bondepigen skriver:
Som mange af jer ved, har Emma jo nogle gange haft blod i bleen i forb. med afføring...
Men i går var der bare vildt meget blod, selv om hendes afføring var helt alm. ellers. Hun havde godt nok siddet og presset helt vildt, så jeg blev jo bare glad, fordi hun havde afføring, det sker jo ikke altid hver dag.
Men hold da op et chok at få, når man åbner bleen og den er FYLDT med blod... og da jeg så begynder at vaske hende, ser jeg bare det mest mærkelige ved hendes numsehul. Det ser nærmest ud som om hun er ved at vende vrangen ud på sig selv. Føj, hvor var det angstfremkaldende.
Så jeg kalder på Ove og han bliver lige så chokeret som jeg. Jeg tør ikke vaske hende helt inde, så jeg giver hende bleen på og Ove gav hende resten af tøjet på, mens jeg ringede til vagtlægen og hun græd bare helt vildt. Det gjorde jo ondt..av, av.
Lægen er bare skidesød og siger du kommer bare med hende, for det skal vi da kigget på. Blev så glad og overrasket over den positive samtale, at jeg glemte at spørge, hvor vi skulle komme hen.
Vi bor lige midt mellem to større byer, så jeg blev desværre nødt til at ringe igen, for at høre hvor vi skulle hen. Ham jeg så fik fat i, var ved at prøve på at overbevise mig om at det slet ikke var nødvendigt at komme ind med hende.
Han sagde det kunne være eksem. Det sagde jeg så at det var det ikke. Så snakkede han om børneorm, så sagde jeg, det er det altså heller ikke. Så sagde han noget mere, som jeg ikke engang gad høre efter. Jeg sagde til ham, at nu havde jeg jo faktisk talt med en læge som havde bedt mig om at komme ind, så jeg var bare interesseret i at vide, hvor vi skulle køre hen, og det fik jeg så endelig af vide, så vi kunne komme afsted.
Vi kom derhen og lægen vi kom ind til virkede osse lidt vigtig indtil hun ser Emmas numse, så bliver hun så flink så flink, og sender os til børnelægerne i den anden store by,...
De siger at det sikkert var tarmen der var kommet lidt ud, og nu skal hun bare til at have orden i den mave. Vi havde jo ellers en tid hos børnelægerne d. 16. dec. Men de kunne godt se, at det ikke kunne vente så længe. Så nu starter vi op med movicol som hun skal have i en tre-fire mdr... til hendes afføring har været i orden i noget tid, og så en måned mere... Det ser ud til at være effektivt, for hun har allerede lavet 3 gange i dag og sidste gang var det faktisk delvist tyndt, men hun har så osse fået en masse svesker samtidig. Det syntes de vi skulle for lige at få det godt igang...
I morgen går jeg igang med kogtvandsklude i løbet af dagen... Morgen og aften skal hun smøres med brentancreme... Håber godt nok snart det hjælper, for det gør ondt bare hun sidder ned på numsen... 
nej nej nej.... Åh hvor lyder det bare hårdt og hvor er det dog synd.... Åh får det helt skidt... Det må have gjort ondt... Håber hun kan få hjælp.... Åh altså....