Er jeg meget stor som gravid ;) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.845 visninger
29 svar
0 synes godt om
15. november 2009

Lærke90

Ja nu bliver jeg næsten nød til at spørge jer herinde, da jeg gentagende gange får kommentarer fra folk

Er jeg meget stor som gravid ? Kan godt se at min mave er større end mange andres, men er da begyndt at være bange for at det er mad som har sat sig på maven, selvom det meste fylde sidder lige midt på mavsen

Vejede 55kg før (bmi 21-22) og vejer nu 68 kg og er 36+0 henne. Min kæreste siger at det nok er fordi jeg ikke er særlig og høj og generelt har været lille at det ser så voldsomt ud. Det er jo ikke længere Lærke med maven MEN maven med Lærke

Min mor synes efterhånden at jeg er så stor at der burde være tvillinger. Min jordemor har dog sagt igennem hele min graviditet at jeg har haft rigtig godt med fostervand, så måske det er det som fylder sammen med den lille bebs.

Men tung ja det er maven sku

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2009

mariamiss6

ja hold da op for en mave.... den er flot synes jeg...

Du ser godt nok heller ikke ret høj ud, så jeg kan godt forstå folk synes det ser vildt ud med den mave....

Anmeld

15. november 2009

Lise

Hehe, JA!

Jeg tror sagtens det kan have noget med højden at gøre. Selv er jeg 159 cm høj, og min mave var også bare så stor sidst, at fremmede folk stoppede op og gloede på mig, og sagde "Neeej, hvornår skal du føde - det MÅ da være lige om lidt", hvortil jeg kunne svare "Om TO måneder!", og så sagde de ikke mere..

Men synes egentlig ikke min mave var så stor som dig

Anmeld

15. november 2009

Lærke90

Lise skriver:

Hehe, JA!

Jeg tror sagtens det kan have noget med højden at gøre. Selv er jeg 159 cm høj, og min mave var også bare så stor sidst, at fremmede folk stoppede op og gloede på mig, og sagde "Neeej, hvornår skal du føde - det MÅ da være lige om lidt", hvortil jeg kunne svare "Om TO måneder!", og så sagde de ikke mere..

Men synes egentlig ikke min mave var så stor som dig

haha det lyder ligesom mig når folk ser mig.. Specielt det med at de bliver meget tavse når man så siger at der er noget tid endnu

Anmeld

15. november 2009

birgittemarie

Du er rigtig fin og helt som du skal være og det er utroligt, som alle bliver eksperter i graviditet og mavestørrelse og føler sig berettiget til at kommentere løs uden man har bedt dem om det, når man viser sit gravide åsyn for dem.

Man skulle jo tro, at jordemødre havde mere forstand på den sag end menigmand og nok skulle have sagt til, hvis man var chokerende anderledes end normalen.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor folk har så travlt med noget, der slet ikke angår dem og som kun er med til at skabe usikkerhed hos én, der i forvejen har nok at bekymre sig om?

Bare et lille opstød fra én, der også har en stor mave og er rigtig træt af uindbudte kommentarer Undskyld, hvis jeg spammer dit indlæg med egne frustrationer!

Men jeg synes i hvert fald, at du har en flot mave og det er garanteret fostervand, der gør det. Hvis det var fedme, ville det ved grød også sidde andre steder på din krop og det gør det jo ikke.

Kh Birgitte

Anmeld

15. november 2009

Lærke90

mariamiss6 skriver:

ja hold da op for en mave.... den er flot synes jeg...

Du ser godt nok heller ikke ret høj ud, så jeg kan godt forstå folk synes det ser vildt ud med den mave....

Tak skal du have.. Har heldigvis mange som siger den er flot, men også mange som siger den er vildt stor.

pyha bare den forsvinder ca. 1 år efter fødslen så mave og højde kan passe lidt mere sammen    for er kun sølle 160

Anmeld

15. november 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Ha,ha,ja,det er da en stor mave

Bre rolig,jeg er 157 cm. så jeg havde også en monster mave,men seriøst,dagen efter fødslen var der ingen der kunne se jeg lige havde været gravid.Maven forsvandt med det samme...jeg fik kejsersnit,ved ikke om det har noget at sige?

Anmeld

15. november 2009

Lærke90

birgittemarie skriver:

Du er rigtig fin og helt som du skal være og det er utroligt, som alle bliver eksperter i graviditet og mavestørrelse og føler sig berettiget til at kommentere løs uden man har bedt dem om det, når man viser sit gravide åsyn for dem.

Man skulle jo tro, at jordemødre havde mere forstand på den sag end menigmand og nok skulle have sagt til, hvis man var chokerende anderledes end normalen.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor folk har så travlt med noget, der slet ikke angår dem og som kun er med til at skabe usikkerhed hos én, der i forvejen har nok at bekymre sig om?

Bare et lille opstød fra én, der også har en stor mave og er rigtig træt af uindbudte kommentarer Undskyld, hvis jeg spammer dit indlæg med egne frustrationer!

Men jeg synes i hvert fald, at du har en flot mave og det er garanteret fostervand, der gør det. Hvis det var fedme, ville det ved grød også sidde andre steder på din krop og det gør det jo ikke.

Kh Birgitte

Mange tak for komplimentet , og det er helt okay at du kommer ud med dine frustrationer.

Det er godt nok ikke noget som irriterer mig meget, men er dog noget jeg tænker over hver gang den bliver kommenteret  

Men grunden til at jeg nok tænker så meget over det er fordi jeg altid har gået meget op i min krop og været på en "evig" slankekur. Men hvad pokker hellere en stor mave og en lille bebs i sidste ende end ingen bebs også have den gamle figur  

Anmeld

15. november 2009

N&J

Hvor er det en flot stor mave.. men ja jeg tror også at det er højden på dig især hvis du har en lille overkrop så kan du se rigtig stor ud.. Jeg tog kun 9 kg på under hele graviditeten og det var kun barn, moderkage, fostervand mm, så det tror jeg ikke du skal tænke så meget på..

smider lige et billede ind hvis jeg kan så kan du jo sammenligne men jeg blev konstant spurgt om jeg skulle have tvillinger  nej blot et stort barn, der blev skudt til at veje 3800 to dage inden hun blev født og vejede 4620..

Anmeld

15. november 2009

Lærke90

Pernilleh skriver:

Ha,ha,ja,det er da en stor mave

Bre rolig,jeg er 157 cm. så jeg havde også en monster mave,men seriøst,dagen efter fødslen var der ingen der kunne se jeg lige havde været gravid.Maven forsvandt med det samme...jeg fik kejsersnit,ved ikke om det har noget at sige?

Ja så er du heller ikke særlig høj. Den virker nok bare større på os, fordi der ikke er plads til at barnet kan fylde den anden vej  fordi vores organer også skal være der ..

Men kunne da være dejligt hvis maven svandt godt ind dagen efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.