Barsel - hvor længe:0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2009

LinLin

Jeg var studerende da jeg fik david. Sluttede min praktik 31. juli (2006) - arbejdede som vikar samme sted til og med 14. aug. og fødte (15 dage før tid) d. 2. september. Så havde jeg barsel et år (12 SU-klip ;-) ) med ham - han startede i dagpleje 3. september 2007 og jeg skulle starte på uddannelse igen midt i oktober, så han fik en dejlig blid start :-)

Denne gang regner jeg med at holde barsel et lille års tid - alt efter hvordan det ser ud mht penge... (Har ikke undesøgt så meget endnu!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

Honningblomst

Valle81 skriver:

Hejsa,

Kunne godt tænke mig at høre hvor lang barsel i planlægger at holde, holder, har holdt osv:0)

Begrund gerne:0)

Jeg selv skal holde alt den kan trække, så jeg er væk præcis et år. Gemmer dog en uges ferie, så der er lidt at holde fra midt februar 2010  til og med 1 maj 2010, inden det nye ferie år begynder:0) Håber at der er råd til at jeg kan starte op på nedsat tid:0)

Holdte også al det den kunne trække da jeg fik min datter, elskede lat ved at gå hjemme, og kunne sagtens gå hjemme længere hvis jeg kunne:0)

Christina

24+1

Jeg holdt så længe jeg kunne...og det gjorde jeg fordi jeg mener at en hverdag med mor er bedst så længe børnene er min. under to år...

Knus Eva.

Anmeld

24. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg holder 52 uger. Jeg kan ikke holde længere!

Jeg studerer og går på barsel knapt en måned inden min termin, og så (som skrevet) 52 uger frem. Der en mange under uddannelse der kun tager 6 måneder så de kan få dobbeltklip under deres barsel, men da min uddannelse kun starter én gang om året er det alligevel ikke en mulighed for mig. Men jeg vil elske at holde 52 uger. Når jeg så starter igen har jeg omkring 2½ måned med skole og så skal jeg skrive hovedopgave og gå til eksaminer Tror det bliver helt perfekt med masser af tid til vores lille prinsesse.

knus Caroline 26+4

Anmeld

24. november 2009

Mira0911

Jeg holder 1 års barsel og et par dage til... Gik på barsel December sidste år, og min barsel slutter 5. Januar 2010!

Anmeld

24. november 2009

A.

jag holdt barsel 14-15 mdr og det var dejligt

Anmeld

24. november 2009

Hjaltesmor

jeg holder, til Hjalte er 4½ måned og min mand holder i forlængelse deraf, til Hjalte er 11 måneder. Dvs. vi holder al den barsel, vi kan 14+32 uger.

Derudover holdt min mand 2 ugers fædreorlov + 5 ugers ferie lige da Hjalte blev født, og jeg holder 5 ugers ferie i forlængelse af min mands barsel, så Hjalte først skal starte i vuggestue, når han er lidt over 1 år.

Hvorfor kan I andre holde så længe? Holder I så uden løn/barselsdagpenge, eller hvordan? Og hvis I holder uden løn/barselsdagpenge, hvordan kan det så lade sig gøre økonomisk?

Anmeld

24. november 2009

vatten

Jeg var på barsel i 13 mdr

Jeg læste, og fødte i eksamenstiden, så jeg barslede den i to semestre- dog manglede jeg en enkelt eksamen for at have afsluttet et helt semester, så den tog jeg halvvejs i barslens. Men det var kun en 2-3 uger jeg brugte på at læse til den.

Næste gang, skal jeg allermax have 8 mdr. Jeg kunne slet ikke holde det ud til sidst.

Anmeld

24. november 2009

Tina2

Jeg holdt ca 10 mdr første gang (gemte 6-7 uger) og anden gang holdt jeg i 14 mdr (tog de 6-7 uger jeg havde fra 1. gang).

Jeg har aldrig kedet mig på barsel, jeg ELSKER det:-)

Har masser af veninder der er pædagoger og sygeplejersker og arbejder i blandede vagter, så jeg havde masser af voksenkontakt og har haft internetmødregrupper + alm mødregrupper begge gange:-)

Anmeld

24. november 2009

Jakobs mor

Vil forsøge at få al den barsel jeg kan og som økonomien kan bære. Arbejder selv som pædagog i en vuggestue og ville ønske vi levede i en verden, hvor børn kunne blive sammen med deres forældre indtil de var minimum 1½ år. Synes bare ikke at normeringen og hverdagen i en vuggestue er gearet til små børn på 6-12 mdr. med behov for tryghed, ekstra voksenkontakt, omsorg og nærvær. En meget lang diskussion gjort kort . Og når den tid kommer tror jeg, at jeg vil foretrække en dagpleje.

Anmeld

25. november 2009

Findusinde

Jeg holder barsel indtil 1 juni.. Jeg har indtil 5 aug, men Thomas tager 3 uger her i dec.. SÅ vi skal rigtig gå og hygge..

Jeg ville gerne have holdt alt hvad jeg kunne, men økonomien siger desværre at jeg skal ud på arbejdsmarkedet igen.. Først som sommervikar i hjemmeplejen og så ind og læse til okt igen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.