Barsel - hvor længe:0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.187 visninger
23 svar
0 synes godt om
24. november 2009

Valle81

Hejsa,

Kunne godt tænke mig at høre hvor lang barsel i planlægger at holde, holder, har holdt osv:0)

Begrund gerne:0)

Jeg selv skal holde alt den kan trække, så jeg er væk præcis et år. Gemmer dog en uges ferie, så der er lidt at holde fra midt februar 2010  til og med 1 maj 2010, inden det nye ferie år begynder:0) Håber at der er råd til at jeg kan starte op på nedsat tid:0)

Holdte også al det den kunne trække da jeg fik min datter, elskede lat ved at gå hjemme, og kunne sagtens gå hjemme længere hvis jeg kunne:0)

Christina

24+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

Lærke90

Jeg skal holde fra december 2009 frem til december 2010, hvor jeg til januar skal fortsætte på min uddannelse.

Grunden til at jeg tager et år er fordi jeg ikke kan få mere  , ville rigrig gerne gå hjemme længere. Men når jeg starter på skolen igen skal jeg mindst have 16 timer om ugen for at få su, så det er alligevel ikke så mange timer jeg behøver at være væk fra hende..

I min barsels periode er der dog indregnet at jeg skal være selvstuderende, skrive større skiftlig opgave + andre afleveringer (frem til eksamen) og skal gå til eksamen i et A og B niveau til sommer. Hvis jeg ikke gjorde det sådan skulle jeg tage fagene om - dvs. 1,5 år har været spildt. Så er glad for min ordning

Anmeld

24. november 2009

frk Jensen

Jeg gik hjemme fra 1 august 08 da jeg var sygmeldt inden min barsel startede. Jeg begyndte i skole 14 august i år så har gået hjemme i et år..

Jeg var glad for at have barsel, men savnede også den kontakt til andre voksne..

Knus

Anmeld

24. november 2009

Ann-

min barsel slutter fredag med skal først starte 11 januar da jeg har 6 ugers ferie..

har så gået hjemme 1½ år da jeg blev sygemelt.

har taget alt det barsel man kunne.

Anmeld

24. november 2009

1977

Profilbillede for 1977

Jeg havde 3 ugers inden jeg fødte og 6 mdr efter. Jeg kunne ikke holde ud at være hjemme 24-7 mere, og da jeg læste kunne jeg nøjes med at være på uni 15 timer om ugen.

Hvordan det bliver denne gang ved jeg  ikke. Mit vikaritat slutter 29 maj, og jeg har termin i starten af juli, så det afhænger vist lidt af hvornår jeg kan finde et nyt job.

Anmeld

24. november 2009

mariamiss6

1 år plus det løse, inklusive ferie. med begge ungerne...

ved den første barsel forlængede jeg også dagpengeperioden med 8 uger

Anmeld

24. november 2009

Svenne

Jeg er ikke helt afklaret med det endnu. Min kæreste skal jo også have lov til at have noget af det, hvis han vil.
Jeg forestiller mig, at jeg tager de første 8-9 måneder, og så tager min kæreste måske det sidste. Jeg overvejer også lidt, at skrive speciale i efteråret, hvilket kræver, at jeg er i "skole" én dag om ugen i 8 uger ca.. Her skal min kæreste så være hjemme. Men jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre? Er det ikke noget med, at man må fordele barslen (efter de første 14 uger), som man vil??

Anmeld

24. november 2009

tumle81

Med min datter holdte jeg 5½ måned, og min mand en måned. Det var pga jeg var studerende og skulle igang igen, ville jo gerne være færdig...

Med min søn blev jeg sygemeldt 11 uger før termin, og efterfølgende holdte jeg det jeg kunne, og min mand tog en måned igen, så jeg startede job da min søn var 10 mdr. Brugte min rest ferie til delvist at gå ned i tid og noget til udbetaling.

Denne gang blev jeg sygemeldt allerede 27. maj (termin 27. okt) og skal selv holde alt da min mand næsten lige er startet nyt job. Jeg starter 1. september hvor min søn er 10½ måned. Min ferie denne gang skal bruges ligesom sidste gang...

Knus Kathrina

Anmeld

24. november 2009

RumlesMor

Første gang tog jeg et helt år, og nød det fuldt ud indtil 10-11 mdr. Så var jeg klar til at komme tilbage og igang...

Denne gang satser jeg på 9 mdr. Har et arbejde jeg synes er spændende, og vil gerne tilbage og igang hurtigst muligt (er blevet tilbudt nogen udviklingskurser), men synes også at 6 mdr. er for tidligt at starte institution fuld tid. Så et lille kompromis for at tingene hænger sammen.

Anmeld

24. november 2009

malou

Jeg tog 6 md... startede op fuld tid og in søn var hos mine forældre i dagpleje ved siden af butikken hvor jeg arbejdede. "Heldet" gjorde at jeg blev bortvist af min egen latterlige søster og har gået hjemme lige siden... Victor er blevet 1 år og det er skønt at have haft alt den tid med ham... vil jeg aldrig bytte det for et job hvis det skulle ske vi skal have et barn mere...- nu kan jeg dog mærke at både Victor og jeg trænger til at komme ud og få nogle inputs andre steder så det glæder jeg mig til.... men klart 1 års orlov til mig næste gang også..

knus malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.