Ingen penge og julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2009

frk andreasen

du skal overhovedet ikke have dårlig samvittighed over at købe brugt. jeg køber selv brugt tøj til min datter jasmin, nogen ganger finder hun da osse noget legetøj hun bare skal have der er brugt inde fra mødrehælpen.  det koster ikke mere end en flad 10er.

hun er 2.8 år. hendes  første juleaften har der ikke været gjort noget særligt ved der var hun 9 mdr gammel. vi købte en bamse til hende. og resten af gaverne var for bedsteforældrene..

som så mange af de andre siger så kommer dit barn ikke til at huske det alligevel når barnet ikke er så gammelt.

kæmpe

fra tanja 22+1

som elsker at gå i genbrugsbutikker og spare en masse penge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

Lone Jakobsen

Eva skriver:

Pjat med dig...jeg ville tværtimod have dårlig samvittighed hvis jeg med et lille barn lånte penge eller brugte penge som der ikke var til gaver.

Da min drn ældste 7 mdr. havde han sin første jul og han fik en plastik flyver som kostede en tyver i kvickly..alle andre giver gaver og så lille et barn er ret ligeglad...jeg synes faktisk tit det er helt kørt op og det kan jeg godt synes er for meget...så jeg synes bare du skal slappe helt af og nyde julen...

Knus Eva.

helt enig....

der er så mange andre der køber gaver til børnene, og h*n husker ikke spor af det alligevel.

Anmeld

16. november 2009

LivasMor

Jeg vil råde dig til at bruge www.bistandsbums.dk, som er en side, der henvender sig til alle, men hovedsageligt folk som på den ene eller den anden måde er svært stillet, økonomisk, helbredsmæssigt og socialt.

Som medlem og bruger (aktiv) har du mulighed for at søge om julegaver til dine børn , få sagsbehandler og advokat-hjælp online, samt søge gode råd og sælge/købe ting billigt. Siden er støttet op af Askovgården i Kbh. som er et familiecenter.

Jeg er selv bruger på siden, og har fået meget hjælp og støtte derigennem.

Derudover kan du søge om julehjælp i frellsens hær( http://www.frelsens-haer.dk/ ), hvor man får hjælp i form af en stor pakke med mad, samt en julegave til de små.

Sidst men ikke mindst, kan du søge om julehjælp (penge) i din kommune.
Spørg din sagsbehandler eller søg på din kommunes hjemmeside.

Jeg er fuldstændig sikker på at i er berettiget til hjælp, eftersom jeres økonomiske situation ser ud som den gør.

Mvh. Natascha (som står i næsten samme situation denne jul)

Anmeld

16. november 2009

Nadi

Vil egentlig også gerne tilføje at vi købte en brugt voksipose til vores søn den første jul.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.