Vil ikke tale om barsel, hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.094 visninger
23 svar
0 synes godt om
10. november 2009

baby2010

Hej piger, 

har I også en kæreste/mand, som ikke vil tale om barsel? Min forlovede vil slet ikke tale om det før vores søn er kommet til verden! Jeg mener den slags skal være på plads FØR, da vi skal søge om pasning, når han er født OG fordi jeg ikke orker at stå med et nyfødt barn og diskutere hvorvidt han skal tage noget barsel, eller ikke.

Jeg tager selv de første 6 måneder, og vil rigtig gerne have, at han tager de efterfølgende 3 måneder, men i udgangspunktet vil han slet ikke have noget!!!  Det synes jeg bare er dybt problematisk, og jeg ville ønske jeg havde drøftet dette med ham INDEN jeg blev gravid, så jeg vidste hvor han stod...

Er der andre som oplever dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

TbCp

baby2010 skriver:

Hej piger, 

har I også en kæreste/mand, som ikke vil tale om barsel? Min forlovede vil slet ikke tale om det før vores søn er kommet til verden! Jeg mener den slags skal være på plads FØR, da vi skal søge om pasning, når han er født OG fordi jeg ikke orker at stå med et nyfødt barn og diskutere hvorvidt han skal tage noget barsel, eller ikke.

Jeg tager selv de første 6 måneder, og vil rigtig gerne have, at han tager de efterfølgende 3 måneder, men i udgangspunktet vil han slet ikke have noget!!!  Det synes jeg bare er dybt problematisk, og jeg ville ønske jeg havde drøftet dette med ham INDEN jeg blev gravid, så jeg vidste hvor han stod...

Jeg har ikke direkte oplevet at min mand ikke ville snakke om barsel. Men han ville intet holde.
Jeg tog så lang tid jeg kunne få.
Jeg har dog sagt til ham at hvis vi skal have flere børn så skal han minimum tage de to uger han kan når jeg har født, for jeg synes den første tid hjemme, helt alene med en lille, var rigtig svær.

Anmeld

10. november 2009

Mor.sander

baby2010 skriver:

Hej piger, 

Her hjemme er det stik modsat, han vil have 3 mdr gerne 4 mdr på barsel bla. fordi han fant ud af hvor meget han gik glip af med hans datter ved intet barsel at have.

Anmeld

10. november 2009

baby2010

TbCp skriver:

Jeg har ikke direkte oplevet at min mand ikke ville snakke om barsel. Men han ville intet holde.
Jeg tog så lang tid jeg kunne få.
Jeg har dog sagt til ham at hvis vi skal have flere børn så skal han minimum tage de to uger han kan når jeg har født, for jeg synes den første tid hjemme, helt alene med en lille, var rigtig svær.

Det kan jeg godt forstå. Min forlovede vil helt sikkert også tager 14 dage efter fødslen, men jeg håber/forventer også han tager mere. Er det bare totalt urimeligt, eller??? Nogen som har svar på det???

Når jeg har tager mine 6 måneder, så har jeg gået hjemme i 1 år ialt pga. arbejdsløshed, og så synes jeg det er fair, at jeg kommer i job, og at min forlovede tager nogle måneder med sin søn for at lære ham bedre at kende... Så når han at blive 9 måneder, før han skal i vuggestue, og det synes jeg er passende...

Anmeld

10. november 2009

Lillefe

baby2010 skriver:

Det kan jeg godt forstå. Min forlovede vil helt sikkert også tager 14 dage efter fødslen, men jeg håber/forventer også han tager mere. Er det bare totalt urimeligt, eller??? Nogen som har svar på det???

Når jeg har tager mine 6 måneder, så har jeg gået hjemme i 1 år ialt pga. arbejdsløshed, og så synes jeg det er fair, at jeg kommer i job, og at min forlovede tager nogle måneder med sin søn for at lære ham bedre at kende... Så når han at blive 9 måneder, før han skal i vuggestue, og det synes jeg er passende...

Nej det er slet ikke urimeligt! Jeg tog dog barsel hjemme sammen med Nadia. Men det var fordi jeg syntes det var mest praktisk med amning osv.. og så er det da hyggeligt. Men jeg ved havde jeg spurgt kenneth havde han da sagt ja til at tage noget af den! Men han ved igen også hvordan jeg har det med det.

Anmeld

10. november 2009

LinLin

Jeg vil selv tage det hele :-) Og det synes min kæreste er helt fint! :-)

Anmeld

10. november 2009

Louisiana

baby2010 skriver:

Hej piger, 

Min kæreste og jeg er lige startet på projekt baby, men inden vi begyndte, talte vi om barsel,og er forslog Kenneth selv, at han kunne tage barsel, fordi jeg er på fjernundervisning - så vi er begge hjemme.

Men faren til min første søn var slet ikk sådan,han ville kun tage de første to uger...

Anmeld

10. november 2009

Nybagt mor

Vi havde præcis samme issue - og barsel på lang sigt er endnu ikke afklaret...

Han er sikker på at hans arbejdsplads slet slet ikke kan undvære ham så længe, så det jeg har fået ud af ham er måske 1 mdr barsel til sommer.

Samtidigt var han sikker på at en uge herhjemme, når vi lige kom fra hospitalet, ville være nok.

Den er vi så i nu, kom hjem i søndags, og han kan allerede se at det slet ikke bliver nok - så arbejder på at få det lavet om til 2 uger nu.

Men ja - vi står også og skal have skrevet ham den lille op snarest, så beslutningen skal da træffes meget meget snart

Anmeld

10. november 2009

Ansemusen

Her er det lige omvendt! Min kæreste vil gerne have mere end de to uger, men det kan ikke lade sig gøre, hvilket jo er rigtig synd for ham!

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor nogle fædre ikke ønsker barsel. Min Far har haft det med min lillesøster i 10 måneder, og min venindes far havde et halvt år. Begge har været SÅ glade for det! De får jo lov til at lære barnet at kende og knytte sig til det på en helt anden måde end ellers!

Jeg er rigtig forarget over de ringe muligheder mænd har i dag! Ligestilling er der i hvert fald ikke tale om

Anmeld

10. november 2009

betjenten

Min kæreste og mig er 100 % enige om, at han tager 4 måneders barsel... Dels fordi at det kun er fair, i og med det jo også er hans barn, og tror sgu ikke jeg kan holde ud at gå hjemme 1 år.. Og ja tror også på at forholdet mellem far og barn, bliver tættere..

Er 12 uger henne, men har snakket om det, siden prøven viste positiv, for 7 uger siden..

Håber sgu at du kan åbne lidt op for manden, for som du er inde på, er det da en vigtig ting at have styr på!

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.