Ingen penge og julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.282 visninger
23 svar
0 synes godt om
16. november 2009

Anonym trådstarter

Hej

Vi har kun 1 indkomst herhjemme, og det vores barns første jul. Vi har snakket meget frem og tilbage om hvad vi gør med julegaver, for sådan som situationen ser ud nu, ar vi knap nok råd til at købe bleer.
Vi vil jo så gerne give en rigtig god julegave nu det er den første jul, men når der ingen penge er, er det ikke nemt  

Vi har derfor valgt at gå ind på QXL og simpelthen købe en masse forskellig fisher price legetøj og så "høn" kan få en masse gaver i stedet for næsten ingenting.

Men jeg har stadig så dårlig samvittighed over at det er brugt det vi giver. Hvad siger i?

Hilsen en trist mor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

Hej

Vi har kun 1 indkomst herhjemme, og det vores barns første jul. Vi har snakket meget frem og tilbage om hvad vi gør med julegaver, for sådan som situationen ser ud nu, ar vi knap nok råd til at købe bleer.
Vi vil jo så gerne give en rigtig god julegave nu det er den første jul, men når der ingen penge er, er det ikke nemt  

Vi har derfor valgt at gå ind på QXL og simpelthen købe en masse forskellig fisher price legetøj og så "høn" kan få en masse gaver i stedet for næsten ingenting.

Men jeg har stadig så dårlig samvittighed over at det er brugt det vi giver. Hvad siger i?

Hilsen en trist mor...

Pjat med dig...jeg ville tværtimod have dårlig samvittighed hvis jeg med et lille barn lånte penge eller brugte penge som der ikke var til gaver.

Da min drn ældste 7 mdr. havde han sin første jul og han fik en plastik flyver som kostede en tyver i kvickly..alle andre giver gaver og så lille et barn er ret ligeglad...jeg synes faktisk tit det er helt kørt op og det kan jeg godt synes er for meget...så jeg synes bare du skal slappe helt af og nyde julen...

Knus Eva.

Anmeld

16. november 2009

Valle81

HejsA:0)

Jeg synes bestemt ikke du skal være trist.

Da det er jeres barns første jul, så kan jeg regne ud at h*n ikke er særlig gammel. Så hvis jeg var jer ville jeg spare endnu flere penge, og så kun købe en enkelt eller to ting. Ingen grund til at overdrive, for de fatter ikke en disse af det i forvejen.  De kan slet ikke kapere det hele, og det er slet ikke sikkert jeres lille guldklump er vågen, når det er gavetid.

Min egen datter er snart 6, hun har lige fået en ninento DS af sin mormor og morfar. Hun ønsker sig jo spil til den, men jeg synes de er så dyre, så jeg har lige købt brugte spil på nettet, og hun er hel ligeglad er jeg sikker på:0)

Det vigtigste er at tilpasse sig den situation man er i:0)

Knus

Christina, som har købt brugt, selvom der ville være råd til nyt, men er for nærrig:0)

Anmeld

16. november 2009

Anne85

Det er tanken der tæller og det lyder absolut som om de gaver er købt med kærlighed... brugte eller ej.

Og når alt kommer til alt så tvivler jeg på at dit barn (som jo må være under et år) vil forstå alt gaveræset. Brug istedet julen på det den virkelig handler om... kærlighed og hygge. Lad hele december ose af julestemning... det vil dit barn have meget mere ud af end en masse dyre gaver...

Anmeld

16. november 2009

RikkeR

Anonym skriver:

Hej

Hilsen en trist mor...

Hej med dig.

Jeg siger - den lille kan jo slet ikke huske, hvilke gaver h*n har fået??? Det kan jo bare være noget symbolsk, som ikke nødvendigvis er stort og vildt.

Hvem er det vigtigt for? Ikke den lille ihvertfald, ved godt at man vil det bedste og give det bedste, men hvis pengene ikke er til det, så er nødvendigheden vel ikke så stor???

Jeg synes I skal spare MEGET på gaverne og vent med de store udfoldelser til barnet bliver mere bevidst.

Gav det mening?

Anmeld

16. november 2009

@spire

Dit barn ved ikke om det er brugt eller ej, så ingen grund til bekymring der.. Jeg tror ikke jeg vil gå så meget op i julen før jeg ved det er noget barnet ligger mærke til, og det gør de vel egentlig ikke de første år? Brug pengene på det der er nødvendigt, så skal barnet nok være tilfreds jo

Anmeld

16. november 2009

TbCp

Anonym skriver:

Hej

Hilsen en trist mor...

Da vi holdt den første jul med vores datter (på det tidspunkt 4 mdr) der gav vi slet ikke julegave til hende. Vi havde jo købt alt udstyr et par måneder tidligere og hun var jo fuldstændig ligeglad.

Udover det så synes jeg da at det kanon med en hel masse lækkert legetøj til ingen penge. Og jeres søn/datter er da fuldstændig ligeglad med om det kommer i original emballage eller om det er brugt.

Synes slet ikke du har nogen grund til at få dårlig samvittighed over det... tværtimod er det da en super ide!

Anmeld

16. november 2009

Lullaby

Vi køber også brugt her til Yazmin

Anmeld

16. november 2009

Anonym trådstarter

Nej det har i jo selvfølgelig ret i, jeg tror bare det er tanken om man altid gerne vil det bedste for sit barn selvom det ikke nødvendigvis er dyre gaver.

Det er nok også lidt fjollet, men vi render bare rundt med sådan en dårlig følelse indeni.

Anmeld

16. november 2009

Anonym trådstarter

MorpåSjælland skriver:

Vi køber også brugt her til Yazmin

Det lyder godt at vi ikke er de eneste

Tror meget af den dårlig fornemmelse man har i kroppen, er som Eva også skriver, fordi det er blæst sådan op, men jeg ved det ikk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.