Jeg vidste det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2009

Ansemusen

Tjuhl skriver:

jep! det er jo også en af grundene til, at man ikke sender vacciner og medicin til ulande, selvom det ikke ville koste os en hel klejne - men det stinker, og det er da ikke noget man bare skal sige "jamen sådan er det" til, vi skal  råbe højt om, at vi syntes det er noget forbandet svineri!

Lige mine ord Trine!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

Honningblomst

Tjuhl skriver:

jep! det er jo også en af grundene til, at man ikke sender vacciner og medicin til ulande, selvom det ikke ville koste os en hel klejne - men det stinker, og det er da ikke noget man bare skal sige "jamen sådan er det" til, vi skal  råbe højt om, at vi syntes det er noget forbandet svineri!

Anmeld

16. november 2009

qp

qp skriver:

Synes ikke der er noget nyt i det? - Der er jo penge i alting også vaccinationer. Det er jo sådan vores verden hænger sammen...

Jeg siger nu hellere ikke, at det er ret - jeg siger at "sådan er det"!

Anmeld

16. november 2009

Vingummien

Jeg er nu ikke gravid men jeg har fået den og har det rigtig godt med det. Har meget dårlige lunger og er en risiko at tage, det er der ved alle vaccinationer også dem man fik som helt lille, og hjælper den ikke jamen så er det bare ærgeligt og får jeg noget senere og den hjalp jamen så er det bare en ting mere til min samling af sygdomme og at jeg undgik at udsætte mine lunger for influenza.

Anmeld

16. november 2009

Ansemusen

suanne85 skriver:

Jeg er nu ikke gravid men jeg har fået den og har det rigtig godt med det. Har meget dårlige lunger og er en risiko at tage, det er der ved alle vaccinationer også dem man fik som helt lille, og hjælper den ikke jamen så er det bare ærgeligt og får jeg noget senere og den hjalp jamen så er det bare en ting mere til min samling af sygdomme og at jeg undgik at udsætte mine lunger for influenza.

Jeg har også en veninde der har fået den fordi hun har haft lungebetændelse og været syg on/off siden! Og jeg forstår det godt når man er syg, fordi man så er ekstra udsat for et skrækkeligt og måske livstruende sygdomsforløb. Men raske mennesker og især raske gravide, tror jeg skal tænke sig om en ekstra gang. Håber bare inderligt at det ikke viser sig at den er skadelig for fostret!

Anmeld

16. november 2009

Vingummien

Ansemusen skriver:

Jeg har også en veninde der har fået den fordi hun har haft lungebetændelse og været syg on/off siden! Og jeg forstår det godt når man er syg, fordi man så er ekstra udsat for et skrækkeligt og måske livstruende sygdomsforløb. Men raske mennesker og især raske gravide, tror jeg skal tænke sig om en ekstra gang. Håber bare inderligt at det ikke viser sig at den er skadelig for fostret!

Troede slet ikke de gav det til gravide der er raske, det har jeg også hørt de ikke anbefaler. Og raske mennesker får den heller ikke. I hvert fald ikke her i Randers, der har lægerne kun tilbudt den til folk der er syge, altså i risiko gruppen

Anmeld

16. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN
qp skriver:

Jeg siger nu hellere ikke, at det er ret - jeg siger at "sådan er det"!

Tråden er vel heller ikke en debat om hvorvidt det er korrekt eller ej at tjene penge på at anbefale sine egne produkter, men en oplysning så alle er klar over det når de skal tage stilling til om de vil have den eller ej.

Anmeld

16. november 2009

LauraLW

suanne85 skriver:

Troede slet ikke de gav det til gravide der er raske, det har jeg også hørt de ikke anbefaler. Og raske mennesker får den heller ikke. I hvert fald ikke her i Randers, der har lægerne kun tilbudt den til folk der er syge, altså i risiko gruppen

I følge sundhedsstyrelsen skal ALLE gravide i 2. og 3. trimester TILBYDES vaccinen, men de anbefaler den dog kun til dem i risikogrupperne og til dem der er i tvivl.... Den sidste undrer jeg mig lidt over, da der jo er en grund til man er i tvivl..

Laura

Anmeld

16. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN
suanne85 skriver:

Tror desværre der er mange modstridende oplysninger.

Jeg har fx hørt i tv at de anbefaler den til alle gravide i 2. og 3. trimester.

Men tror også de skifter mening om det som vinden blæser.

Anmeld

16. november 2009

qp

RGN skriver:

Tråden er vel heller ikke en debat om hvorvidt det er korrekt eller ej at tjene penge på at anbefale sine egne produkter, men en oplysning så alle er klar over det når de skal tage stilling til om de vil have den eller ej.

I know... det var også det jeg kommenterede på, men så kom der en anden på banen og "oplyste mig om, at man ikke bare kunne sige sådan som jeg gjorde"....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.