Hvis I skulle holde tøsefest??? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.042 visninger
29 svar
0 synes godt om
12. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

FORBUDT for børn og manden der hjemme Og I skulle spise TØSEMAD og drikke TØSETING, hvad skulle det så være?

Jeg vil gerne lave noget med kylling (til hovedret) og noget med marcipan (til dessert), fordi jeg vil have de ting min mand ikke gider at spise. Så helt klart noget med kylling, fordi han ikke kan lide kylling og noget med marcipan, fordi han ikke kan tåle mandler

Men jeg skal holde en lille tøse-fest et par dage inden min fødselsdag, fordi min mand tilfældigvis skal til julefrokost Så har jeg solgt datteren til mormor også skal der spises tøse-mad, drikkes asti og synges singstar

Men hvad skal være menuen??????hmmmmmmm

Help...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2009

TbCp

Zafir skriver:

FORBUDT for børn og manden der hjemme Og I skulle spise TØSEMAD og drikke TØSETING, hvad skulle det så være?

Jeg vil gerne lave noget med kylling (til hovedret) og noget med marcipan (til dessert), fordi jeg vil have de ting min mand ikke gider at spise. Så helt klart noget med kylling, fordi han ikke kan lide kylling og noget med marcipan, fordi han ikke kan tåle mandler

Men jeg skal holde en lille tøse-fest et par dage inden min fødselsdag, fordi min mand tilfældigvis skal til julefrokost Så har jeg solgt datteren til mormor også skal der spises tøse-mad, drikkes asti og synges singstar

Help...

Jeg har en total lækker opskift på nogle muffins med marcipanbund og frugt ovenpå... Havde dem med til en polterabend engang og de blev spist allesammen.

Drikkelse skal da være drinks og evt. champagne....mmmmm

Anmeld

12. november 2009

Moderator

TbCp skriver:

Jeg har en total lækker opskift på nogle muffins med marcipanbund og frugt ovenpå... Havde dem med til en polterabend engang og de blev spist allesammen.

Drikkelse skal da være drinks og evt. champagne....mmmmm

De der muffins der, dem kunne jeg godt tænke mig opskrift på Og ja, helt sikkert: ASTI at drikke

Anmeld

12. november 2009

dorthemus

Zafir skriver:

De der muffins der, dem kunne jeg godt tænke mig opskrift på Og ja, helt sikkert: ASTI at drikke

Osse mig, tak  Men hvad er Asti????

Anmeld

12. november 2009

Moderator

dorthemus skriver:

Osse mig, tak  Men hvad er Asti????

Det er sådan noget tøsechampange med en lille smule alkohol i... Så det er nok ikke for dig kan købe en børnechampange til dig

Anmeld

12. november 2009

dorthemus

Zafir skriver:

Det er sådan noget tøsechampange med en lille smule alkohol i... Så det er nok ikke for dig kan købe en børnechampange til dig

Børnechampagne...ihh altså  Eller også tager jeg selv nogle alkoholfri øl med...nammenam

Anmeld

12. november 2009

TbCp

Zafir skriver:

MMMm ja Asti..... Tror lige jeg skal have købt mig en flaske, et eller andet kan man vel godt finde på at fejre i weekenden

Og opskrift kommer her:

Marcipanmuffins med skovbær (10 stk)

Marcipanbund:
200g ren rå marcipan
160g sukker
2 æg
80g hvedemel

Skovbær-kagetop

30g sukker
20g smør i små tern
Lidt kanel efter smag
Lidt vanillesukker efter smag
30g hvedemel
100g blandede bær (evt. frosne)

Marcipan rives i en skål og blandes med sukker. Æg tilsættes lidt efter lidt. Når massen er rørt sammen tilsættes hvedemel. Marcipanmassen deles ud i 10 muffinforme.
I en anden skål blandes sukker, smør, hvedemel, vanillesukker og kanel. Tilsidst tilsættes de blandede bær.
Massen fordeles på toppen af de 10 ubagte forme med marcipanmasse.
Kagerne bages ved 180 grader i 25-30min.

Jeg synes selv at der godt måtte have været mere frugtfyld på toppen, synes det var svært at få det til at strække til 10stk.

Anmeld

12. november 2009

Moderator

dorthemus skriver:

Børnechampagne...ihh altså  Eller også tager jeg selv nogle alkoholfri øl med...nammenam

:-S øhhh... hehe. Så ville jeg nok hellere have sofavand, hvsi det var mig

Anmeld

12. november 2009

Moderator

TbCp skriver:

MMMm ja Asti..... Tror lige jeg skal have købt mig en flaske, et eller andet kan man vel godt finde på at fejre i weekenden

Og opskrift kommer her:

Marcipanmuffins med skovbær (10 stk)

Marcipanbund:
200g ren rå marcipan
160g sukker
2 æg
80g hvedemel

Skovbær-kagetop

30g sukker
20g smør i små tern
Lidt kanel efter smag
Lidt vanillesukker efter smag
30g hvedemel
100g blandede bær (evt. frosne)

Marcipan rives i en skål og blandes med sukker. Æg tilsættes lidt efter lidt. Når massen er rørt sammen tilsættes hvedemel. Marcipanmassen deles ud i 10 muffinforme.
I en anden skål blandes sukker, smør, hvedemel, vanillesukker og kanel. Tilsidst tilsættes de blandede bær.
Massen fordeles på toppen af de 10 ubagte forme med marcipanmasse.
Kagerne bages ved 180 grader i 25-30min.

Jeg synes selv at der godt måtte have været mere frugtfyld på toppen, synes det var svært at få det til at strække til 10stk.

Det lyder spændende. Jeg vil tage det med i overvejelserne

Anmeld

12. november 2009

betjenten

Zafir skriver:

Help...

Har en super nem opskrift på marzerinkage... Den er rigtig god med bær, æbler, chokolade eller hvad man nu har lyst til

150 g sukker og 150 g marcipan røres sammen.

150 g smør røres i lidt ad gangen.

3 æg røres et i ad gangen.

50 g hvedemel som røres i til sidst.

Bær eller hvad man nu vil have i, kommes på når dejen er i formen. Er super god med nødder på toppen. Og selvfølgelig creme fraiche eller vaniliecreme når den skal spises

Bages ved 180 gr i ca 25 min i en 30-35 diameter form. Kan mærke når den er færdig, for så er kagen fast..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.