Hva sker der til første jordemor besøg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.032 visninger
30 svar
0 synes godt om
23. november 2009

Bom

Hej Tøser..

Jeg skal til første jordemor besøg imorgen, så ville lige hører hva skal der ske??

Knus Maria (som har kogt klejner idag )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

Tvilling

Hægter mig lige på her, da min første også er rundt om hjørnet.

Anmeld

23. november 2009

Mor til L&S

Hej

Hos mig skete der ikke det vilde... Vi snakkede om en seddel jeg havde udfyldt (en jeg havde fået tilsendt af jordemor) Vi snakkede motion, kost, arbejde og hvad jeg ellers havde af spørgsmål..

Ja og det var det.. skulle ikke aflevere urinprøve og hørte desværre heller ikke hjertelyd - men tror det er meget forskelligt

Rollo 21+6

Anmeld

23. november 2009

lulle1985

jamen her hos mig var 1. JM besøg meget stille og roligt, hvor det meste af tiden gik ud i "papirnusseri", med en masse spørgsmål og dernæst fik jeg lov til og høre den bettes hjertelyd, som kan beskrives som HELT FANTASTISK!!!! men jeg har læst fra flere herinde at de ikke alle har fået lov til og høre babyen fordi det ikke er sikkert de kan finde den og ikke vil gøre mødrene nervøse, jeg lovede da også min JM at jeg ikke ville flippe hvis jeg ikke kunne høre h*n for ellers ville hun ikke...

Anmeld

23. november 2009

Unalisa

Mini-Terp skriver:

Hej Tøser..

Jeg skal til første jordemor besøg imorgen, så ville lige hører hva skal der ske??

Knus Maria (som har kogt klejner idag )

hej, der skete ikke så meget, vi snakkede bare om graviditeten og hvordan jeg havde det. det var bare snak, snak og snak

Jeg skal også til jordmoder imorgen for 4.gang

Limya 37+3

Anmeld

23. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

vores første besøg var også bare snak

2. besøg talte vi om fødselsforberedelse, vandgymnastik for gravide og selve fødslen (smertelindring osv) og mærkede og lyttede på mavsen (hørte naturligvis hjertelyd)... skal til 3. besøg d.2. dec., så der er jeg spændt på hvad vi så skal, da jeg synes fødselssnakken kom meget tidligt

Knus Caroline 26+3

Anmeld

23. november 2009

Snuffler25

Jeg skal også til min første gruppe jordemoder konsultation imorgen Bliver lidt sjovt at sidde sådan med andre gravide kvinder - håber det bliver godt og folk siger noget. Er nok ikke selv den der råber højest

Håber vi kan høre hjerte lyd

Anmeld

23. november 2009

Mor til L&S

Caroline86 skriver:

vores første besøg var også bare snak

2. besøg talte vi om fødselsforberedelse, vandgymnastik for gravide og selve fødslen (smertelindring osv) og mærkede og lyttede på mavsen (hørte naturligvis hjertelyd)... skal til 3. besøg d.2. dec., så der er jeg spændt på hvad vi så skal, da jeg synes fødselssnakken kom meget tidligt

Knus Caroline 26+3

Hej Caroline

Læste lige du havde skrevet at du snart skal til 3. jordemor besøg..

Jeg har været til 1. men skal først afsted til mit 2. jordemor besøg i januar og der er jeg i uge 31...

Tænker at det er sent og hvorfor der er sådan en forskel fra region til region.. Men skal selvfølgelig sige at min jordemor har åben konsultation hver tirsdag formiddag hvor man gerne må komme hvis man har spørgsmål eller lign... Men alligevel??!!

Knus Rollo 21+6 (som også gerne vil til 2. besøg snart)

Anmeld

23. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Rollo skriver:

Hej Caroline

Læste lige du havde skrevet at du snart skal til 3. jordemor besøg..

Jeg har været til 1. men skal først afsted til mit 2. jordemor besøg i januar og der er jeg i uge 31...

Tænker at det er sent og hvorfor der er sådan en forskel fra region til region.. Men skal selvfølgelig sige at min jordemor har åben konsultation hver tirsdag formiddag hvor man gerne må komme hvis man har spørgsmål eller lign... Men alligevel??!!

Knus Rollo 21+6 (som også gerne vil til 2. besøg snart)

det kan være din jordemoder gør brug af de nye regler allerede nu!? fra nytår er der nye retningslinier for hvornår man skal til jordemoder. Så vidt jeg forstod på min jordemoder var det så kun dem der var under 28. uge ved årsskiftet der ville blive "ramt" og få en tid mindre... men kunne da forestille mig de nogen steder bare tager det i brug med det samme?

Anmeld

23. november 2009

LinLin

Syntes det var temmeligt kedeligt sidste gang... Bare skrive papirer. Kan ikke engang huske om man hørte hjertelyd... Denne gang skal jeg d. 28. december - lige i ferien, altså... Hvis man så i det mindste fik fri fra arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.