At blive mor som ung eller "mindre" ung, let eller svært???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2009

vatten

Tjuhl skriver:

jeg ville mene, som med så meget andet, at det afhænger fuldkommen af personen. Min søster er 23 og har en datter på 2 år og hun tænker rigtig meget over alting lige fra hvilken opdragelse hun giver hende, til hvilken mad hun får, hvordan hun selv lever sit liv og hvordan hun prioriterer tiden med sin datter. Og hun er en fantastisk mor!

Nu bliver jeg lige lidt nysgerrig: betyder det så, at hvis man ikke tænker så meget over tingene, men gør, hvad der falder en naturligt, så er man en dårlig mor?

Og det er ikke negativt, jeg er bare nysgerrig og det er så nemt at misforstå på skrift

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2009

mor_sabina

vatten skriver:

Nu bliver jeg lige lidt nysgerrig: betyder det så, at hvis man ikke tænker så meget over tingene, men gør, hvad der falder en naturligt, så er man en dårlig mor?

Og det er ikke negativt, jeg er bare nysgerrig og det er så nemt at misforstå på skrift

Det har jeg nemlig også tænkt gennem indlægget. Det er jo ikke nødvendigvis dårligt, men jeg tror da der er forskelle på mødre som er aldersbestemte

Anmeld

15. november 2009

mor_sabina

vatten skriver:

Det har jeg nemlig også tænkt gennem indlægget. Det er jo ikke nødvendigvis dårligt, men jeg tror da der er forskelle på mødre som er aldersbestemte

Anmeld

15. november 2009

Honningblomst

Jo ældre, jo nemmere og bedre for mig.

Anmeld

15. november 2009

oo

nej overhovedet ikke. men nu forstod jeg indlægget som et spørgsmål til om unge mødre bare ikke tænker, og derfor fortæller jeg at min søster tænker meget OG er ung mor. Den anden debat er slet ikke en jeg deltager i, og heller ikke en jeg kan udtale mig om, idet jeg ikke selv er mor.

Anmeld

15. november 2009

N&J

Tjuhl skriver:

nej overhovedet ikke. men nu forstod jeg indlægget som et spørgsmål til om unge mødre bare ikke tænker, og derfor fortæller jeg at min søster tænker meget OG er ung mor. Den anden debat er slet ikke en jeg deltager i, og heller ikke en jeg kan udtale mig om, idet jeg ikke selv er mor.

Det var slet ikke det jeg mente med indlægget, vi tænker jo alle over vores rolle, og man er ikke en bedre eller dårligere mor i mine øjne pga alder, bestemt ikke, men jeg syntes tit der er en forskel på hvorvidt man er mere nervøs omkring eksempelvis smerter under graviditeten eller om man nu gør det godt nok, altså generalt vil jeg da sige at man tænker mere over nogle ting jo ældre man bliver, fordi man har flere oplevelser man kan referere til, men der findes jo altid undtagelser, og for mig er det mere fordi jeg syntes jeg i løbet af meget få år har ændret min livsindstilling til at blive lidt mere bekymret end før, men sådan er det jo med viden, jo mere du får, des flere spørgsmål opstår der, jeg ville bare ønske at jeg stadig havde den der lidt naive (og det er ikke ment dårligt) jeg kan erobrer verden og alt skal nok gå hele tiden og ikke kun lejlighedsvis, så var egentlig bare nysgerrig på om andre havde samme oplevelse som jeg, eller om jeg var helt galt på den.  min søster er da en fantastisk mor, bare uden alle de bekymringer, men tror da at de bliver mindre som tiden går, jeg ved heller ikke om jeg havde været anerledes hvis jeg ikke havde blødt under graviditeten.. men der har jeg jo en oplevelse der gør at jeg bliver mere nervøs end måske en der har haft en nem graviditet uden forskrækkelser.. men selvfølgelig er det individuelt

Anmeld

15. november 2009

oo

NikitasMoar skriver:

Det var slet ikke det jeg mente med indlægget, vi tænker jo alle over vores rolle, og man er ikke en bedre eller dårligere mor i mine øjne pga alder, bestemt ikke, men jeg syntes tit der er en forskel på hvorvidt man er mere nervøs omkring eksempelvis smerter under graviditeten eller om man nu gør det godt nok, altså generalt vil jeg da sige at man tænker mere over nogle ting jo ældre man bliver, fordi man har flere oplevelser man kan referere til, men der findes jo altid undtagelser, og for mig er det mere fordi jeg syntes jeg i løbet af meget få år har ændret min livsindstilling til at blive lidt mere bekymret end før, men sådan er det jo med viden, jo mere du får, des flere spørgsmål opstår der, jeg ville bare ønske at jeg stadig havde den der lidt naive (og det er ikke ment dårligt) jeg kan erobrer verden og alt skal nok gå hele tiden og ikke kun lejlighedsvis, så var egentlig bare nysgerrig på om andre havde samme oplevelse som jeg, eller om jeg var helt galt på den.  min søster er da en fantastisk mor, bare uden alle de bekymringer, men tror da at de bliver mindre som tiden går, jeg ved heller ikke om jeg havde været anerledes hvis jeg ikke havde blødt under graviditeten.. men der har jeg jo en oplevelse der gør at jeg bliver mere nervøs end måske en der har haft en nem graviditet uden forskrækkelser.. men selvfølgelig er det individuelt

okay...så tror jeg helt jeg har misforstået din indlæg, sorry.

Anmeld

15. november 2009

Lærke90

Da jeg endnu ikke har fået mit barn og ikke er så gammel endnu, ved jeg selvfølgelig ikke hvad fremtiden bringer - for om jeg vil være mere bekymret når jeg bliver ældre.

Men ærlig talt så tror jeg faktisk jeg er mere bekymret nu, end jeg vil være om 5 år. Man er jo altid specielt bekymret med det første barn fordi det hele er ukendt. Det har nok ikke noget med alder at gøre.

Men jeg bliver nok en lidt pylret mor til at starte med, når nu jeg ser på hvordan jeg reagere nu. Jeg er så bange for at jeg fejler og at jeg ikke gør det rigtige - på trods af at jeg ved at jeg vil gøre ALT for at hun får de bedste rammer, og alt den kærlighed et barn kunne ønske sig.

Så jeg tror helt klart det er individuelt - men tror jeg vil have det meget nemmere jo flere børn jeg får, fordi jeg så har nogle flere erfaringer.

Anmeld

15. november 2009

oo

og dog, nu læser jeg dit spørgsmål igen, og det syntes jeg var det jeg svarede på i mit første indlæg - helt uden at rakke nogen ned. du spurgte: Bliver man bare mere bekymret og måske mere eftertænktsom når man er godt igennem 20'erne end når man er i starten af dem??

hvortil jeg svarede, at det kom an på hvilken person man er, og at min søster er ung mor og også er bekymret og eftertænksom, som du beskriver at du har været det.

ja sorry, men jeg kan ikke se hvordan jeg der får sagt, at mødre der ikke er det, er dårlige mødre, og jeg kan heller ikke se, at jeg har misforstået indlægget i mine svar.

Anmeld

15. november 2009

qp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.