Børste tænder med tandpasta ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2009

Vingummien

Hold dig fra børne tandpasta, vi bruger en alm hvor der så er et billed af asterix på, købt på apoteket. Den er meget mild og han siger slet ikke noget til det. Den er i børne udklædning men er ligesom til voksne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2009

LinLin

suanne85 skriver:

Hold dig fra børne tandpasta, vi bruger en alm hvor der så er et billed af asterix på, købt på apoteket. Den er meget mild og han siger slet ikke noget til det. Den er i børne udklædning men er ligesom til voksne.

Jeg forstår ikke hvorfor der skal være "børneforklædning" - det er bare tandpasta...

Anmeld

18. november 2009

Vingummien

sparre skriver:

Jeg forstår ikke hvorfor der skal være "børneforklædning" - det er bare tandpasta...

For at gøre det mere hyggeligt for ungen at der er et lille billed på

Anmeld

18. november 2009

4xGreve

mettenoah skriver:

Min søn på knap 1 år, har 2 fine tænder, men tandbørstning er ikke det sjoveste... Nogen smarte tricks??

Er blevet i tvivl om man skal anvende tandpasta, i så fald er det børnetandpasta eller "voksentandpasta"

Tandbørstning er heller ikke det sjoveste her hjemme men vi gør det at vi enten ligger hende på sofaen med en tegnefilm på som kan fange hendes opmærksomhed (en med masser af musik osv.) eller også gør vi det at hun får en tandbørste og børster tænder på en af os mens vi børster tænder på hende...

Vi bruger tandpasta og startet ud med zendium men sikftet da det virket til at være for stærkt og nu bruger vi colgate også til børn (0-6 år) det er sådan en blå en med en form for glimmer i og den virker meget beder herhjemme efter vi har skiftet er tandbørstningen begyndt at gå lidt beder...

Men altid godt for dem at ha deres egen tandbørste så de kan få et godt forhold til tandbørster...

Knus TrioeN

Anmeld

18. november 2009

mettenoah

Hvor er det fantastisk med alle de dejlige svar...

jeg er meget fan af www.baby.dk.

Anmeld

18. november 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka er lidt over 2 år og vi har prøvet alt i forbindelse med tandbørstning. Han har haft en tandbørste i hånden fra den første tand, så han kunne blive fortrolig med den. Han startede ud med, at kunne lide det. Så kom vi over foran tv, synge en sang, vi har børstet tænder på hinanden og i en MEGET LANG periode har vi haft en kamp uden lige, hvor vi måtte holde ham fast. Han fik en elektrisk tandbørste, da han blev 2 år og vupsi, så blev han blid som et lam og elsker, at få børstet tænder igen

Vi bruger den tandpasta med Postmand Per.

Anmeld

18. november 2009

Vingummien

WiitrioeN skriver:

Tandbørstning er heller ikke det sjoveste her hjemme men vi gør det at vi enten ligger hende på sofaen med en tegnefilm på som kan fange hendes opmærksomhed (en med masser af musik osv.) eller også gør vi det at hun får en tandbørste og børster tænder på en af os mens vi børster tænder på hende...

Vi bruger tandpasta og startet ud med zendium men sikftet da det virket til at være for stærkt og nu bruger vi colgate også til børn (0-6 år) det er sådan en blå en med en form for glimmer i og den virker meget beder herhjemme efter vi har skiftet er tandbørstningen begyndt at gå lidt beder...

Men altid godt for dem at ha deres egen tandbørste så de kan få et godt forhold til tandbørster...

Knus TrioeN

Her hjælper det at han sidder op, har den ene hånd omkring hans nakke så siger han intet og så børster vi på samme tid hver dag og i samme situation så han ved hvad han skal og det er når han skal i seng og han bliver skiftet til natten.

Anmeld

18. november 2009

Cris

Vi bruger en lille smule børnetandpasta (enten fra urtekram eller fra weleda) en lille klat på en str. af en halv ris korn. Det er bare for at give lidt smag. Men vi har prøvet at synge noget sjovt, at sidde på gulvet, at stå på en skammel, at børste foran fjersynet, at børste sammen med mor og med mor og far osv osv. Intet har fungeret. Han gad ikke at børste tænder og han blev så sur. Men en dag syntes jeg at det var nok og at han ikke skulle bestemme det. At børste tænder er noget man skal og vi skulle ikke gå på kompromis. Så har jeg bare taget ham ned på gulvet og har holdt fast med armene med den ene hånd og så har jeg børstet med den anden hånd. Han skreg men han fik alligevel børsten i munden. Jeg har prøvet at børste mega-hurtigt så han ikke skulle skrige mere end nødvendigt. Efter et par dag har selv bedt om at få børstet tænder  Nu børster vi om morgenen og om aftenen med der er stadig nogle dag, hvor han ikke gider, men han bliver tvunget igen. Men det er meget få dag for generelt er han blevet glad for at få børstet tænder. Måske er min methode ikke den mest pædagogiske, men det var den eneste, som har fungeret!

Anmeld

19. november 2009

Alexander&Lærke

Min søn fik sine første tænder som 4,5 md og havde ved 1 års alderen næsten et helt tandsæt. Så vi har børstet tænder længe, og der her i perioder været protest ved det, når der har været det så har vi brugt en el-tandbørste bare den vi havde i forvejen som jeg så købte børste til. Og det var et hit ikke i første omgang men med tiden. Nu er vi gået til tilbage til alm børste. Og vi bruge også enten vores eget zendium eller børne zendium. Har hørt at man skal bruge tandpasta når de får de første kindtænder men igen det er meget forskelligt alt efter hvem man spørge..

Anmeld

19. november 2009

klmf

rikkekrogh skriver:

Vi bruger zendium tandpasta til børn... den med postmand per... Det er en værre jungle derude - hvad enten det er det ene eller det andet. Kan man leve med det, så går det jo nok...

Her vil man heller ikke have børstet tænder i perioder .- sikkert når der er flere på vej. Her ligger vi lodret i benlås og får det overstået. Har forsøgt flere pædagogiske råd og sange - uden virkning.

Han er god igen når man tager børsten ud af munden på ham... Så jeg har ingen go'e råd - andet end fiksering

'Lodret i benlås' - he he, fik helt griner på af at forestille mig dén situation aften efter aften Tålmodighed er en dyd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.