Barsel - hvor længe:0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2009

Halbschön

Valle81 skriver:

Hejsa,

Kunne godt tænke mig at høre hvor lang barsel i planlægger at holde, holder, har holdt osv:0)

Begrund gerne:0)

Jeg selv skal holde alt den kan trække, så jeg er væk præcis et år. Gemmer dog en uges ferie, så der er lidt at holde fra midt februar 2010  til og med 1 maj 2010, inden det nye ferie år begynder:0) Håber at der er råd til at jeg kan starte op på nedsat tid:0)

Holdte også al det den kunne trække da jeg fik min datter, elskede lat ved at gå hjemme, og kunne sagtens gå hjemme længere hvis jeg kunne:0)

Christina

24+1

Ohøj

Jeg gik fra dagen før min termin, men fødte så 15 dage over tid, så havde lige lidt tid hjemme inden fødslen.. Og jeg starter her til marts igen, så det blir til 5måneders barsel.. Kun 4,5måned efter at bettefisen er kommet til...

Dette har jeg været nødt til pga mit studie, der ellers ville blive noget rod med en masse selvstudie, flere fag og eksamener hvis jeg tog længere tids barsel...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

frk andreasen

med min datter blev jeg sygmeldt 3 mdr inden barsel orlov (1 mdr før termin) pga bækkenløsning. jeg gik på barsel i et år derefter. 

denne her gang har jeg været sygemeldt siden 28 sep og sikkert frem til barsel orlov d 21 feb.( 1 mdr før termin)pga bækkenløsning. 

derefter tager jeg også et år.

knus tanja 23+3

Anmeld

25. november 2009

Karo

Valle81 skriver:

Hejsa,

Kunne godt tænke mig at høre hvor lang barsel i planlægger at holde, holder, har holdt osv:0)

Begrund gerne:0)

Jeg selv skal holde alt den kan trække, så jeg er væk præcis et år. Gemmer dog en uges ferie, så der er lidt at holde fra midt februar 2010  til og med 1 maj 2010, inden det nye ferie år begynder:0) Håber at der er råd til at jeg kan starte op på nedsat tid:0)

Holdte også al det den kunne trække da jeg fik min datter, elskede lat ved at gå hjemme, og kunne sagtens gå hjemme længere hvis jeg kunne:0)

Christina

24+1

Jeg holder et år. Det gjorde jeg også med min søn og det var jeg så glad for, så det gør jeg også denne gang.

En af de ting jeg syndes var vigtigst var at Marcus var helt klar til at skulle væk fra mig og i vuggestue. Tilsidst blev han nermest irrirteret på mig og hyggede sig rigtigt når der var andre børn i nærheden. Det gjorde også at jeg ikke havde det dårligt med at aflevere ham. Tværtimod han hygger sig rigtigt i vuggestuen.

Anmeld

25. november 2009

Nadi

Jeg holdte ca et års barsel fra juni-maj efter jeg havde fået min søn, han er fra juli 07.
Denne gang holder jeg fra november-juni (er på barsel nu) og har sommerferie til august.
Min mand tager så barsel fra juni-januar, og det han har tilbage efter januar, vil han tage løbende.

Jeg valgte at ta et år første gang fordi jeg synes det er sundest for børnene at være sammen med deres forældre (moderen) det første år. Jeg skulle starte med at læse i september, og det passede med at jeg tog et års barsel og arbejdede fra maj-september.

Nu er jeg så igang med at læse, og vil helst ikke udskyde min uddannelse mere end højst nødvendigt, men synes samtidig at det er fortidligt at sende barnet afsted i pasning når det er 6 mdr. og derfor tager min mand resten af barslen.

Ja det var mit svar

-Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.