Børste tænder med tandpasta ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2009

4xGreve

suanne85 skriver:

Her hjælper det at han sidder op, har den ene hånd omkring hans nakke så siger han intet og så børster vi på samme tid hver dag og i samme situation så han ved hvad han skal og det er når han skal i seng og han bliver skiftet til natten.

vi børster også tænder samme tid hver aften og lige som jer så børster vi tænder når hun skal til og i seng og bliver skiftet til natten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

Bondepigen

Det kommer an på, hvor man bor henne... I vestjylland er der ikke ret meget fluor i vandet, så der er det vigtigt med en voksentandpaste som indeholder ca. 1500 ppm... og det gør f.eks. den røde zendium... Den lysegrønne zendium indeholder kun 1100 pmm, så det er ikke helt ligemeget hvilken en man bruger.

Jo længere østpå man kommer i Danmark, jo mere fluor er der i vandet og så betyder det med ppm ikke så meget.

Det var hvad tandlægen fortalte os , ved første besøg.

Man skal begynde, når de får den første tand.

Emma gider nogen gange, andre gange ikke. Hun skal ikke være for træt, så går det bedst. Hvis hun gerne vil, så er de jor ingen problemer, men ellers så sætter jeg hende i hendes stol, og holder hende på kinderne, så hun åbner munden, og så gør jeg det bare så hurtigt jeg kan....

Anmeld

19. november 2009

LinLin

Min søn er meget mærkelig hvad angår tandbørstning! Han ELSKER det simpelthen! Nogle gange "truer" jeg ham med at han ikke får børstet tænder hvis han ikke selv går med op og får skiftet ble

Anmeld

20. november 2009

HappyPip

Fik at vide af tandlægen, da David var 6-7 mdr, at man IKKE skal bruge børnetandpasta - det er for sødt! En barne-lillefingernegl stor/lille klat alm tandpasta i stedet

Enig. Jeg synes det (børnetandpaste) lugter og smager BVADR og M bruger det ikke. Vi bruger meget lidt Zendium (der er ikke triclosan i) og så lader vi ham bestemme farten..

Børster I tænder sammen med barnet? Det gjorde vi meget i starten så han kunne se hvor vilde vi er med det

Anmeld

20. november 2009

HappyPip

sparre skriver:

Min søn er meget mærkelig hvad angår tandbørstning! Han ELSKER det simpelthen! Nogle gange "truer" jeg ham med at han ikke får børstet tænder hvis han ikke selv går med op og får skiftet ble

Det er da bare dejligt! M åbner også glad munden for tandbørstning (lige nu, må se hvor længe det holder).

Håber han bliver som mig, da jeg var mindre. jeg insisterede på at få børstet tænder uanset hvad (hvis mine forældre var ude eller lignende), det skulle gøres

Anmeld

20. november 2009

LinLin

HappyPip skriver:

Det er da bare dejligt! M åbner også glad munden for tandbørstning (lige nu, må se hvor længe det holder).

Håber han bliver som mig, da jeg var mindre. jeg insisterede på at få børstet tænder uanset hvad (hvis mine forældre var ude eller lignende), det skulle gøres

Min er 3 år... Det har aldrig været et problem

Selv når han er faldet i søvn i bilen og jeg egentlig bare vil lægge ham i seng uden at børste tænder vågner han helt op og siger vi skal! :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.