans barn. Men idet at han dengang "godtog" ikke at se barnet, så har han ingen rettigheder, og det er også meget bøvlet at komme 1 time hver anden søndag eller noget, når de bor i hver sin ende af landet, og moderen derudover slet ikke synes at barn og far nogensinde skal have kontakt.  Han er nervøs for om det efter så mange år vil være mere skadeligt for barnet med en sur mor, og fremmed far der kommer så sjældent i starten. Derfor har han givet op, og ser ikke barnet. Men han håber at når hun engang bliver stor/voksen kontakter ham, så de kan få et forhold derfra!

Jeg synes ikke at min kusine og ham skal lade være med at få børn, bare fordi han har det i sin fortid. De har været kærester i MANGE år, og han er en super dejlig fyr!!

Anmeld

25. november 2009

memuffin

Eva skriver:

Jeg ville slet ikke have barn eller børn med en mand der i forvejen havde børn... om han så dem eller ej.

Så nej, det ville jeg ikke.

Knus Eva

sjovt nok har jeg det på samme måde... men jeg får altid på  puklen for det når vi snakker om det veninder imellem... hvis jeg ,gud forbyde det, en dag skulle vælge en anden partner end den jeg har ville jeg aldrig vælge en med børn, selvom jeg har 2 stk selv...har bare en ide om at jeg ikke ville egne mig serlig godt til at være stedmor...

Anmeld

25. november 2009

Lone Jakobsen

jeg har stemt at det afhænger af situationen.... der er så mange sider af en sag at det er svært at vurdere på forhånd.

Anmeld

25. november 2009

maria_wlt

NEJ.....Ansvar er ansvar....

Anmeld

25. november 2009

Honningblomst

memuffin skriver:

sjovt nok har jeg det på samme måde... men jeg får altid på  puklen for det når vi snakker om det veninder imellem... hvis jeg ,gud forbyde det, en dag skulle vælge en anden partner end den jeg har ville jeg aldrig vælge en med børn, selvom jeg har 2 stk selv...har bare en ide om at jeg ikke ville egne mig serlig godt til at være stedmor...

Kan ikke forstå hvorfor andre finder det negativt...jeg mener nemig også man virkelig skal ville de børn man går ind til, være der helt og aldeles og ikke bare lige smutte hvis ikke man synes alligevel. Jeg ville ikke have energi, lyst eller den rette indstilling til at kulle gå ind til andres børn...det er bare ikke en mulighed. Så ja, jeg kan jo godt forstå dig også...og måske der var flere mennesker der skulle overveje om de vil og kan det der med at være ekstra voksen i andres børns liv.

Knus Eva.

Anmeld

25. november 2009

N&J

DK skriver:

Min kusine er sammen med en dejlig fyr som har et barn i forvejen. Han var kun 18 år da han blev far, efter et engangsknald med en pige der boede i den anden ende af landet.

Moderen er ikke interesseret i at han ser hans barn, og har bedt ham holde sig væk. Det var han okay med som de der 18-22 år, men nu hvor han er 25 og voksen, så savner han hans barn. Men idet at han dengang "godtog" ikke at se barnet, så har han ingen rettigheder, og det er også meget bøvlet at komme 1 time hver anden søndag eller noget, når de bor i hver sin ende af landet, og moderen derudover slet ikke synes at barn og far nogensinde skal have kontakt.  Han er nervøs for om det efter så mange år vil være mere skadeligt for barnet med en sur mor, og fremmed far der kommer så sjældent i starten. Derfor har han givet op, og ser ikke barnet. Men han håber at når hun engang bliver stor/voksen kontakter ham, så de kan få et forhold derfra!

Jeg synes ikke at min kusine og ham skal lade være med at få børn, bare fordi han har det i sin fortid. De har været kærester i MANGE år, og han er en super dejlig fyr!!

men der vil han jo egentlig godt se sit barn, jeg tænker på at han ikke ønsker at se sit barn overhovedet, men selvfølgelig ændre situationen sig for nogle når de bliver ældre, jeg ville bare stadig ikke syntes det var i barnets bedste interesse at blive væk.. 

Anmeld

25. november 2009

MorTilGustav

Ja, nu står jeg jo i samme situation og jeg må da indrømme at jeg tænkte at detteher (min søns far) måtte være definitionen på et "dårligt menneske"..! At man direkte nægter at tilsidesætte sine egne behov for sit eget barn er da det ultimativt laveste man kan gøre.
Det gjorde min søns far og jeg tænker ofte HELD OG LYKKE med at finde en pige der vil være sammen med en fyr der ligeud har sagt at han kan lide sit liv som det er nu og derfor ikke vil have det forstyrret - hverken på en positiv eller negativ måde.
Når/hvis han skal fortælle sandheden til en partner kan hun vel ikke kunne undgå at tænke "du satte DIG SELV foran dit eget barn! så vil du da altid kun have DIG SELV i fokus". Det er da ikke fedt at have i baghovedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.