Vil ikke tale om barsel, hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

baby2010

kommende-mor skriver:

Vi havde præcis samme issue - og barsel på lang sigt er endnu ikke afklaret...

Han er sikker på at hans arbejdsplads slet slet ikke kan undvære ham så længe, så det jeg har fået ud af ham er måske 1 mdr barsel til sommer.

Samtidigt var han sikker på at en uge herhjemme, når vi lige kom fra hospitalet, ville være nok.

Den er vi så i nu, kom hjem i søndags, og han kan allerede se at det slet ikke bliver nok - så arbejder på at få det lavet om til 2 uger nu.

Men ja - vi står også og skal have skrevet ham den lille op snarest, så beslutningen skal da træffes meget meget snart

Ja, så er det lidt akut, kan jeg godt se. Det er dog rart at høre andre også har den diskussion...

Min forlovede står til at få nyt job 1. feb. så han synes han er så ny i jobbet stadig, når jeg er færdig med mine 6 måneder, at han ikke kan tillade sig det!?! Han har på det tidspunkt været i jobbet i 1/2 år.

Hans formulering var desuden i forhold til at tage barsel: "jeg føler ikke for det" - tror I lige jeg blev forarget???

Jeg "føler" heller ikke for at føde, men det er der jo li'som ikke noget at gøre ved, vel??

Nå, jeg håber vi kan få det løst. Vi har aftalt at tage det op til januar - 2 måneder inden vores søn kommer, og så må jeg prøve at bearbejde ham frem til det tidpunkt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Mca<3

Her vil farmand vildt gerne men vi har simpelthen ikke råd  han tjener jo det dobbelte af hvad jeg tjener og de ville slet ikke kunne undvære ham ,,

Anmeld

11. november 2009

Tulle28

Min kæreste har også været lidt længe om at komme ud af starthullerne - tror måske det er fordi de ikke rigtig ved, hvad de har i vente?

Nu er vi så blevet enige om, at min kæreste tager 2 uger lige efter fødslen og 2 uger + 2 eller 3 ugers ferie sammen med mig ca. 3 mdr efter h*n er født.

Knus Tulle

Anmeld

11. november 2009

Lærke90

hjemme hos os tager jeg 1 års barsel mens min kæreste i teorien intet tager..

Vi er begge studerende men da han går på universitetet  bestemmer han sådan set selv om han vil have fri eller ej. Vi er dog så heldige at hun bliver født omkring aflevering af hans rapport og eksamens perioden, så han er højest sandsyndligt mere eller mindre hjemme den første måned.

Han har så snakket om at tage et halvt år til sommer. Han vil meget gerne have barsel, men vi nåede frem til at det nok var bedst han lige blev færdig med barchelor først  

Er så glad for at han gider være hjemme og vil tage så meget fri som muligt, så han kan lære sin datter rigtig at kende- ikke det jeg selv har mærket så meget til i min barndom fra min fars side

Anmeld

11. november 2009

Ni-ko-li-ne

hej hej

jeg kan godt se problemet....

men i mine øjne kommer det også an på hvor velset han føler det er på arb. pladsen... hvad arbejder han med? jeg mener, der er steder hvor man virkelig risikerer meget som den "nye" hvis man tager ½ års barsel....

jeg synes ikke han kan tillade sig at sige at han ikke føler for det, men mon ikke det er fordi han har en eller anden forestilling om hvad det er at være på barsel, og ikke aner hvilke følelser der kommer op i ham når han får sit barn i armene...

ikke desto mindre så synes jeg ikke i skal blive rivende uvenner over dette.... tal roligt om det, hvad hans forestilling er osv... og forklar ham hvor meget det ville betyde for dig og hvor godt han får det med sit barn...

knus

Anmeld

11. november 2009

baby2010

kommende-mor skriver:

Vi havde præcis samme issue - og barsel på lang sigt er endnu ikke afklaret...

Han er sikker på at hans arbejdsplads slet slet ikke kan undvære ham så længe, så det jeg har fået ud af ham er måske 1 mdr barsel til sommer.

Samtidigt var han sikker på at en uge herhjemme, når vi lige kom fra hospitalet, ville være nok.

Den er vi så i nu, kom hjem i søndags, og han kan allerede se at det slet ikke bliver nok - så arbejder på at få det lavet om til 2 uger nu.

Men ja - vi står også og skal have skrevet ham den lille op snarest, så beslutningen skal da træffes meget meget snart

Forresten burde du ikke ændre dit profilnavn, nu hvor lille manden er kommet 

Anmeld

11. november 2009

baby2010

ka-ri-na skriver:

hej hej

jeg kan godt se problemet....

men i mine øjne kommer det også an på hvor velset han føler det er på arb. pladsen... hvad arbejder han med? jeg mener, der er steder hvor man virkelig risikerer meget som den "nye" hvis man tager ½ års barsel....

jeg synes ikke han kan tillade sig at sige at han ikke føler for det, men mon ikke det er fordi han har en eller anden forestilling om hvad det er at være på barsel, og ikke aner hvilke følelser der kommer op i ham når han får sit barn i armene...

ikke desto mindre så synes jeg ikke i skal blive rivende uvenner over dette.... tal roligt om det, hvad hans forestilling er osv... og forklar ham hvor meget det ville betyde for dig og hvor godt han får det med sit barn...

knus

Min forlovede står uden job 1. feb. og er i fuld gang med at søge nu, så han ved ikke hvilken type job han får. Jeg forventer slet ikke han tager 6 måneder, bare 3 - og det burde de fleste arbejdsgivere da kunne leve med...

Jeg tror også problemet er, at han ikke ved hvordan det er at være far endnu. Han ved simpelthen ikke hvad han siger nej til...

Håber det ændrer sig, når vores søn kommer.

Anmeld

11. november 2009

Ni-ko-li-ne

baby2010 skriver:

Min forlovede står uden job 1. feb. og er i fuld gang med at søge nu, så han ved ikke hvilken type job han får. Jeg forventer slet ikke han tager 6 måneder, bare 3 - og det burde de fleste arbejdsgivere da kunne leve med...

Jeg tror også problemet er, at han ikke ved hvordan det er at være far endnu. Han ved simpelthen ikke hvad han siger nej til...

Håber det ændrer sig, når vores søn kommer.

jeg tror det kan blive rigtig svært at finde et job hvis man er nødt til at fortælle man skal have 3 mdr barsel som mand

Anmeld

11. november 2009

baby2010

ka-ri-na skriver:

jeg tror det kan blive rigtig svært at finde et job hvis man er nødt til at fortælle man skal have 3 mdr barsel som mand

Det er jeg ikke sikker på du har ret i. Det er desuden ulovligt at diskriminere, hvilket det ville være, hvis de valgte min forlovede fra på den baggrund.

Iøvrigt ville han ikke være nødt til at sige det før efter han havde fået jobbet, så det bliver ikke noget problem - problemet er vist bare ham selv lige nu og hans indstilling til ideen...

Anmeld

11. november 2009

guggle

baby2010 skriver:

Hej piger, 

har I også en kæreste/mand, som ikke vil tale om barsel? Min forlovede vil slet ikke tale om det før vores søn er kommet til verden! Jeg mener den slags skal være på plads FØR, da vi skal søge om pasning, når han er født OG fordi jeg ikke orker at stå med et nyfødt barn og diskutere hvorvidt han skal tage noget barsel, eller ikke.

Jeg tager selv de første 6 måneder, og vil rigtig gerne have, at han tager de efterfølgende 3 måneder, men i udgangspunktet vil han slet ikke have noget!!!  Det synes jeg bare er dybt problematisk, og jeg ville ønske jeg havde drøftet dette med ham INDEN jeg blev gravid, så jeg vidste hvor han stod...

Er der andre som oplever dette?

Mange mænd kan nok slet ikke rigtigt forholde sig til BABY, før de står med den lille gulklump i armene. Og jo mere de får lov til at være med på banen, når den lille er kommet til verden, jo bedre et forhold får de til det lille pus..

Han ved jo heller ikke helt hvad der venter jer og det at passe en lille baby er nok ikke det der falder mest naturligt for en mand. Vores kvindegen gør at vi nok fungere på en helt anden måde. Ikke at mænd ikke kan, men vi piger lærer af vores mødre og andre med små børn og interesserer os typisk også for andres babyer osv. Mænd har ikke interesse for det på samme måde, før de selv får børn...

Men jeg er sikker på at når jeres lille guldklump er kommet til verden og han føler sig tryg ved at passe og håndtere baby, så er sagen en helt anden.

Held og lykke med manden - det er så vidunderligt at se ens kæreste forvandle sig til en rigtig far :-)

Selvom det ikke er første barn, kan min mand heller ikke rigtigt forholde sig til at der er en baby i mavsen... men jeg ved at han er 110 % far når først baby kommer over i hans arme :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.