Hvis I skulle holde tøsefest??? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Maise skriver:

Hurra for ASTI, rødvin og gin og lemon

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2009

Moderator

Hvis man nu skulle lave min ynglingskylling marineret i frisk timian, appelsin og dijon sennep drysset med salt og peber og grillet... hvad skulle man så lave til? Jeg ved hvad jeg PLEJER at lave til, men tager gerne imod forslag

Anmeld

12. november 2009

VB

Til en tøseaften ville jeg lave diverse salater og hjemmebagt brød.

Sidst lavede jeg en couscous-salat med avocado og en grøn salat med nødder, feta og æbler - det var et hit.

Anmeld

12. november 2009

Moderator

Min yndlingsret med kylling er en af Jamie Oliver's - gratineret pastaret m kylling, svampe, parmesanost, timian, hvidvin og fløde. Lækker med tomatsalat til. Var det noget?

Anmeld

12. november 2009

Moderator

Karoline skriver:

Min yndlingsret med kylling er en af Jamie Oliver's - gratineret pastaret m kylling, svampe, parmesanost, timian, hvidvin og fløde. Lækker med tomatsalat til. Var det noget?

Det lyder faktisk spændende

Anmeld

12. november 2009

betjenten

Zafir skriver:

I luve You Jeg har ledt efter en god marzarin kage Vil bruge den som nederste bund i en lagkage

Det er den også super god til... Og perfekt til jordbærkager

Og velbekommen... Har masser er gode opskrifter til kager, så du siger bare til hvis der er andet...

Anmeld

12. november 2009

ønskebørn74

Zafir skriver:

FORBUDT for børn og manden der hjemme Og I skulle spise TØSEMAD og drikke TØSETING, hvad skulle det så være?

Jeg vil gerne lave noget med kylling (til hovedret) og noget med marcipan (til dessert), fordi jeg vil have de ting min mand ikke gider at spise. Så helt klart noget med kylling, fordi han ikke kan lide kylling og noget med marcipan, fordi han ikke kan tåle mandler

Men jeg skal holde en lille tøse-fest et par dage inden min fødselsdag, fordi min mand tilfældigvis skal til julefrokost Så har jeg solgt datteren til mormor også skal der spises tøse-mad, drikkes asti og synges singstar

Men hvad skal være menuen??????hmmmmmmm

Help...

Jeg har sat en vildt lækker opskrift ind, der kan laves med kylling el. svinemørbrad... Mums... Her er tråden

https://www.baby.dk/debat/31272pi2/madopskrifter/stik-mig-din-livret-.aspx#GoToMessage

Anmeld

12. november 2009

ønskebørn74

Zafir skriver:

Hvis man nu skulle lave min ynglingskylling marineret i frisk timian, appelsin og dijon sennep drysset med salt og peber og grillet... hvad skulle man så lave til? Jeg ved hvad jeg PLEJER at lave til, men tager gerne imod forslag

se rucola og rødbedesalaten jeg også har sat ind...udskift en del af balsamicoen med apelsin...mums...

Anmeld

13. november 2009

Moderator

Det lyder faktisk spændende

Den er vildt god!

Her er opskriften (fra Jamies Italien af Jamie Oliver):

Spaghetti tetrazzini (fire personer)

• en lille håndfuld tørrede karljohansvampe
  • olivenolie
  • 4 udbenede kyllingebryster uden skind i mundrette stykker
  • havsalt og frisk peber
  • 2 fed hvidløg i tynde skiver
  • 350 gram rensede blandede svampe i strimler
  • 2 dl hvidvin
  • 450 gram pasta
  • 5 dl fløde
  • 1 lille håndfuld friske basilikumblade (jeg putter også timian i)
  • 200 gram friskrevet parmesan

Forvarm ovnen til 200 grader. De tørrede svampe udblødes i ca. 1½ dl kogende vand. Brun kylling i olien, krydr med salt og peber. Afdryp de tørrede svampe (gem vandet), og kom dem på panden sammen med hvidløg og friske svampe. Si svampevandet og hæld det på panden sammen med hvidvin. Skru ned for varmen og lad det simre, til kyllingen er mør og vinen kogt lidt ind.

Kog pastaen og lad den dryppe af. Hæld fløden i saucen, bring den i kog og sluk for varmen. Smag til med salt og peber (og evt. timian). Vend pastaen i saucen, tilsæt basilikumblade og 3/4 af parmesanen og bland det hele godt. Hæld det hele over i et ovnfast fad. Drys halvdelen af den resterende parmesan over, og varm retten i ovnen, til overfladen er gylden og sprød. Servér og drys parmesan og evt lidt ekstra-jomfruolivenolie over.

Anmeld

13. november 2009

Ansemusen

Lækkert italiensk brød, Tzatiki, humus og en lækker salat!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.