Børste tænder med tandpasta ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.976 visninger
25 svar
0 synes godt om
18. november 2009

mettenoah

Min søn på knap 1 år, har 2 fine tænder, men tandbørstning er ikke det sjoveste... Nogen smarte tricks??

Er blevet i tvivl om man skal anvende tandpasta, i så fald er det børnetandpasta eller "voksentandpasta"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2009

Hellemor

Jeg bruger børnetandpasta til min søn. Jeg rådførte mig med min moster, som er klinikassistent, og fik af vide at man godt kan bruge det til de helt små.. Vi bruger Zendium børnetandpasta

Anmeld

18. november 2009

Lullaby

Vi har købt noget urtekram til vores unger. Alle dem du kan købe i supermarkederne med postmand per osv er fyldt med parfume. Sygt at putte parfume i tandpasta

Anmeld

18. november 2009

Ni-ko-li-ne

vi rådførte os med min mands morbror og tante som begge er tandlæger, samt min svigerinde som er klinikassistent...

de sagde alle at børnetandpasta skulle amn holde sig fra da der er sukkerstoffer i... og så lugter/smager det af boblegummi og det er da noget skørt noget at lave til børn...

så vi bruger mild Zendium til voksne, og en mængde der svarer til barnets lillefinger negl

Anmeld

18. november 2009

Lone Jakobsen

jamen stemmer i med de andre...lidt voksen tandpasta på størrelse med hans lillefinger negl.

jeg sang en lille tandbørste sang for mine da de var mindre....og nogle gange fik de lov til at børste mine tænder mens jeg børstede deres....det gjorde tandbørstningen sjov, og jeg har planer om at gøre det samme med baby når han får tænder.

Anmeld

18. november 2009

Mira0911

Så blev man da klogere på det!

Anmeld

18. november 2009

mortil(nichlasogmathias)

vi bruger også voksen tandpasta, vi fik afvide vi bestemt ikke sku bruge børnetandpasta..

Anmeld

18. november 2009

LotteGabriella

Jeg bruger børnetandpasta til min søn. Jeg rådførte mig med min moster, som er klinikassistent, og fik af vide at man godt kan bruge det til de helt små.. Vi bruger Zendium børnetandpasta

det er den samme vi bruger til Daniella og så er der Postmand Per på tuben har fået at vide at man bestemt ikke må bruge voksentandpasta, sååååå det er vist meget forskelligt afhængigt af hvem man spørger!!!!

Anmeld

18. november 2009

JonTri

Vi bruger zendium tandpasta til børn... den med postmand per... Det er en værre jungle derude - hvad enten det er det ene eller det andet. Kan man leve med det, så går det jo nok...

Her vil man heller ikke have børstet tænder i perioder .- sikkert når der er flere på vej. Her ligger vi lodret i benlås og får det overstået. Har forsøgt flere pædagogiske råd og sange - uden virkning.

Han er god igen når man tager børsten ud af munden på ham... Så jeg har ingen go'e råd - andet end fiksering

Anmeld

18. november 2009

LinLin

Fik at vide af tandlægen, da David var 6-7 mdr, at man IKKE skal bruge børnetandpasta - det er for sødt! En barne-lillefingernegl stor/lille klat alm tandpasta i stedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.