Hva sker der til første jordemor besøg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2009

Snuffler25

Mini-Terp skriver:

Snøft snøft, ikke nogen særlig ophissende oplevelse til jordemor idag..

Måtte ikke hører hjertelyd og det eneste vi lavede var at snakke, ved ikke lige hvad jeg havde forventet..  Og så var der en jordemor studerende med, (de skal selvfølgelig også lære det) men hun virkede bare ikke som om hun var den pomfrit med mest remolade på..

Ja og så skal jeg gå helt til d. 2/3 før jeg skal afsted næste gang, FUCK det er længe..

Det skal du ikke være ked af - mit 1. jordemoder besøg foregik på præcis samme måde.. minus den studerende altså

Jeg fik heller ikke lov at høre hjertelyd, men prøv at tænke på det som noget positivt. Der er ca 80% chance for at de kan høre hjertelyden på dette tidspunkt i din gravidtet.. men ca. 20% risiko for at de IKKE kan! Men selvom de ikke kan, betyder det IKKE at der er noget galt med din baby!! Det kan bare nogle gange ikke lade sig gøre.. og tænk nu, hvis du havde ramt de 20% og ikke kunne høre lyden.... - ville du ikke gå og tænke over det frem til næste scanning/jordemoder besøg? Det VED jeg at jeg ville.. også selvom jeg havde fået at vide, at alt sikkert vat tip top - ville hade den situation.

Jeg var også først skuffet over jeg ikke måtte høre hjertelyd til mit første besøg hos jordemoder.. men så hørte jeg det til MD-scanning istedet og DET var fedt! og jeg får lov at høre det NÆSTE gang jeg skal til jordemoder i januar.

Glæd dig til de mange gode ting du har i vente Det gør jeg stadig

fra Mette 20+2 uger henne med lille Nicolaj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

Bom

Zette skriver:

Du gav mig et smil på læben med den pomfritkommentar. Men hvor er jeg ked af at høre du ikke måtte høre hjertelyd. Spurgte du? Jeg håber sådan jeg får lov på onsdag.

Ja jeg spurgte... Ville ellers så gerne høre min lille blyp..

Håber du har bedre held til dit jordemor besøg..

Anmeld

24. november 2009

lululupo

Øv kan godt forstå skuffelsen, synes altså der burde være mere tid til gravide...... Kunne de da for pokker ikk bare prøve

Håber dit næste besøg er uden pomfritten;-)

Anmeld

25. november 2009

lulle1985

Zette skriver:

Jeg skal til første jordemoder d.17 december og håber da meget på at hun vil lade mig høre den lille bebs, det kunne være så smukt.

Jeg fik en hel klump i halsen da jeg så barnet hos en speciallæge for nogle uger siden. Det var simpelthen så fantastisk at se barnet skubbe rundt derinde. Et meget livligt barn skal jeg hilse og sige.

Hvis man nu ikke får lov til at høre barnet der, hvornår kan man så forvente at høre barnet?

Uh jeg glæder mig altså bare helt vildt.

jamen jeg er ikke sikker på hvornår du kan få lov til og høre hjertelyd, men tror da helt sikkert du kan få lov til MD scanning... men held og lykke på onsdag

Anmeld

25. november 2009

frk andreasen

Rollo skriver:

Hej Caroline

Læste lige du havde skrevet at du snart skal til 3. jordemor besøg..

Jeg har været til 1. men skal først afsted til mit 2. jordemor besøg i januar og der er jeg i uge 31...

Tænker at det er sent og hvorfor der er sådan en forskel fra region til region.. Men skal selvfølgelig sige at min jordemor har åben konsultation hver tirsdag formiddag hvor man gerne må komme hvis man har spørgsmål eller lign... Men alligevel??!!

Knus Rollo 21+6 (som også gerne vil til 2. besøg snart)

jeg skal også først til mit 2 jordmoder besød d 5 jan der er jeg i uge 28+

knus tanja 23+3

Anmeld

30. november 2009

Sisley

Vi fik at vide af jordemoderen ved første besøg, at det er forbudt for dem at lede efter hjertelyd, fordi de ikke altid kan finde den. Nogen der ved om det er rigtigt (måske er der nogen der kan spørge hvis I snart skal til jordemoder-besøg)?

Jeg var noget skuffet efter første besøg hvor tiden kun gik med papirnusseri (havde skrevet vandrejournal hos min egen læge, som skulle skrives over på hospitalets brevpapir). Vi nåede heller ikke at tale om amning, som vi af en eller anden grund allerede skulle nå at tale om.

Vi gik faktisk derfra med en lidt dårlig mavefornemmelse, så jeg har overvejet at bede om en anden jordemoder. Har ikke lyst til måske at skulle føde med en, som jeg slet ikke er på bølgelængde med.

Sisley
17+1

Anmeld

9. juni 2010

Maja_4000

Jeg ved godt at denne tråd er gammel , men det var nu altså den som kom frem da jeg søgte xD

Jeg har lige fået brev om første jordemoder konsultation .. 
Og af det jeg kan se , I har været ude for , sker der ikke noget spændende :b Er det nødvendigt at kæresten tager fri og tager med ? Eller er det bare spild af tid ? 

Anmeld

10. juni 2010

Maja_4000

Slet ingen  ?

Anmeld

10. juni 2010

Nadia&Daniel

Rollo skriver:

Hej

Hos mig skete der ikke det vilde... Vi snakkede om en seddel jeg havde udfyldt (en jeg havde fået tilsendt af jordemor) Vi snakkede motion, kost, arbejde og hvad jeg ellers havde af spørgsmål..

Ja og det var det.. skulle ikke aflevere urinprøve og hørte desværre heller ikke hjertelyd - men tror det er meget forskelligt

Rollo 21+6

Min jordemoder kunne heller ikke finde -lyden, så hun gik lidt i panik (uden at vise det for meget), så jeg blev sendt ned til scanning, og der så vi vores guldklump for anden gang med et godt -blink.. (Og BONUS: vi fik en billede til med hjem)

Anmeld

10. juni 2010

DK

Maja_4000 skriver:

Jeg ved godt at denne tråd er gammel , men det var nu altså den som kom frem da jeg søgte xD

Jeg har lige fået brev om første jordemoder konsultation .. 
Og af det jeg kan se , I har været ude for , sker der ikke noget spændende :b Er det nødvendigt at kæresten tager fri og tager med ? Eller er det bare spild af tid ? 

Spild af tid. Altså der sker ingenting, hele undersøgelsen kunne ligeså godt foregå over telefonen!

Den eneste grund til at din kæreste er "nødvendig" skulle da være hvis du overvejer hjemmefødsel eller lign. så er det måske rart at have ham med til at høre for og imod!

Knus Ditte!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.