38 ugers graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.675 visninger
26 svar
0 synes godt om
19. november 2009

Lærke90

Hej tøser

Siger man ikke at man er "rigtig" er gravid i 38 uger, og at grunden til at man siger 40 uger er fordi man påregner sidste menstruations første dag + ægløsninger?

Grunden til at jeg spørger er fordi jeg ikke har været helt enige med lægernes termin. Vi VED nemlig hvilken dag hun blev til  og hvis jeg så beregner termin skulle jeg være i uge 40, 14 dage før de har beregnet..

Håber at det er tilfædet, for vil rigtig gerne have den bette ud snart. Kom til at tænke specielt meget på det, fordi jeg de sidste par dage har haft på fornemmeren at nu vil det snart ske. Ikke sikkert det er rigtigt, men det ligger ligesom og dulmer lidt i overfladen  

Ville elske at få at vide at jeg var længere fremme end jeg troede haha, nu hvor tålmodigheden er ved at slipper op. Heldivis har hun haft det godt igennem hele graviditeten og min mave ligger lidt over gennemsnittet, men stadig indenfor hvad der er godt.   Så hendes størrelse uanset hvornår jeg har termin er jeg ikke bekymret for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

Valle81

Hejsa:0)

Lægen fastsætter altid termin ud fra sidste mens første dag om og så er det ligegyldigt hvor sikker på man er hvornår hun blev undfanget:0)

Og jo man er kun rigtig gravid i ca 38 uger, men alles gravidteter regnes med 40 uger:0)

Da jeg ventede min datter, vidste jeg også præcis hvilken dag hun var undfanget, havde kun været sammen med en fyr(one night stand) så kunne sætte dato. Men det var ligemeget. Havde ifølge lægen termin 10/02-2004 og fødte 14/02-2004, så lægens var meget ok:0)

Går ud fra du har været til scanninger osv, og der har de vel også sagt om den termin de beregner ud fra fosterets størrelse osv passer med den lægen har sat:0)

Christina

23+3, nu med en dreng i maven:0)

Anmeld

19. november 2009

Lærke90

Valle81 skriver:

Lægen fastsætter altid termin ud fra sidste mens første dag om og så er det ligegyldigt hvor sikker på man er hvornår hun blev undfanget:0)

Og jo man er kun rigtig gravid i ca 38 uger, men alles gravidteter regnes med 40 uger:0)

Da jeg ventede min datter, vidste jeg også præcis hvilken dag hun var undfanget, havde kun været sammen med en fyr(one night stand) så kunne sætte dato. Men det var ligemeget. Havde ifølge lægen termin 10/02-2004 og fødte 14/02-2004, så lægens var meget ok:0)

Går ud fra du har været til scanninger osv, og der har de vel også sagt om den termin de beregner ud fra fosterets størrelse osv passer med den lægen har sat:0)

Christina

23+3, nu med en dreng i maven:0)

Jo det er rigtig nok .. Det var nemlig efter scanningen de lavede min termin om i forhold til da jeg var nede ved lægen, hvor jeg ville have den termin som jeg selv havde beregnet.

Anmeld

19. november 2009

Valle81

Lærke90 skriver:

Jo det er rigtig nok .. Det var nemlig efter scanningen de lavede min termin om i forhold til da jeg var nede ved lægen, hvor jeg ville have den termin som jeg selv havde beregnet.

Ok, så tror jeg ikke helt jeg er med.

Hvor langt siger de ud fra scanninger du er, og hvad siger lægen??

Anmeld

19. november 2009

Lærke90

Selvom jeg er i et fast forhold, var sex niveauet MEGET sløvt i den måned (flere årsager), og er grunden til at vi ved hvornår det var og kan sætte en præcis dato for det..

Anmeld

19. november 2009

Lærke90

Valle81 skriver:

Ok, så tror jeg ikke helt jeg er med.

Hvor langt siger de ud fra scanninger du er, og hvad siger lægen??

Jamen lægen og jeg blev enige om at min termin skulle lægge her den 28 november men ved scanningen mener de den 13 december.. 

Men det er nu mere fordi jeg var lidt nysgerrig.. Man kan jo ikke lade være med at tænke så småt over det

Anmeld

19. november 2009

Valle81

Lærke90 skriver:

Jamen lægen og jeg blev enige om at min termin skulle lægge her den 28 november men ved scanningen mener de den 13 december.. 

Men det er nu mere fordi jeg var lidt nysgerrig.. Man kan jo ikke lade være med at tænke så småt over det

Så er det scanningen du skal gå ud fra, den er den gyldige:0)

Anmeld

19. november 2009

Valle81

Valle81 skriver:

Scanninger er ret nøjagtige, da de jo måler mange ting på babyen så som lårbens længden, lægden på knoglen i overarm, hovedmål osv.

Alle disse oplysninger regner scanningsapperatet termin ud efter, og det bliver jo regnet ud ved gennemsnit osv af et alm gennemsnits foster.

Christina,

Anmeld

19. november 2009

Lærke90

Valle81 skriver:

Når okay hehe det må jeg jo så gøre

Men så skal jeg jo være gravid i 40 fulde uger.

Anmeld

19. november 2009

Lærke90

Valle81 skriver:

Scanninger er ret nøjagtige, da de jo måler mange ting på babyen så som lårbens længden, lægden på knoglen i overarm, hovedmål osv.

Alle disse oplysninger regner scanningsapperatet termin ud efter, og det bliver jo regnet ud ved gennemsnit osv af et alm gennemsnits foster.

Christina,

Jo det ved jeg godt

Men det var der jeg så tænkte at de bare gik udfra gennemsnittet og at det så kunne være at hun rigtigt var lidt for lille.. ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.