Vil ikke tale om barsel, hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

guggle

baby2010 skriver:

Det kan jeg godt forstå. Min forlovede vil helt sikkert også tager 14 dage efter fødslen, men jeg håber/forventer også han tager mere. Er det bare totalt urimeligt, eller??? Nogen som har svar på det???

Når jeg har tager mine 6 måneder, så har jeg gået hjemme i 1 år ialt pga. arbejdsløshed, og så synes jeg det er fair, at jeg kommer i job, og at min forlovede tager nogle måneder med sin søn for at lære ham bedre at kende... Så når han at blive 9 måneder, før han skal i vuggestue, og det synes jeg er passende...

Noget helt andet er.......tror du virkelig selv du vil give afkald på den del af barslen, når det kommer til stykket.

Jeg plejer at sige der er en mening med alt - det er slet ikke sikkert du kan/vil undvære din guldklump på det tidspunkt. Du vil sikkert blive overrasket over hvor knyttet du bliver til det lille barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

baby2010

guggle skriver:

Mange mænd kan nok slet ikke rigtigt forholde sig til BABY, før de står med den lille gulklump i armene. Og jo mere de får lov til at være med på banen, når den lille er kommet til verden, jo bedre et forhold får de til det lille pus..

Han ved jo heller ikke helt hvad der venter jer og det at passe en lille baby er nok ikke det der falder mest naturligt for en mand. Vores kvindegen gør at vi nok fungere på en helt anden måde. Ikke at mænd ikke kan, men vi piger lærer af vores mødre og andre med små børn og interesserer os typisk også for andres babyer osv. Mænd har ikke interesse for det på samme måde, før de selv får børn...

Men jeg er sikker på at når jeres lille guldklump er kommet til verden og han føler sig tryg ved at passe og håndtere baby, så er sagen en helt anden.

Held og lykke med manden - det er så vidunderligt at se ens kæreste forvandle sig til en rigtig far :-)

Selvom det ikke er første barn, kan min mand heller ikke rigtigt forholde sig til at der er en baby i mavsen... men jeg ved at han er 110 % far når først baby kommer over i hans arme :-)

Det beroliger mig virkelig, det du siger, for jeg tror du har ret. Min forlovede glæder sig virkelig til at blive far, men han kan nok ikke helt forholde sig til det endnu. Han har jo heller aldrig passet babyer, så at passe én af slagsen i 3 måneder, er nok lidt underligt...

Tak for de søde svar allesammen, jeg er mere rolig nu!

Anmeld

11. november 2009

Ni-ko-li-ne

baby2010 skriver:

Det er jeg ikke sikker på du har ret i. Det er desuden ulovligt at diskriminere, hvilket det ville være, hvis de valgte min forlovede fra på den baggrund.

Iøvrigt ville han ikke være nødt til at sige det før efter han havde fået jobbet, så det bliver ikke noget problem - problemet er vist bare ham selv lige nu og hans indstilling til ideen...

ja, men jeg mener jeg kan godt forstå hans bekymring, for denne diskrimination sker rigtig mange steder endnu.... ulovligt eller ej....

men jeg tror det hele kommer til at gå helt af sig selv :0)

Anmeld

12. november 2009

Nybagt mor

baby2010 skriver:

Forresten burde du ikke ændre dit profilnavn, nu hvor lille manden er kommet 

Jo - det har du jo så ret i

Med hensyn til fædre og barsel, ja så handler det herhjemme også lidt om at selvom han har retten til barsel - ja så er det bestemt ikke velset hos chefen. Og da han er glad for sit job - ja så er han villig til at gå på kompromis og nøjes med 1-2 mdrs barsel.

Tror bare ærligt at han vil komme til at fortryde det senere, men vil ikke presse ham, når det er frygten for jobbet det handler om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.