Hva sker der til første jordemor besøg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2009

Mor til L&S

Caroline86 skriver:

det kan være din jordemoder gør brug af de nye regler allerede nu!? fra nytår er der nye retningslinier for hvornår man skal til jordemoder. Så vidt jeg forstod på min jordemoder var det så kun dem der var under 28. uge ved årsskiftet der ville blive "ramt" og få en tid mindre... men kunne da forestille mig de nogen steder bare tager det i brug med det samme?

Aha - ja det er det da sikkert så.. Øv bøv for mig..

Men glæder mig til lægebesøget i december i stedet så for så får jeg ENDELIG lov til at høre hjertelyd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

lulle1985

Caroline86 skriver:

det kan være din jordemoder gør brug af de nye regler allerede nu!? fra nytår er der nye retningslinier for hvornår man skal til jordemoder. Så vidt jeg forstod på min jordemoder var det så kun dem der var under 28. uge ved årsskiftet der ville blive "ramt" og få en tid mindre... men kunne da forestille mig de nogen steder bare tager det i brug med det samme?

ah ha så er det sikkert derfor jeg først skal til mit andet i 28 uge, kunne simpelthen ikke forstå det....

Anmeld

23. november 2009

1977

Profilbillede for 1977
Rollo skriver:

Men glæder mig til lægebesøget i december i stedet så for så får jeg ENDELIG lov til at høre hjertelyd

Da jeg var gravid med Jesse fik jeg overhovedet ikke lov til at høre hjertelyden (min jm spurgte hvorfor jeg dog ville det )

Jeg mindes ikke der skete noget ophisende ved 1. jm (andet end et stort antipati mod damen )

Anmeld

23. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Rollo skriver:

det er også bare en fantastisk lyd

Anmeld

23. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
lulle1985 skriver:

ah ha så er det sikkert derfor jeg først skal til mit andet i 28 uge, kunne simpelthen ikke forstå det....

ja, det er nok derfor

kom også meget bag på mig da hun fortalte at de har lavet det om. Synes ikke det er mange tjek man skal til efterhånden - savner stadig nogen mellem NF (1. jordemoder) og MD.. der går riiiigtig lang tid synes jeg...

Anmeld

23. november 2009

lulle1985

Caroline86 skriver:

ja, det er nok derfor

kom også meget bag på mig da hun fortalte at de har lavet det om. Synes ikke det er mange tjek man skal til efterhånden - savner stadig nogen mellem NF (1. jordemoder) og MD.. der går riiiigtig lang tid synes jeg...

ja jeg har faktisk 1 mdr, mellem alle mine besøg, NF - jordemoder - MD- læge og Jordemoder igen på 28 uger.... syntes også det er ganske lidt....

Anmeld

24. november 2009

smokin

lulle1985 skriver:

jamen her hos mig var 1. JM besøg meget stille og roligt, hvor det meste af tiden gik ud i "papirnusseri", med en masse spørgsmål og dernæst fik jeg lov til og høre den bettes hjertelyd, som kan beskrives som HELT FANTASTISK!!!! men jeg har læst fra flere herinde at de ikke alle har fået lov til og høre babyen fordi det ikke er sikkert de kan finde den og ikke vil gøre mødrene nervøse, jeg lovede da også min JM at jeg ikke ville flippe hvis jeg ikke kunne høre h*n for ellers ville hun ikke...

Jeg skal til første jordemoder d.17 december og håber da meget på at hun vil lade mig høre den lille bebs, det kunne være så smukt.

Jeg fik en hel klump i halsen da jeg så barnet hos en speciallæge for nogle uger siden. Det var simpelthen så fantastisk at se barnet skubbe rundt derinde. Et meget livligt barn skal jeg hilse og sige.

Hvis man nu ikke får lov til at høre barnet der, hvornår kan man så forvente at høre barnet?

Uh jeg glæder mig altså bare helt vildt.

Anmeld

24. november 2009

smokin

Jeanne skriver:

Da jeg var gravid med Jesse fik jeg overhovedet ikke lov til at høre hjertelyden (min jm spurgte hvorfor jeg dog ville det )

Jeg mindes ikke der skete noget ophisende ved 1. jm (andet end et stort antipati mod damen )

Det var dog et grimt svar. Jeg kan da komme i tanke om 1000 grunde til at jeg ville høre min babys hjertelyd, bliver helt forarget - ja undskyld

Jeg har heldigvis en veninde der er jordemoder, så jeg føler jeg har fat i den lange ende, og kan spørge i utide om hvad der nu falder mig ind. Det er rart som førstegangsfødende.

Anmeld

24. november 2009

Bom

Snøft snøft, ikke nogen særlig ophissende oplevelse til jordemor idag..

Måtte ikke hører hjertelyd og det eneste vi lavede var at snakke, ved ikke lige hvad jeg havde forventet..  Og så var der en jordemor studerende med, (de skal selvfølgelig også lære det) men hun virkede bare ikke som om hun var den pomfrit med mest remolade på..

Ja og så skal jeg gå helt til d. 2/3 før jeg skal afsted næste gang, FUCK det er længe..

Anmeld

24. november 2009

smokin

Mini-Terp skriver:

Snøft snøft, ikke nogen særlig ophissende oplevelse til jordemor idag..

Måtte ikke hører hjertelyd og det eneste vi lavede var at snakke, ved ikke lige hvad jeg havde forventet..  Og så var der en jordemor studerende med, (de skal selvfølgelig også lære det) men hun virkede bare ikke som om hun var den pomfrit med mest remolade på..

Ja og så skal jeg gå helt til d. 2/3 før jeg skal afsted næste gang, FUCK det er længe..

Du gav mig et smil på læben med den pomfritkommentar. Men hvor er jeg ked af at høre du ikke måtte høre hjertelyd. Spurgte du? Jeg håber sådan jeg får lov på onsdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.