Altså jeg har siden min søster som nu er 21 fortalte at hun var gravid og jeg selv blev det kort efter spekuleret på om det er lettere at være gravid når man er omkring de 20 end omkring sidst i 20'erne - først i 30'erne.
Jeg mener som eksempel, jeg bekymrede mig langt mere under graviditeten end min søster, til tros for at vi begge havde masive smerter, og nu efter vi har fået vores dejlige unger er jeg nok mere optaget af hvordan min opdragelse vil påvirke hende osv, om hvilken hverdag hun skal leve i når hun bliver voksen, ikke fordi jeg konstant tænker negativt og fremtid, men gennem mit arbejde og den viden som man jo erhverver sig gennem tiden er der mange flere ting jeg ønsker at tage højde for.. selvfølgelig har min uddannelse spillet en rolle for hvordan jeg tænker omkring disse ting, men min søster virker bare ikke bekymret over NOGET.. INTET, selv når børnene er syge så er jeg mere bekymret.. altså når mit barn er syg, når hendes er, så er jeg det mest retionelle menneske..
tænker også at man som enlig ung mor bare tager det hele lidt som det kommer, og at det er åhh så fantastisk, forstå mig ret, jeg elsker at være mor, men jeg havde defineret hvem jeg var inden og den person savner jeg lidt indimellem, det liv, den frihed, ikke at jeg ville bytte men jeg ved hvad jeg går glip af agtigt.. men det handler nok også om at det ansvar det er at blive mor indimellem overvælder mig, jeg syntes det er et enormt stort og fantastisk ansvar, men igen tænker man overhovedet over det når man er ung/yngre?? eller er det bare mig der er tosset.. 
Bliver man bare mere bekymret og måske mere eftertænktsom når man er godt igennem 20'erne end når man er i starten af dem??
Håber I kunne finde hovedet og hale i tråden..
Anmeld