Ingen penge og julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2009

Mor24

Jeg kan godt forstå dig, men du skal slet ikke ha dårlig samvittighed over du har købt nogle brugte ting til den lille i julegave. Dit barn ved jo ikke om noget er nyt eller gammelt når det er så lille, så det er kun din samvittighed det går udover. Der er jo heller ikke noget galt i at købe brugte ting, meget af det er jo som nyt.

Nu ved jeg ikke om i selv skal holde jul, men jeg ved at der er nogle forskellige steder hvor man kan få lidt hjælp til f.eks julegaver/julemad/julesnask, så det kunne da måske være en hjælp for jer så i kan få en god jul.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

finkedinke

Vil da bare lige tilslutte mig de andre svar

Børn er ligeglade. Og i den alder kunne gaven såmænd også være købt til en ti´er i rodekassen fra føtex.

Min datter på 4 år fik brugte nintendo-spil i fødselsdagsgave af sin mormor. Hendes antikverede nintendo (som hun har overtaget efter sin søster) er udgået og spillene ligeså, min datter var bare meget glad for at få nye spil.

Min ældste datter på 8 år fik ligeledes brugte spil til hendes nintendo (der er knapt så antikveret) og skulle hun vælge mellem TO brugte spil eller ET nyt for samme beløb, så vælger hun til hver en tid de brugte.

Anmeld

16. november 2009

Pia.

Nu ved jeg desværre ikke hvem du er og hvor gammel dit barn er... Men jeg står med en masse fisher price legetøj som jeg skal af med - der er bondegården, brandstationen bussen, bilen, en masse dyr og mennesker og meget mere,... Det vil jeg gerne give dig .... Du må gerne skrive til mig privat, hvis du har lyst og du bor i nærheden af mig .... det skal intet koste dig, bare du har mulighed for at hente det - ellers ryger det i genbrugs butikken... Burde måske sælge det, men tænker at hvis dit eller andre børn kan få glæde af det så ville jeg blive glad...

Tænk over det...

Og til dit indlæg, vil jeg svare som mange af de andre allerede har gjort, det skal du ikke have dårlig samvittghed over, du lyder som en god og kærlig mor og det er vigtigere end dyre og store gaver..

Knus Pia.

Anmeld

16. november 2009

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Nu ved jeg desværre ikke hvem du er og hvor gammel dit barn er... Men jeg står med en masse fisher price legetøj som jeg skal af med - der er bondegården, brandstationen bussen, bilen, en masse dyr og mennesker og meget mere,... Det vil jeg gerne give dig .... Du må gerne skrive til mig privat, hvis du har lyst og du bor i nærheden af mig .... det skal intet koste dig, bare du har mulighed for at hente det - ellers ryger det i genbrugs butikken... Burde måske sælge det, men tænker at hvis dit eller andre børn kan få glæde af det så ville jeg blive glad...

Tænk over det...

Og til dit indlæg, vil jeg svare som mange af de andre allerede har gjort, det skal du ikke have dårlig samvittghed over, du lyder som en god og kærlig mor og det er vigtigere end dyre og store gaver..

Knus Pia.

Gud hvor er det dog sødt af dig  Jeg lover at overveje det.
Vores familier har sagt flere gange nu, at vi ikke skal tænke på gaver til dem,  og bare tænke på at vores barn skal have en flot gave, og så er det jo så vi står tilbage og tænker, jamen vi har ikke engang råd til at købe nogen gaver overhovedet.

Det er nok også det med om dem der kommer med til der hvor vi skal holde jul, sidder og tænker "sikke nogen dårlige forældre" eller bare noget i den stil, der kommer en del vi faktisk slet ikke er i familie med, og det vil vi jo helst ikke, jeg har aldrig selv før følt at penge havde noget at gøre med hvor højt man elsker sit barn, men når folk kommer med små stik kommentare til en, så får man det bare så skidt, og jeg elsker mit barn mere end noget andet, og det vil jeg selvfølgelig have folk ved jeg gør.

Anmeld

16. november 2009

Nadi

Du har ikke noget at være trist over, det lyder til at du gør det der står i din magt for at give dit barn en god jul. 
Og som du selv skriver så er det den første jul, og jeg må ærligt indrømme at personligt husker jeg ikke, hvad jeg fik i julegave før jeg var 6 år og fik det fedeste barbie hus  
Så det der gælder for dit barn er at være sammen med jer, og har en hyggelig og tryg aften. Det  skal nok gå alt sammen, det er jeg sikker på!

Indtil I er kommet ovenpå kan man få en del hjælp til julen fra frihedsfonden, frelsens hær, kirkens korshær og blå kors.

-Nadia

Anmeld

16. november 2009

Honningblomst

Pia. skriver:

Tænk over det...

Knus Pia.

Hej smukke...

Du må endelig ikke smide noget ud,,..hverken tøj eller legetøj. Jeg kender et sted med børn der virkelig har brug for det og virkelig får glæde af det...der ryger mine børns tøj og legetøj ned når ikke de kan bruge det mere. Jeg kunne også sælge og få lidt, men vi mangler intet, men det ved jeg de gør børn...de mangler alt på alle områder.

KNus Eva..

Anmeld

16. november 2009

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Hej smukke...

Du må endelig ikke smide noget ud,,..hverken tøj eller legetøj. Jeg kender et sted med børn der virkelig har brug for det og virkelig får glæde af det...der ryger mine børns tøj og legetøj ned når ikke de kan bruge det mere. Jeg kunne også sælge og få lidt, men vi mangler intet, men det ved jeg de gør børn...de mangler alt på alle områder.

KNus Eva..

Ja det lyder som et godt sted at sende det hen

Anmeld

16. november 2009

Cris

Nu må du hellere skubbe de der meget dumme tanker til siden og nyde det, I købte. Og I kunne i det mindste købe noget! Vi sidder kun med en løn her (uden barsels penge) og vi kan hellere ikke købe særlig meget. Vores stor er kun 21 måneder og jeg har en nyfødt. Og jeg har tænkt på at købe et par pusle spil eller noget lignende og det var det. Børn skal ikke have såååå meget legetøj hele tiden. Og der kommer også fødselsdage og påske og alt muligt. Jeg husker, at der var en periode, hvor der ikke var så mange penge hos os og min mor har selv syget lidt tøj til min barbidukke om aftenen mens jeg sov til Jul. Og jeg kan fortælle dig, at jeg var bare så lykkelig med det der tøj til min dukke. Det er en moderne fænomen, at man skal bruge 4000Kr på Julegaver så man kan kalde sig selv en god mor. Nej sgu! Jeg er mor men vi har ikke penge lige nu, og sådan er det bare. Og vi kommer til at holde en skide god Jul sammen og vi skal proppe os med slik og vi skal hygge med familien!

Cris (som boede i næsten tre år i Indien og har set, hvor LIDT mange mennesker har i deres liv, nøgne børn som skulle bades i en vandhul på jorden og som sov ved siden af hovedvejen omgivet med skræld og lort fra alle mulige dyre... Hvem skal have dyre gaver hver eneste gang? Og hvis jeg havde pengene til gaver ville jeg hellere ikke købe så meget og ville donere til nogle gode organisationer i stedet for)

Anmeld

16. november 2009

millesofie

Jeg synes at det er fjollet.. ja undskyld men det synes jeg altså

julen handler ikke om flæskesteg og gaver i bunker

julen er meget mere end det, jeg kan regne ud at jeres den lille er over et halvt år ellers ville du slet ikke have det sådan.

hyg jer sammen, brug pengene på julestemning, køb ind til at bage småkager, det vil den lille elske at være med til at smage på

se det hele fra gulvhøjde, der er alt hvad høn kunne ønske sig, sin far, mor, gavepapir, kager, julemusik og godt humør

gør det ikke mere besværligt end det i virkeligheden er

Mange julehilsner fra Mille-sofie som ingen gave giver sin på det tidspunkt ca 14 dage gamle baby, men lillebror på 4 får min gamle brio bane + et nyt tog 

Anmeld

16. november 2009

Susan1978

jeg vil bare lige fortælle at jeg købte en brugt wheely bug til min søns første jul..   ville gerne give ham sådan en men nægtede at give fuld pris for den..

i år har vi fx købt en brugt cykel på børneloppemarked til den store.. til 300,-  Vi skal bare selv sætte støtteben på, for det ved jeg hun vil elske. Nægter at give hende en gave til over 1000kr.

For børnene er det jo nyt om det så er brugt eller ej. De er fuldstændig ligeglade om det er købt brugt eller helt nyt .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.