Jeg tror heller ikke, det har så meget med alder som med personlig udvikling at gøre.
Jeg var MEGET bekymret anlagt som yngre og havde slet ikke kunnet klare at få mine børn, da jeg var i starten af 20'erne, for så havde jeg bekymret mig ihjel.
Jeg har en teori, der går på, at man som barn er ubekymret, men så bliver man "klogere," lærer verden at kende og finder ud af, at der er masser af ting at være bange for. Men så bliver man jo heldigvis - eller forhåbentligt - et skridt klogere igen og finder ud af, at nok er der en masse ting at være bange for, men det hele ender jo som regel med at finde sin egen løsning og man lærer at tackle forskellige nederlag og skuffelser. Sagt meget groft.
Min pointe er, at jeg på ingen måde kan forestille mig, at man bare bliver mere og mere bekymret med alderen. Ubekymretheden fra barndommen vender tilbage bare med mere dybde, flere facetter, knapt så naiv og med et ordentligt skvæt livsvisdom, som den første unge/barnlige ubekymrethed mangler. Det gjorde min i hvert fald. 
Gav det mening?
Kh Birgitte
Anmeld